juta sanoi:
Kalju on tainnut olla 4-5 vuotta, pääasiassa koneella mutta höylälläkin kyllä välillä. On vaan niin rasittavaa toi höylääminen,
joten olen siirtynyt 1mm siileen, viikon kahden välein, riippuen vähän, koneella leikkailen pois.
Hiuksia tuskin tulee koskaan olemaan, epäkäytännölliset
Näin mullakin, mutta omalla koneella olen ajellut muistaakseni kesästä 1996 alkaen. Sänki on n.2-3mm ajelun jälkeen, en ole uskaltanut sen pienemmälle säätää konetta, vähän pitää jättää varaa, kun on luomiakin päänahassa. Kone on muistaakseni Moser merkkinen, Made in West Germany. :D Hemmetin hyvä kone kyllä, jämerä ja luotettava, Instrusta ostin, oli kallis, mutta säästänyt moneen kertaan hintansa takaisin.
Mitä tulee partavaahtoihin, niin ite en enää koskaan osta Gilletteä. Pirkka, Daily yms. halpismerkit ovat toimineet ihan yhtä hyvin (leukaan tosin, päänahkaa en ole koskaan höylännyt), hinta vaan on paljon matalampi. Höylässä ei kannata säästellä (mitään halpiskertakäyttö BICciä en ostaisi ikinä), vaan ostaa kerralla kunnollinen.
Kun kysytään, miksi mulla on kalju (tai miksi niin monella nuorella miehellä nykyään), vastaan "Koska mun mielestäni on pöljän näköinen, jos on kaljuuntunut, mutta silti pitää joko ns. normaalin pituista (5-10cm) tai jopa pitkää tukkaa (a'la Juice Leskinen takavuosina) ja mua rupesi aikoinaan kaljuuntuminen ärsyttämään (silloin 20-v), niin tukka sai lähteä ja pysyä poissa. Kalju on myös äärimmäisen kätevä. Uskon, että suurimmalla osalla syyt ovat samat, kuin minulla, harvemmin asiaan liittyy mitään ns. aatetta.". Jos tukka kasvaisi kunnolla, ehkä minullakin olisi ns. normaalin pituiset hiukset, mutta tuskin kumminkaan. Sen verran paljon rahaa säästää, kun ei tarvitse parturilla/kampaajalla koskaan käydä ja aikaa, kun ei tarvitse itse nysväillä kuontaloaan pesua ja ajoittaista ajelua enempää.