Kaksi markkaa maastavedosta!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by fluid power
Melkoisen monta vuotta. Kuinka monella on tullut syvästä kyykystä aiemmin 2 markkaa kuin vedosta. Itsellä ainakin näin päin. Siinä vaiheessa veto tais olla joku 190 kg.

Itselläni (175 cm, 80 kg) on tuo 200 kiloa vielä kaukaisena haaveena. Parisen vuotta nostelua on takana, 175:ttä olisi tarkoitus yrittää seuraavalla maksimiyrityksellä, 165 meni kesällä (ilman vöitä tai muita vermeitä). 200:a en varmaan kovin helposti tule saavuttamaan ainakaan niin kauan kun voimailu on kakkoslajina.

Mutta tarkoitatkos syvällä kyykyllä nyt todellakin perse maahan -kyykkyä, vai ihan normaalia voimanostokyykkyä? Itselläni ihan normaalikin kyykky laahaa maastanoston perässä reiliusti (niin kuin kait yleistä on).

Mutta tarkoitatkos syvällä kyykyllä nyt todellakin perse maahan -kyykkyä, vai ihan normaalia voimanostokyykkyä? Itselläni ihan normaalikin kyykky laahaa maastanoston perässä reiliusti (niin kuin kait yleistä on). [/B][/QUOTE]

Voimanostokyykkyä tarkoitin. Miellän sen kuitenkin jo aika syväksi kyykyksi.

Monta!

Monta monenlaista vuotta on mennyt! Ei tuu 200kg maasta vieläkään!

180x6 on paras sarja.

On ollu sen verran noita loukkaantumisia ettei oikeen uskalla vetää. Eli heti jos tuntuu et selkä pyöristyy niin paino putoaa käsistä!

Eikös joku ole sanonutkin että vedossa se eka nosto on aina pahin?

Oisko siinä pikkasen reilu pari vuotta mennyt ja tuossa parissa vuodessa on mukana lähes vuosi armeija aikaa, jolloin en maasta nostellut ainakaan puntteja. Silloin painoa oli muistaakseni 88kg.

17-vuotiaana kokeilin maastavetoa n.5-6 kuukauden enemmän tai vähemmän intensiivisen treenin jälkeen, 200 nousi "helposti"; mikään ei tuntunut menevän rikki mutta kiloakaan enempää tuskin olisi noussut. Painoa oli mahtavat 72-74kg, pituus 187cm.

Originally posted by baarikello
Eikös tuo maastairroitus ole enemmän alaselkäongelma?:confused:
en usko. mulla on veto 180 ja kyykky 135 ja tanko jää aina maahan. turtiaisella on kyykky 468 ja vedon ennätysyritys (en muista paljon, mutta jotain 50 kiloa vähemmän kuin veto) jäi polviin.
selkää tarvitaan nimenomaan siinä loppuojennuksessa kun jalat on lähes suorat. sumolla vetäessä ei selkää tarvita niin paljon kuin jalkoja (selkä melko pystysuorassa)

Originally posted by beginner
en usko. mulla on veto 180 ja kyykky 135 ja tanko jää aina maahan. turtiaisella on kyykky 468 ja vedon ennätysyritys (en muista paljon, mutta jotain 50 kiloa vähemmän kuin veto) jäi polviin.
selkää tarvitaan nimenomaan siinä loppuojennuksessa kun jalat on lähes suorat. sumolla vetäessä ei selkää tarvita niin paljon kuin jalkoja (selkä melko pystysuorassa)

Mikä noissa kyykky- ja vetotuloksissasi tukee väitettäsi? Ne ovat suht. oikeassa suhteessa varusteettomalla nostajalla IMHO.
Mitä Turtiaiseen nostoon tulee, niin logiikkasi on jälleen hämmentävä. :) Ano nostaa aika rajuilla varusteilla, minkä on laajemmaltikin katsottu pyöräyttäneen kyykyn ja vedon tulokset nurinpäin. Totta on se, että Anon tyyli on vaativa selälle, mutta hassua, että Westsidella suositellaan seuraavasti:

- paino ei irtoa maasta --> alaselkä heikko
- pysähtyy polviin --> takareidet heikot
- loppuojennus jää tekemättä --> pakarat heikot.

Venäläisellä tyylillä taas noston alun ollessa hankala suositaan vetämistä korokkeelta( siis seisotaan itse korokkeella), mikä on tunnetusti erinomainen alaselän vahvistaja.

