Kaljun leikkaus ja ylläpito?

Mä olen ollut niin laiska, että ajan pään 1-1,5 viikon välein hiustenleikuukoneella ilman rajaajaa. Perään gileten herkän ihon vaahto ja Mach3. Öljyäkin kokeilin vaahdon lisäksi jonkun aikaa, mutten huomannut hyötyä. Naisten Venuksessa näyttäisi olevan isommat terävälit ja ei mene niin helpolla tukkoon, mutta se on aika kömpelö ainakin korvien takaa ajaa. Kai Tomi tiesit että kaljumiehillä on parempi…

Siksi kalju kun helpompi ja letti on jo vähän ohentunut. Lisäksi karu look, tosin haitta työelämässä, kun keski-ikäiset kattoo pahalla. Pari vuotta ollut, kerran kun ajaa pois niin ei jaksa hiuksilla enää nysvätä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se niin että kun on tottunut kaljuun niin naurattaa nämä hiuksiaan peilin edessä tupeeraavat "miehet". Turhempaa featurea ei ihmisessä ole kuin hiukset, ehkä liikavarpaat ja napatyrä poislukien.

EDIT: kerrottakoon vielä että minut aika monesti baarissa sekoitetaan vindieseliin tai vaihtoehtoisesti siihen mombasaleffan päähenkilöön.

juta sanoi:
Kalju on tainnut olla 4-5 vuotta, pääasiassa koneella mutta höylälläkin kyllä välillä. On vaan niin rasittavaa toi höylääminen,
joten olen siirtynyt 1mm siileen, viikon kahden välein, riippuen vähän, koneella leikkailen pois.
Hiuksia tuskin tulee koskaan olemaan, epäkäytännölliset :)
Näin mullakin, mutta omalla koneella olen ajellut muistaakseni kesästä 1996 alkaen. Sänki on n.2-3mm ajelun jälkeen, en ole uskaltanut sen pienemmälle säätää konetta, vähän pitää jättää varaa, kun on luomiakin päänahassa. Kone on muistaakseni Moser merkkinen, Made in West Germany. :D Hemmetin hyvä kone kyllä, jämerä ja luotettava, Instrusta ostin, oli kallis, mutta säästänyt moneen kertaan hintansa takaisin.

Mitä tulee partavaahtoihin, niin ite en enää koskaan osta Gilletteä. Pirkka, Daily yms. halpismerkit ovat toimineet ihan yhtä hyvin (leukaan tosin, päänahkaa en ole koskaan höylännyt), hinta vaan on paljon matalampi. Höylässä ei kannata säästellä (mitään halpiskertakäyttö BICciä en ostaisi ikinä), vaan ostaa kerralla kunnollinen.

Kun kysytään, miksi mulla on kalju (tai miksi niin monella nuorella miehellä nykyään), vastaan "Koska mun mielestäni on pöljän näköinen, jos on kaljuuntunut, mutta silti pitää joko ns. normaalin pituista (5-10cm) tai jopa pitkää tukkaa (a'la Juice Leskinen takavuosina) ja mua rupesi aikoinaan kaljuuntuminen ärsyttämään (silloin 20-v), niin tukka sai lähteä ja pysyä poissa. Kalju on myös äärimmäisen kätevä. Uskon, että suurimmalla osalla syyt ovat samat, kuin minulla, harvemmin asiaan liittyy mitään ns. aatetta.". Jos tukka kasvaisi kunnolla, ehkä minullakin olisi ns. normaalin pituiset hiukset, mutta tuskin kumminkaan. Sen verran paljon rahaa säästää, kun ei tarvitse parturilla/kampaajalla koskaan käydä ja aikaa, kun ei tarvitse itse nysväillä kuontaloaan pesua ja ajoittaista ajelua enempää.

iivili sanoi:
Kone on muistaakseni Moser merkkinen, Made in West Germany.

Moser on hemmetin laadukas ammattikone joka kyllä kestää kun putsaa/öljyää/ei pidä jatkuvasti kosteassa tilassa.

Monesti parturi-kampaamoissa sattuu moser silmään. Tekee myös koirien trimmaukseen tarkoitettuja koneita jotka on vielä järeempiä.

Moser :5:

Niin tosiaan, voisin minäkin normaalit hiukset ottaa jos ne vain kasvaisivat viikossa siihen mittaan missä ne näyttää hyvältä päässäni. Siinä välissä on vaan niin monta rumaa välivaihetta jotka ei tähän päähän sovi.

