Jos lakialoitetta perustellaan suvatsevaisuudella, yhdenvertaisuudella yms. niin kysymys kuuluu juuri tässä asiayhteydessä keskusteltavaksi. Jos sanotaan, että kaikilla tulee olla yhdenvertainen asema, niin silloin se pitää olla kaikilla ei ainoastaan tietyillä ryhmillä, muuten omilla perusteilla ammutaan itseään jalkaan. Tai sitten täytyy vain myöntää, että eri ryhmillä on ja tulee olla erilaiset oikeudet. Näillä perusteilla ei vain voi poimia rusinoita pullasta. Jos ei ole valmis myöntämään yhtäläisiä oikeuksia esim. moniavioisuudellisissa parisuhteissa eläville, niin silloin tulisi mieluummin käyttää vaikka perustetta "koska me vain haluamme näin", ei mitään yhdenvertaisuus/suvaitsevaisuus tms. skeidaa ("skeidaa" siksi koska siitä tosiassa tällöin ei ole kysymys).
Mitä tulee naisen kanssa elämiseen niin olen onnellinen ja tyytyväinen kuten on myös kumppanini. Minulla ei ole ongelmia miellyttää naistani. Se ei mielestäni kuulu oikein tähän keskusteluun laisinkaan, voin puolustaa tiettyjä oikeuksia ilman, että minulla olisi henkilökohtaisesti "oma lehmä ojassa". Tiedä nyt, mutta uskon että monet heterotkin puolustathan homojen yhdenvertaista oikeutta avioliittoon esim. suvaitsevaisuuden nimissä.