Hmm. Niin, ja tietysti jos jalat ovat melkein suorat ja selkä pitää ojentaa.....Tota, eiks kyseessä voitais sanoo olevan suorin jaloin maastaveto ja sehän on tunnetusti...Ei alaselkä, vaan takareisiliike. :)

beginner:

13-14kk sitten eka maastavetotreeni ja 135 ylös. tokassa treenissä 140. sitten maltoin alkaa tekemään sarjoja. ikä 14, paino jotain 70. nyt maksimi 180 ja tavoite kesäksi se 200. ehdoton takaraja on se kun täytän 16

KJK:
17-vuotiaana kokeilin maastavetoa n.5-6 kuukauden enemmän tai vähemmän intensiivisen treenin jälkeen, 200 nousi "helposti"; mikään ei tuntunut menevän rikki mutta kiloakaan enempää tuskin olisi noussut. Painoa oli mahtavat 72-74kg, pituus 187cm.

fullpower:
taisi olla 1,5v reeniä. Kapeella vielä vedin sillon paino oli 70kg hujakoilla. Taisin täyttää just 17v niinä päivinä.

No on täällä pojilla kadehdittavan hyvät geenit, kun noin lyhyillä harjoitteluilla noin nuorena tuollaisiin tuloksiin kykenette. Monikos teistä on sittemmin napannut SE:n jossain luokassa? Voimanostoliiton SE:t 14-17-vuotiaissa ovat maastanostossa 230 kilon tienoilla noissa 70-kilon paikkeilla olevissa sarjoissa. Jos beginnerin speksit pitävät paikkaansa, niin luulisi parin vuoden treenillä rikkoutuvan...

Originally posted by baarikello
Mikä noissa kyykky- ja vetotuloksissasi tukee väitettäsi? Ne ovat suht. oikeassa suhteessa varusteettomalla nostajalla IMHO.
Mitä Turtiaiseen nostoon tulee, niin logiikkasi on jälleen hämmentävä. :) Ano nostaa aika rajuilla varusteilla, minkä on laajemmaltikin katsottu pyöräyttäneen kyykyn ja vedon tulokset nurinpäin. Totta on se, että Anon tyyli on vaativa selälle, mutta hassua, että Westsidella suositellaan seuraavasti:

- paino ei irtoa maasta --> alaselkä heikko
- pysähtyy polviin --> takareidet heikot
- loppuojennus jää tekemättä --> pakarat heikot.

Venäläisellä tyylillä taas noston alun ollessa hankala suositaan vetämistä korokkeelta( siis seisotaan itse korokkeella), mikä on tunnetusti erinomainen alaselän vahvistaja.

Hmm. Niin, ja tietysti jos jalat ovat melkein suorat ja selkä pitää ojentaa.....Tota, eiks kyseessä voitais sanoo olevan suorin jaloin maastaveto ja sehän on tunnetusti...Ei alaselkä, vaan takareisiliike. :)
aijaahas... taas tuli neuvottua päin persettä. onneksi joku täällä OIKEASTI tietää näistä jutuista jotakin. toi Turtiais-esimerkki oli tosiaan vähän turha enkä ottanut varusteiden merkitystä huomioon. mut omalla kohdalla rautojen jääminen maahan johtuu melko varmasti heikoista jaloista (näin oletan, koska kyykky on selvästi vetoa jäljessä)

Originally posted by demus
Jos beginnerin speksit pitävät paikkaansa, niin luulisi parin vuoden treenillä rikkoutuvan...
ei tule tapahtumaan. ensinnäkin painoa tulee olemaan aina liian paljon (nyt 78-80), enkä ole kovin innokas laihduttamaan.

puku auttaisi varmaan, mutta en ainakaan vielä viitsi semmosia ruveta ostelemaan. etenkään kun en voimanostossa kilpaile.

14-17-vuotiaiden ikäluokkaa ei minun tietääkseni enää ole, joten joutuisin 18-20-vuotiaiden sarjaan ja siellä ennätykset jää tekemättä, mulla ei riitä resurssit semmoseen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
14-17-vuotiaiden ikäluokkaa ei minun tietääkseni enää ole

Mikäs heitto tää on?

mave

200kg rikki vajaa 2 vuotta sitten.tällä hetkellä veto pyörii varmaan 270-290 kg:n paikkeilla ,en o koittanu ykköstä..kovin sarja vetoreenin vikana sarjana(3 suht kovaa alla) 260kg:lla 3 toistoa.