Mä ajan kerran viikossa Philipsin tukaleikkuukoneella 1mm sängeksi ja toisen kerran samalla koneella + Gilletten mach3 + daily partageeli. Viikonlopuksi siis siistimpi.

Siksi kalju, koska hikoilen töissä talvellakin. Lisäksi hiukset kasvaa varsin hunosti tuosta päältä. Lisäksi keskellä on se kauhean näköinen keskipään rinkulakalju. Hiukset on ihan mustat, joten kalju oikein loistaa muuten. Ja nyt löytyy lavuaarista harmaitakin hiuksia.

Nyt on alkaneet rintakarvatkin olemaan sen verran rumat, että niitäkin tulee ajeltua. :rock:

Ihan perus käsirasva toimii yllättävän hyvin sheivatessa.
Pää pitää ensin kastella ja sitten voiteen levitys.
Ajelu onnistuu tylsemmälläkin terällä eikä tarvii erikseen rasvailla.

Salomaa sanoi:
Siinä välissä on vaan niin monta rumaa välivaihetta jotka ei tähän päähän sovi.

Yksi noista rumista vaiheista on ns. mikrofoni-vaihe. :D

BoneFish sanoi:
Onnistuin sitten lukeen ton otsikon et "Kalun leikkaus ja ylläpito?". Olin hetken et WTF?! :jahas:

Luin ton otsikon ääneen ja pikkuveli tokas että eihän kaljua voi leikata. Huvitti hiukan :hyper:

Noihin välivaiheisiin kaatui munkin tukankasvattelu:D
Piti vähän pidempää kasvattaa, mutta se oli jo nyt niin jumalattoman ruma, että piti pistää sileäksi.

Syy siihen, miksi olen kalju, on se, että ollessani noin parikymppinen kolli oli päässäni havaittavissa slevää "Mikki-Hiiri" -lookkia. Toisinsanoen hiusraja alkoi vetäytyä uhkaavasti piitkälle taakse. Pari vuotta sitä sitten ihmettelin ja laskin paljonko markkoja tuhlaan kuukausittain hienon jenkkisiilin ylläpitoon. Noin 5 vuotta sitten investoin koneen ja siitä lähtien olen pystynyt (helposti) elämään ilman hiuksia. :D

:offtopic:
Minua vituttaa suunnattomasti se, että joku tuntematon urpo tulee baarissa juttusille ja vinoillee tyyliin "sä varmaan inhoot ulkomaalaisia kun sullon tommonen kaljuki, paljos nostat penkistä?" Tähän auttaa mm. se, että kerron olevani keskellä kovia sytostaattihoitoja, onko sinulla jotain sanottavaa tähän...? Poikkeuksetta "yo-manit" ovat hävinneet. Ei tietenkään saisi laskea moisista vakavista asioista leikkiä, mutta paheenani on vittumaisten ihmisten systemaattinen kusettaminen, siten, että saan nauraa vatsa kippurassa, mutta ulkopuolelta näkyy korkeintaan kulmakarvan värähdys. Ajatukset siitä, että ihmiset tuomitaan ulkonäön perusteella tiettyyn kategoriaan, saavat PikkuTroyn näkemään punaista.

littletroy sanoi:
Ajatukset siitä, että ihmiset tuomitaan ulkonäön perusteella tiettyyn kategoriaan, saavat PikkuTroyn näkemään punaista.

Samat ajatelmat. Vituttaa kun joku lyöttäytyy seuraan ja alkaa höpöttelemään "hauskoja" nokikeppijuttujaan ja sitten vaivihkaa katsoo alkaako Keijoa naurattamaan :david:

keijo s sanoi:
Vituttaa kun joku lyöttäytyy seuraan ja alkaa höpöttelemään "hauskoja" nokikeppijuttujaan ja sitten vaivihkaa katsoo alkaako Keijoa naurattamaan :david:

Huoh. Niin totta. Eräs muijakin kenet näin ensimmäisen kerran kahvilassa baari-illan jälkeen heitti selitykseksi: "Pari neekerii yritti raiskata mut". Kiitos ja hei. :david:

Ei muuta kun kuumavahaa ja ei tarvitse hiuksista välittää vähään aikaan...

Ja se oli sitten vitsi, että ne vahapurkit pois kädestä! :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom