Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
timse sanoi:Tuliko kipu tuonne lapaluiden väliin, tarkoitatko syvemmällä (eli lapaluun alla) vai tuliko kipu tuonne latsiin (lapaluusta alaspäin)? Veditkö lavat yhteen kyykätessä? Kauan aikaa selkäpäivästä?
)Misanthrop sanoi:Tervetuloa kerhoon!
Itselläni nasahti alaselkä viime viikonloppuna niinikään Smith-kyykyssä.
Keväällä kävi aivan samoin, mutta olen yrittänyt lohduttautua sillä, että nyt olin sentään päässyt hivuttamaan sarjapainot viisi kiloa suurempiin rautoihin kuin puoli vuotta sitten. Laiha lohtu...
Levolla tämä on ainakin aiemmin hoitunut ja luotan siihen nytkin. Eri kohta selästähän tässä on kyseessä kuin sulla, enkä muutenkaan halua ryhtyä puoskaroimaan. Mikäli pysyy kipeänä, suori mitä pikimmin lekuriin.
Olen aina puhunut kovastikin Smithin puolesta, mutta kyykky tuntuu kyllä olevan sellainen liike, jossa helposti tulee vauhtisokeaksi. Koska Smith-laite "tukee" nostoa, voi tukilihasten kanssa tulla tämäntyyppisiä ongelmia.
Malttia! (itseltäni sitä ei vieläkään näytä löytyvän..)

lumbago sanoi:Epäilisin että ei sen kummempaa kun että lihas menny kovaa kramppii tai jonkuu astein noidannuoli hyökkäs sinne (tosin noidannuoliki on lihaskramppaushomma).
Mulle käyny tollain sama juttu (eri liikkees, eri kohtaa selkää), se johtu ainaki helvetinmoisest krampist ja oli pari viikkoo kipeenä, venyttelin joka päivä muutamii kertoi koska muuten tuppas selkä kiristymää.
. Se on nähdäkseni selvästi parempi liike kuin smith-kyykky. Tasapainottelu ja lihasten yhteistyö herättää hermoston ja rekrytoi tukilihasten ohella myös reisilihakset työskentelemään kovemmin. Hormonieritys on ankaraa. Jos et pysty takakyykkäämään, kannattaa kokeilla etukyykkyä tai yhden jalan kyykkyä (http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBSingleLegSplitSquat.html).