Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voihan siinä nyt seistä vaikka 20 sekuntia, mutta ei se silti ole rest pause? Rest pausen ainakin itse miellän tauoksi jossa paino laitetaan kuitenkin paikoilleen, ja sitten jatketaan. Jos penkissäkin pitää tankoa suorilla käsillä pidempään kuin 5 sekuntia, niin onko sekin rest pause sitten tuon logiikan mukaan? Tuollaset 4x10 sarjat jatkuvana liikkeenä kyykyssä raskailla painoilla on juuri niin aerobisesti raskaita, että eikö se ole ihan yleinen käsitys, että kyykyt voi tehdä reiluilla hengähdytauoilla ilman että se on mitään rest pausen käyttöä?
Joudun kropan mittasuhteiteni ja liikkuvuuteni takia laskemaan takapuolen mavessa niin alas, että lähtöasento muisuttaa hivenen vajaata kyykkyä. Muuten selkä pyöristyy. Onko tämä huono tekniikka ja miten se vaikuttaa rasitukseen / lihasten aktivoitumiseen?

Jep, noin juuri teen itsekkin. Kiitos vastauksesta^Hosuen ei tuu ku huonoselkäisiä nuoria miehiä. Itse otan aina työsarjat juurikin noin, en nyt siis kuitenkaan nouse ylös ja rupee huilaa, mutta hapet sisään nopea asennon tarkitus ja menoksi.

^Itse teen myös noin.
Mä olen huomannut, että yläselkä alkaa kipeytymään kun tangon ottaa kyykyssä telineestä. Alaselkä siis ei kipeydy yhtään. Mietin vain, että olen pitänyt aika "alhaalla" tankoa, joten pitäisi varmaan koettaa pitää sitä enempi ylempänä?
Veikkaan että yläselkäs pyöristyy, itsellä ollut samoja ongelmia alkuaikoina. Itse tanko ei välttämättä ole liian alhaalla, jos se vaan pysyy selässä eikä paino ole käsivarsilla.
Ok. Auttaako tuohon ongelmaan parempi paineiden ottaa vai voiko asiaan vaikuttaa myös se, että en pidä katsetta yläviistossa, vaan katson aikalailla jalkojani (=alaviistoon)?
taidan nostaa hieman toispuoleisesti, että oikea jalka jää "jälkeen".. Venyttelyllä tätä korjaamaan? En usko, että huomaan epäsymmetrisyyttä itse.. Mavessa myös hieman samaa. Auttaisiko kyykyssä lankku kantapäiden alle?onko lantion liikkuvuus symmetristä? esim lonkankoukistaja tai takareisi toisella puolella tiukempi et tulee toispuoleinen yliojennus/pyöristyminen? itsellä vasen lonkankoukistaja aiheuttaa toispuoleista selänväsymystä tolla yliojentelulla
Lonkankoukistajia, reisiä ja pakaroita venyttelemällä saattaa parantua tuo toispuoleisesti nostaminen.
E: Toinen mikä voi tietty vaikuttaa tohon paineen tuntuun, että toinen puoli vain yksinkertaisesti heikompi.
Polvissa pientä kolotusta välillä kyykätessä, ei semmosta että pitäisi sarja lopettaa, mutta kipua kuitenkin tuntuu ikävästi, niin kannattaako käyttää polvisiteitä raskaimmissa sarjoissa? Sarjapainot siellä 100-120kg seutuvilla, niin mietin että kannattaisiko työsarjoissa käyttää siteitä vai ei? Vielähän nuo painot ei kovin isot ole, mutta kasvaa koko ajan kuitenkin.
Polvissa pientä kolotusta välillä kyykätessä, ei semmosta että pitäisi sarja lopettaa, mutta kipua kuitenkin tuntuu ikävästi, niin kannattaako käyttää polvisiteitä raskaimmissa sarjoissa? Sarjapainot siellä 100-120kg seutuvilla, niin mietin että kannattaisiko työsarjoissa käyttää siteitä vai ei? Vielähän nuo painot ei kovin isot ole, mutta kasvaa koko ajan kuitenkin.