Kaljun leikkaus ja ylläpito?

Onko kenelläkään kokemusta kaljun ajamisesta partaveitsellä?
Viimeiset kolme-neljä vuotta tässä on mach 3 toiminut ihan ok, mutta kiinnostaisi kovasti miten vanhanaikainen partaveitsi soveltuu tarkoitukseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi Jeesus! Siihen ei kannata ryhtyä. Kerran kaverin mökillä sitä yritin, mutta koin mahdottomaksi. Yksin on vaikeeta pitää kättä vakaana ja leikkaa esim niskaa. Helvetisti vekkejä ja muita arpia jäi. Tai no jos sitä käyttää osaa niin kohtuu nopeasti sillä leikkaa, mutta itse vedän venuksella 15min hyvän ja täysin hiuksettoman kaljun. Ei siis tarvetta nopeammalle vehkeelle.

Salomaa sanoi:
Voi Jeesus! Siihen ei kannata ryhtyä. Kerran kaverin mökillä sitä yritin, mutta koin mahdottomaksi. Yksin on vaikeeta pitää kättä vakaana ja leikkaa esim niskaa. Helvetisti vekkejä ja muita arpia jäi. Tai no jos sitä käyttää osaa niin kohtuu nopeasti sillä leikkaa, mutta itse vedän venuksella 15min hyvän ja täysin hiuksettoman kaljun. Ei siis tarvetta nopeammalle vehkeelle.

Jees, en kyllä olettanutkaan sen olevan helppoa, varsinkaan ekoilla kerroilla :D
Kait sitä täytyy joskus itse kokeilla kun löydän jostakin sellasen veitsen :evil:
Paitsi tietysti jos joku joka on 10+ kertaa sitä harjoitellut eikä vieläkään tule hommasta mitään kertoo kokemuksistaan niin tajuan jättää homman sikseen :)

Helpostihan tuo menee. Trimmerillä ilman terää suurimmat pois ja suihkuun höyläämään. Ei siihen vaahtoja tai mitään tarvii, gilletteä vaan veden kanssa. :p
Ylläpito on suht helppoa. Aina samalla kun käy suihkussa, niin vetelee gillettellä ympäriinsä.

Semmonen homma vielä tuosta gillettestä, että vaikka se onkin ns. kertakäyttöterä, niin hyvin sillä ajelee pitkäänkin, kun se terä ei tylsy enää tietyn ajan jälkeen oikeastaan yhtään. Parhaimmillani taisin käyttää yhtä terää puolisen vuotta. :) Kyllähän sitä alussa tosin vähän verta saattaa tulla, mutta kyllä se loppuu kun höyläilee aktiivisesti ja päänahka parkkiintuu. :) Kyllähän ne jäljet voi selitellä vaikka tappeluista jääneiksi. :D

Mutta tosiaan, sanoisin että tuo joka aamuinen höyläys on tärkeää ylläpidon kannalta. Mitä pitempään antaa sängen kasvaa, sitä hankalampaa ja -edellämainitulla tavalla- kivuliaampaa se on.

EDIT:

PikkuTroy sanoi:
Ajatukset siitä, että ihmiset tuomitaan ulkonäön perusteella tiettyyn kategoriaan, saavat PikkuTroyn näkemään punaista.

Näinhän se on. Helvetin ärsyttävää kun saa paheksuvia katseita ventovierailta ihmisiltä pelkän kaljun takia. :curs:

kriittinenmassa sanoi:
Helpostihan tuo menee. Trimmerillä ilman terää suurimmat pois ja suihkuun höyläämään. Ei siihen vaahtoja tai mitään tarvii, gilletteä vaan veden kanssa. :p
Ylläpito on suht helppoa. Aina samalla kun käy suihkussa, niin vetelee gillettellä ympäriinsä.

Semmonen homma vielä tuosta gillettestä, että vaikka se onkin ns. kertakäyttöterä, niin hyvin sillä ajelee pitkäänkin, kun se terä ei tylsy enää tietyn ajan jälkeen oikeastaan yhtään. Parhaimmillani taisin käyttää yhtä terää puolisen vuotta. :) Kyllähän sitä alussa tosin vähän verta saattaa tulla, mutta kyllä se loppuu kun höyläilee aktiivisesti ja päänahka parkkiintuu. :) Kyllähän ne jäljet voi selitellä vaikka tappeluista jääneiksi. :D

Mutta tosiaan, sanoisin että tuo joka aamuinen höyläys on tärkeää ylläpidon kannalta. Mitä pitempään antaa sängen kasvaa, sitä hankalampaa ja -edellämainitulla tavalla- kivuliaampaa se on.

EDIT:

Näinhän se on. Helvetin ärsyttävää kun saa paheksuvia katseita ventovierailta ihmisiltä pelkän kaljun takia. :curs:

Itsellä sellanen yksi-kaksi-millinen -sänki päässä ja päivittäin saa useita "paheksuvia" katseita. Varsinkin ählämit sun muut alibabat tuppaa katsomaan kahdesti. Välillä saadaan kunnon tuijotus kilpailu aikaan, kun minähän tuijotan tasan takasin, jos joku katsoo "sillä silmällä".