Originally posted by demus
No on täällä pojilla kadehdittavan hyvät geenit, kun noin lyhyillä harjoitteluilla noin nuorena tuollaisiin tuloksiin kykenette. Monikos teistä on sittemmin napannut SE:n jossain luokassa? Voimanostoliiton SE:t 14-17-vuotiaissa ovat maastanostossa 230 kilon tienoilla noissa 70-kilon paikkeilla olevissa sarjoissa. Jos beginnerin speksit pitävät paikkaansa, niin luulisi parin vuoden treenillä rikkoutuvan...

muistelisin että jotain 235 oli 17v enkka tai jotain. Tais olla ekat kisat sillon. SM -99 just tuolloin taisin tehä JK 120 PP 115 MV 205. Hyvä ,että säännöistä oli mitään älyy. Sit ei paljon vuoteen tullu reenailtuukaan.

Huomas ,että ei paljon jalkoja ollu reenattu. Ja se vähä mitä oli niin sellasia kyläpyllistyksiä ,että ihan jälkikäteen hävettää. Vieläkin on ihan surkeet tekniikat sen takia.

Harmittaa vain kun ois ollu jo alussa joku vähän neuvomassa niin ei jatkuvassa ylikunnossa ois ollu ja tekniikat ois ollu hyvät. Reenikin ois ollu mielekkäämpää. Pakko tunnustaa kyllä itsensä vähän laiskaks reenaajaks. pitäs olla joku aina vähän potkimassa vauhtia kovissa reeneissä.

Itse en ainakaan pidä hyvä geenisenä itteeni vanhemmat ei oo urheillu ainakaan mitään eikä suvussa muutenkaan himo urheilijoita ole saati sitten ,että kukaan ois menestyny jossain.

Originally posted by KyntöSika
Mikäs heitto tää on?
jotenkin tuntuu että olisin joskus kuullu että näin on... sitäpaitsi kun yks äijä kysy multa että onko kiinnostusta kilpailla niin se samalla sano että mulle ei oo sarjoja ja sarjat alkaa 18 vuodesta. emmä sit tiiä....KORJATKAA NYT JOKU JOS OON VÄÄRÄSSÄ!!!

mut omalla kohdalla rautojen jääminen maahan johtuu melko varmasti heikoista jaloista (näin oletan, koska kyykky on selvästi vetoa jäljessä)

:rolleyes: Ihan sama.

jotenkin tuntuu että olisin joskus kuullu että näin on... sitäpaitsi kun yks äijä kysy multa että onko kiinnostusta kilpailla niin se samalla sano että mulle ei oo sarjoja ja sarjat alkaa 18 vuodesta. emmä sit tiiä....KORJATKAA NYT JOKU JOS OON VÄÄRÄSSÄ!!!

Kyllä 14-17 vuotiaiden ikäluokka on pystyssä, ellei joku sitä ole eilen lakkauttanut! Eli eiku johonki seuraan liittymään ja enkka haltuun;)

Sua on pahemman kerran vedetty nenästä:D !!! Kyl on 14-17v. sarja ja sul on siihen hyvin aikaa...

Tarkennukseks viel et -17v sarjas noi enkat on -75kg:235,5 ja -82,5:240

5kk sitten otin vedon mukaan ohjelmaan ja eilen otin 200. Painoa 90kg, joten eipä oikeen hääppönen suoritus...

lisää pitää saada

Veto..

"Originally posted by demoni

Tangon maastairrotus ongelmana, kun on heikot jalat"

Eiköhän se ole vatsat jotka ekana pettää, jos tanko ei liiku..

Tiedä sitten niitä jotka vetää koko liikkeen selällä.. (Baarikello)

200kg x4 nousi intin jälkeen vuoden reenillä 8 vuotta sitten.. 85kg painavana. ja kapeella jalka-asennolla ja käytännössä katsoen suorin jaloin vetäen..(ku on hieman pitkät reidet) ..Sit sano selkä moro 190 x6 sarjassa alaslaskiessa ja en päässyt paskalle viikkoon .. Ei kuule naurattanut:confused:

Nyt tyylinä puolileveä veto nousee todella siististi, ilman turhaa selän rassaamista.. Maksimia en kyllä ole vähään aikaan kokeillut.. eiköhän se silti 2mk paremmalla puolella oo:)

Originally posted by Körmy
Nelisen vuotta taisi vierähtää ennenkuin 200kg irtosi lattiasta ja vielä ylös asti.Ja veto oli tällainen: "jalat suoriksi ja loppu tulee selällä hiiop".
Ps. On muuten vetotyyli edelleenkin samanlainen...

Samanlainen tyyli on meikälläkin, kun en jostain syystä osaa vetää "oikein". Pitäisi varmaan mennä valmennukseen.

WPC MM-kisoissa joku venäläinen nuori kaveri tuli lavalle ilman vyötä, tangossa rautaa 390kg, jalat suoriksi ja selkäpakki töihin ja perkele kyllähän se sen ylös hinasi! Siinä vähän lohdutusta niille ketkä eivät hallitse maastanoston hienouksia. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom