Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Inkeri sanoi:
Kai fiksu vastaus tähän olisi, että ei kannata välttää mitään vaan opetella liikkeet oikein alusta pitäen ja olla jännittämättä niitä hartioita korviin liikkeiden aikana. Käytännössä se on vaikeaa. Ehkä jättäisin kuitenkin olankohautukset, pystysoudut ja vastaavat suoraan epäkäslihasta rasittavat harjoitukset vähemmälle. Kulmasoutukin kannattaa tehdä niin, ettei kisko epäkkäillä vaan yrittää kohdistaa sen leveälle selkälihakselle.
Leveä selkä ei ole tosiaan mun vahvin alue ja olen opetellut pitkään sitä, miten rasitusta saisi pois epäkkäiltä. Joku leveän selän omistaja voisi siis vastata tähän kysymykseen kanssa :D

Jees, pitää sit kai jatkossa vaan keskittyy tarkemmin siihen, et koittais pitää ne epäkkäät mahdollisimman rentona. Sitä vaan aina koittaa niin hakea tuntumaa siihen rankaistavaan lihakseen, ettei huomais vaikka housut tippuis :D

Ja pystysoutu jää vastedes pois ohjelmasta.

hc-audio sanoi:
Jo pidemmän aikaa on häirinnyt seuraavanlainen ongelma: tankoa laitettaessa "niskaan" oikean käden kyynärpäätä rupeaa vihlomaan käsien ollessa vähän luonnottomassa asennossa.

Kokeileppa alkuun laittaa rannesiteet ja tiukalle, saattaa auttaa.

Ja nimenomaan ranteisiin. Ei kyynäriin.

Ja heti alkuun! Käytin hakua. :)
Mitä mieltä ootte onko hackki hyvä liike korvaamaan tavallisen kyykyn? Isoja rautoja ei oikein uskalla vapailla nostella kun harvemmin on ketään varmistamassa.

Hackkikin on ihan hyvä joo mutta miksi et tee kyykkyä vaikka powerrackissa tai smithissä?
Sitten ei tartte kaveria.
Itse pitäisin kyllä molemmat ohjelmassa.

Smithissä en saa hyvää asentoa. Toi powerrack ei ole edes tullut mieleen kun en oo nähny kenenkään sitä käyttävän. Kiitti vinkistä.

En tiiä mikä siinä on, mutta ite en oo koskaan saanu hyvää asentoa perinteisessä kiskoilla kulkevassa hackissä, vanhan goldsin vipuvarsihacki oli sen sijaan loistava laite.

Minulla vaatii hack-kyykky jalkojen laittamisen tosi pitkälle eteen. En tiedä, onko minulla sitten niin pitkät reidet, mutta muuten nousee päkiöille ja käy pohkeisiin ja polviin ja vähän joka paikkaan niin perkeleesti.

Minkälaisia sarjoja kannattas tehdä maastaveto/kyykky päivänä jos on tarkotus hommata voimaa?Oon tehnyt nyt kumpaakin 5*5 kovaa sarjaa.

Oon kyllä monesti kokeillu ottaa tota ohjelmaa ja laittaa jalkoja eteen ja taakse, lähemmäksi toisiaan ja kauemmaksi, ei vain minulta onnistu.

45 asteen hack kyykky on erittäin outo kapistus, koskaan en sinuiksi sen kanssa ole päässyt.

Sitten yksi 75-80 asteen hack kyykky tuntui erittäin hyvältä, joku itse tehty ruosteinen metallimöykky mutta toimiva. Sekin lähti menemään salilta, uusille laitteille täytyi tehdä tilaa. Meijjerin pysty hack saattaisi olla kiintoisa kokemus myös.

Kyllä hakki vei etureisien pieksemisen aivan uusiin ulottuvuuksiin. Jos vaan polvet kestää niin tuskinpa katoaa meikäläisen ohjelmasta koskaan pois.

Kuuluu ohjelmaan, yleensä treenin loppupuolella tangolla tehdyn kyykyn yms. jälkeen. Etureisiin saan itse hackissa huomattavasti paremman tuntuman, jopa tavalliseen etukyykkyyn verrattuna. Raudat olen yleensä hackissa pitänyt 10-20 toiston lukemissa, fiiliksen mukaan vaihdellen. Silloin tällöin tekee tuollainen ~20 toiston rutistus treenin lopuksi gutaa.

Kannattaa myös kokeilla hackissa treenailua "väärinpäin" eli vatsapuoli laitteeseen päin mikäli vartalon mittasuhteet tämän sallivat, jalkojen paikkaa voi joutua säätämään jos hackin kelkka ottaa reisiin/polviin kiinni. Pohkeitakin on mielestäni hyvä tehdä hackissa, helppoa ja turvallista - tuskallista myös - vääntää isoillakin raudoilla.

Hack'n'slash!

En kyllä miellä hack-kyykkyä takakyykkyä korvaavaksi liikkeeksi millään muotoa. Tämä ei kuitenkaan vähennä hackin arvoa millään tavalla - loistava liike. Kaikista liikkeistä saan juuri hackin kohdistettua parhaiten etureisiin.

5x5 on hyvä. 3-8 x 1-10. aika laajalla skaalalla saa voimaa, riippuu ihan mitä haet.

Itellä tähän mennessä kaikista parhaiten on ottanut etureisiin etukyykky trap barilla asstothegrass-tyylillä. Verrattuna tavalliseen suoraan tankoon tasapaino on huomattavasti parempi ja liike kohdistuu vähän enemmän reisille ja vähän vähemmän vatsalle

Back
Ylös Bottom