Nostetaas vähän tätä ylös, eli nyt sisko veti multa pään kaljuks koneella, joten jos haluan ihan kaljun, tähän jäi nyt sellanen millinen sänki, niin saunan jälkeen esim normi parhtavaahtoa , tai geeliä päähän ja sitte höylällä vetelee muutaman kerran niin sitte pitäs olla ihan niinku kalju? :D vielä silkkiliinalla kiillotusta? :D

armeijaan lähdössä niin täytyy totutella jo tähän lookkiin.

saunan jälkeen esim normi parhtavaahtoa , tai geeliä päähän ja sitte höylällä vetelee muutaman kerran

Jesh, antaa palaa Frank.

Itse vetelen höylällä noin joka toinen päivä (ylä)pään sileäksi.. Eipä siihen sen kummempia jippoja tarvita kun isket vaan vaahdot päähän ja alat höyläilemään. Saunan jälkeen on hyvä ajella, leikkaantuu hiukset paremmin.

Ite olen ajellut jonkun kerran partakoneella hiustenleikkuukoneen jälkeen, ihan toimiva ratkaisu. Ei kyl yleensä jaksa tsemaa.

Ite tulee vaihtelevin välein ajeltua leikkurilla niin lyhyeks ku saa. Ei vaan jaksa alkaa höyläämään sen päälle ja kunnon kalju on työläs ylläpitää ku saa muutaman päivän välein höylätä. Lisäks se on jotenki hikinen ja limasen tuntunen niin sillä on vaikea nukkua:D

:offtopic:
Minua vituttaa suunnattomasti se, että joku tuntematon urpo tulee baarissa juttusille ja vinoillee tyyliin "sä varmaan inhoot ulkomaalaisia kun sullon tommonen kaljuki, paljos nostat penkistä?" Tähän auttaa mm. se, että kerron olevani keskellä kovia sytostaattihoitoja, onko sinulla jotain sanottavaa tähän...? Poikkeuksetta "yo-manit" ovat hävinneet. :david: Ajatukset siitä, että ihmiset tuomitaan ulkonäön perusteella tiettyyn kategoriaan, saavat PikkuTroyn näkemään punaista.

Mä käytän kanssa tuota sytostaattihoitoa aina kun joku tulee vihjailemaan kytköksistä arjalaiseen veljeskuntaan. Tätä tapahtuu kyl valitettavan usein ainakin omalla kohdallani. Show not, humanoidina on vaan paljon helpompaa:D
Ja misutkin tykkää..:thumbs:

Höyläämällä saa helpommin yksittäiset hiukset kasvamaan ihon alle -> tulee helvetin kipeitä finnin tapaisia patteja päänahkaan.

Itse siirryin jotain 4-5 vuotta sitten tee-se-itse-parturi linjalle. Perusperiaate on, että tukka lähtee silloin kun aamulla heräämisen jälkeen hiuksista näkee että on just herännyt, eli jotain vajaa 6-7mm pituiseksi se yleensä saa kasvaa aina ennen uutta ajoa. Normimenetelmä on ajaa ensin parrantasaajalla ilman muovirajainta ja sen jälkeen sänki mach 3:lla pois. Mitään geelejä/vaahtoja/rasvoja en käytä.

Semmoisen konkreettisen edun olen kaljusta huomannut, että vanhemmat ihmiset antaa kaupassa hyvin tilaa kun ei satu olemaan pipoa tms. hatun tapaista päässä... ;)

Mullakin on ollu kalju v.2001 lähtien ja kerran viikossa tulee vedettyä hiustenleikkaajalla niin lyhyeks ku lähtee eli aivan nahkakaljuks en höylää. Mulle ei oo kukaan tullu aukomaan mitään natsi-läppää.

Eli onkohan näin että ne, jotka on vetäny höylällä aivan nahkaks saa kuulla enemmän tota natsi-juttua kuin ne joilla on muutama milli sitä tukkaa?

ite ajoin kaljuksi kesällä kun rupesi harvenemaan tukka aika vauhdilla.Ihmettelen suuresti kun porukkaa sanoo ajavansa tolla mach3 terällä jopa 50 kertaa.Mulla ainakin rupeaa repimaan jo jonkun 5 ajokerran jälkeen.

Omani leikkaan kerran viikossa, hiustenleikkurikoneen terällä ja partakoneella viimeistellen.
Miten saatte kätevimmin leikattua hiustenleikkuukoneella?
Itselläni ei onnistu leikata kerrasta tasaisesti vaan helposti menee puoli tuntia ähertäessä :curs:

vetäsen höylällä pari kertaa viikossa kaljun sileäksi suihkussa käydessäni, nuoresta asti tehnyt niin, ja nuorena sitten ku unohin aina ostaa sitä kermavaahtoo kans, ni lopetin sen käytön kokonaan, joten ei tuu käytettyy mitään muuta kuin höylää, ei vaahtoo ei öljyy eikä mitään jälkikäteenkään, vastakarvaan koko pää suoraan en jaksa montaa kertaa ajella... menee 5 min abouttiarallaa koko hommaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom