Larzan sanoi:Jotenkin tulee mieleen kysyä, miksi prässissä uskaltaa tehdä sarjat paremmin loppuun kuin kyykyssä. Kyllä itse tulee tehtyä ne sarjat myös kyykyssä ihan yhtälailla loppuun asti. Ja jos jatkamisella tarkoitat pudotussarjaa, niin miksei myös sen tekeminen onnistu kyykyssä. :whip:
Koska kyykkyssä rupeaa tekniikka pettämään ja mieluumin sitä jää siihen kelkan kuin tangon alle siinä vaiheessa kun romahtaa täydellisesti ja en nyt tarkoittanut jatkamisella pudotusta vaan avittamista käsillä... eikä kyykyssä niillä pudotuksilla kannata jatkaa jos tekniikka on ollut jo viimeiset 5 toistoa perseellään... siis näin mulla.
Mutta siitä huolimatta minäkin kyllä liputan kyykyn ja yleensäkin vapaapainoliikkeiden puolesta, laitteiden (joihin lasken myös prässin) käyttäminen kun ei kropan hallintaa ja tukilihaksistoa oikein kehitä. Kyykky myös lienee, maastanoston ohella, yksi kaikkein monipuolisimpia treeniliikkeitä (tosin olympianostot taitavat mennä vielä näistäkin ohi), eli aktivoi todella paljon eri lihasryhmiä.
) kun ei vaan toi kyykky ota onnistuakseen mulla, tuntuu että turvalleni/niskalleni kaadun :D
-sali. Se on kuulkaas salin vaihto.
Jos kyykky tehdään oikein, on se hyvä liike. Tuo "jos" on kuitenkin todella iso ja karvainen, sillä harvat aloittelijat tekevät kyykkyä sellaisella tekniikalla, että se rasittaa etureisiä enemmän kuin alaselkää. Jalkaprässissä ei ole mitään väheksymistä minkään suhteen, eikä varsinkaan silloin, jos kyykkytekniikka muistuttaa jotain kick-backin, hyvää huomenta -liikkeen ja tanhun välimuotoa.