Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko sulla jotain pomminvarmaa liikettä/menetelmää millä tuota lähentäjää lähtee aukomaan?Motorisen oppimisen taso ja muun harjoittelun monipuolisuuskin määrittelee sen, kuinka nopeesti pystyy saamaan uuden tekniikan/ välinemallin, kuten kengän ajettua sisään. Jollakin onnistuu suht vaivatta treenissä parissa ja joku toinen vaatii pitkänkin tovin mokomaan. Näistä on aika hyvin näyttöä. Eniten ongelmia kyykyssä tulee, jos on aina kyykkinyt kapealla ja alkaa leventään sitä radikaalisti. Buttwinkin syy on useimmiten liian kiree adductor magnus, mikä on myös kyykyn päälihas. Liikkuvuutta siihen saa kuitenkin aika helpolla ja ongelma poistuu.
Mikä on alkuperäinen Zercher?Alkuperänen Zercher
Kokeilin hakea foorumilta ja youtubesta, mutta on montaa variaatiota. Muistan, että on ollut varmaankin sinun kirjoittamanasi puhetta että tanko lasketaan polvien eteen? Eli onko tangon tarkoitus käydä polvilumpion edessä/tasalla ala-asennossa?
-merkki lisätty ja video olis kiva!Jos pelkää että menee selkä jumiin niin ei kannata mennä salille ollenkaanMaastavedossa ei juurikaan suositella tekemään pitkää sarjaa. Miksi ei? Perusteluna olen kuullut, että selkä menee jumiin (myönnettäköön, että tämä on osittain myös oma kokemukseni) ja että tekniikka hajoaa ja selkä menee rikki. Miksi selkä menisi enemmän jumiin esim kovasta kymistä kuin kovemmilla painoilla tehdystä 5x5 treenistä? Tollasessa max kympissäkin tulee varmasti 7-8 ensimmäistä toistoa paremmalla tekniikalla kuin 3max sarjassa eli se siitä argumentista.
Ei sarjan pituuden pidä vaikuttaa tekniikkaan. Sarja lopetetaan siihen kun tekniikka ei enää pysy kasassa. Enkä pidä kympin sarjoja edes pitkinä mavessa. Selkä menee jumiin jos tehdään sarjat peräsuoli pitkällä aina failureen. Yhtä lailla se jumittuu maximi vitosissakin, jos ne ovat törky kovia. Crosfitin kisa suorituksia älkää ottako esimerkiksi. Voimailija ei yritä saada mahdollisimman monta toistoa tietyssä ajassa.Maastavedossa ei juurikaan suositella tekemään pitkää sarjaa. Miksi ei? Perusteluna olen kuullut, että selkä menee jumiin (myönnettäköön, että tämä on osittain myös oma kokemukseni) ja että tekniikka hajoaa ja selkä menee rikki. Miksi selkä menisi enemmän jumiin esim kovasta kymistä kuin kovemmilla painoilla tehdystä 5x5 treenistä? Tollasessa max kympissäkin tulee varmasti 7-8 ensimmäistä toistoa paremmalla tekniikalla kuin 3max sarjassa eli se siitä argumentista.
Teet niin kuin parhaaksi koet. Ite oon aina tehnyt vaan lattialta samalla tavalla kuin normaalin vedonkin. Melko kömpelöä ruveta kävelemään räkin sisällä tanko käsissä.Kysymys SJMV:stä.
Mitä eroa on tekeekö SJMV:n perinteisellä tavalla eli nostaa tangon telineestä ja aloittaa suorituksen jalat suorana tanko vyötäröllä.. vai aloittaa ns. ala-asennosta eli niin, että tanko on telineessä säärien korkeudella ja jalat on koukussa? Eli aloittaa ensimmäisen toiston ylösvedolla rackista.
Itse olen aina tehnyt perinteisellä tavalla, mutta viimeksi kokeilin toisinpäin eli niin että aloitin juurikin tollei ala-asennosta ja jokaisen toiston välissä aina stoppasin tangon rackiin ja nostin heti takas ylös. Koko SJMV liikkeenä tuntui erilaiselta tehdän noin päin, mutta en oikein osaa sanoa miten. Sain silti hyvän tuntuman takareisiin ja pakaroihin. Nyt vaan mietin, että kummalla tavalla kannattaa jatkaa. Näin Instasta Jeremy Buendian tekevän tuolla tavalla ja kokeilin sen vuoksi itsekin. En vaan oikein ole nähnyt kenenkään muun noin tekevän.
Teet niin kuin parhaaksi koet. Ite oon aina tehnyt vaan lattialta samalla tavalla kuin normaalin vedonkin. Melko kömpelöä ruveta kävelemään räkin sisällä tanko käsissä.
Kaipa se stopilla on enemmän suorin jaloin veto ja jatkuvana liikkeenä romanialainen veto, mutta se on sivuseikka ja vastaus on edelleen sama; tee sitä mikä parhaiten vastaa tavoitetta. Jos tavoite on treenata takareisiä niin ihan sama vaikka seisot päälläsi jos sillä tavalla saa parhaan tuntuman.Lähinnä tarkoitin että jos jokaisen toiston välissä pysäyttää tangon telineessä eli pieni stoppi ja takaisin ylös. Niin mitä eroa sillä on siihen, että tekee vedon putkeen. Siirtyykö voimantuotto eri paikkaan kun perinteisellä tyylillä lasketaan tanko alkuasennosta eli vyötäröltä polvien alle ja vedetään takas ylös versus jos tehdään käänteisesti eli alkuasento on tanko telineessä ja jalat koukussa.. ja vedetään tankoa takareisillä ylös vyötärölle ja lasketaan takas telineeseen, ja sit taas nostetaan.. jne Eli pienellä stopilla.
En ehkä osaa selittää tarpeeksi hyvin mitä haen takaa.
Kuulostaa erikoiselta imo. Video kertois aika paljo enemmän. Ettei olis vaan epäkkäät jumissaHei! Aloittelija Täälä kyselee, Maastavetoa tehty nyt pari kk, tällä hetkellä sarjapainona meni 5x5 105kilolla. Ongelma on että 2-3 päivää mavetreenin jälkeen hartiat/solisluun välimaasto särkee ja heräilen siihen jopa yöllä. Onko mulla asennossa/tekniikassa vika vai liian vähän voimaa vielä yläpäässä?pienemmillä painoilla kun aloitin niin ei tätä särkyä tullut