Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Etukyykky ei tunnu taas yhtään luontevalta jostain syystä. Yritin istua kantapäiden väliin ja lähtee pohjasta rinta edellä, mutta ei... Jotenkin tuntuu, että negatiivisessa vaiheessa toinen puoli tavallaan pettää. En tiedä pettääkö toinen kylki vai pakara, pitää kokeilla ensi kerralla kapeampaa jalka-asentoa ja hieroo sitä tangon paikkaa. Tuossa ois kuitenkin joku video: http://youtu.be/phketpjb4EQ Kommentteja?

Kokeile leventää vähän asentoa jos se helpottais, ei tuo ainakaan pahalta näytä.

Etukyykky ei tunnu taas yhtään luontevalta jostain syystä. Yritin istua kantapäiden väliin ja lähtee pohjasta rinta edellä, mutta ei... Jotenkin tuntuu, että negatiivisessa vaiheessa toinen puoli tavallaan pettää. En tiedä pettääkö toinen kylki vai pakara, pitää kokeilla ensi kerralla kapeampaa jalka-asentoa ja hieroo sitä tangon paikkaa. Tuossa ois kuitenkin joku video: http://youtu.be/phketpjb4EQ Kommentteja?

Onko niin vai näyttääkö tästä kulmasta vaan, että sinulla jää tanko liikaa eteen eli se ei ole tarpeeksi lähellä kaulaa/kurkkua.
Silloin nostosta tulee vakain mahdollinen, kun tanko on mahdollisimman lähellä vartalon "sivuprofiilin keskilinjaa" ja tekniikan pitäminen kasassa kaiken kaikkiaan helpottuu huomattavasti. Tangon todella tarvii olla niin kiinni kurkussa, että juuri ja juuri henki kulkee ja sittenkin lähinnä vasta kun vetää päätä taaksepäin.

Miten muuten täällä porukka lämmittelee ennen kyykkyjä/vetoja? Itse olen pyrkinyt tekemään ensin 5-10 min aerobista, jonka jälkeen pyörittelen polvet nopeasti ja lopuksi teen 1-2 15-20 toiston sarjaa reisiojennuksia ja -koukistuksia. Sitten ennen varsinaisia työsarjoja yleensä kaksi totuttelusarjaa.

Ok. Kaipa sitä voisi tuohon lämmittelyyn vähän panostaa enempi. Yleensä myös venyttelen sarjojen välissä, mutta sehän ei tuohon lämmön hakemiseen enään liity.

Onko niin vai näyttääkö tästä kulmasta vaan, että sinulla jää tanko liikaa eteen eli se ei ole tarpeeksi lähellä kaulaa/kurkkua.
Silloin nostosta tulee vakain mahdollinen, kun tanko on mahdollisimman lähellä vartalon "sivuprofiilin keskilinjaa" ja tekniikan pitäminen kasassa kaiken kaikkiaan helpottuu huomattavasti. Tangon todella tarvii olla niin kiinni kurkussa, että juuri ja juuri henki kulkee ja sittenkin lähinnä vasta kun vetää päätä taaksepäin.

Ei se kyllä järin tukevalta eilen tuntunut, kokeilin alussa vielä remmeilläkin, mut se tuntui sitäkin huonommalta. Pitää kokeilla ensi kerralla, jos tunkisi yhden puolen kerrallaan sinne tangon alle. Orangin vinkkiäkin pitää kokeilla.

Ei se kyllä järin tukevalta eilen tuntunut, kokeilin alussa vielä remmeilläkin, mut se tuntui sitäkin huonommalta. Pitää kokeilla ensi kerralla, jos tunkisi yhden puolen kerrallaan sinne tangon alle. Orangin vinkkiäkin pitää kokeilla.

Painonnostokengät tai pieni koroke kantapäiden alla tekee valtavan eron ainakin itselläni etukyykyssä (siirtää rasitusta myös hieman enemmän etureisille). Muuttuu mahdottomasta täysin luontaiseksi ja pohjaan asti mennään lähes luotisuoralla selällä, eikä kippaa eteen voimien loppuessakaan jos aktiivisesti pitää ryhtiä koossa.

Ja jos et harrasta painonnostoa, niin käytä ihmeessä ristiotetta, ei vaadi mitään ihme liikkuvutta käsissä ja paljon luontevampi.

Painonnostokengät tai pieni koroke kantapäiden alla tekee valtavan eron ainakin itselläni etukyykyssä (siirtää rasitusta myös hieman enemmän etureisille). Muuttuu mahdottomasta täysin luontaiseksi ja pohjaan asti mennään lähes luotisuoralla selällä, eikä kippaa eteen voimien loppuessakaan jos aktiivisesti pitää ryhtiä koossa.

Ja jos et harrasta painonnostoa, niin käytä ihmeessä ristiotetta, ei vaadi mitään ihme liikkuvutta käsissä ja paljon luontevampi.

Itse asiassa mulla on tuossa semmoset vanhan liiton puolalaiset kyykkykengät, en vaan tiedä onko ne parhaat mahdolliset. Tuo painonnosto-ote on tuntunut aikoinaan ihan hyvältä, niin en tiedä onko mulla tullut nyt joku jumi tuonne. Faarao-otteesta on jäänyt jotenkin negatiivinen kuva, niin sitä en ole edes kokeillut.

Ota muuten seuraavalla kerralla sellainen video missä kamera on etuviistosta ja niin että jalat näkyy kunnolla. En kyllä käsitä miten tuosta olet vielä kapeammaksi jalka-asentoa pistämässä. Näyttää jo nyt kantapäät on aika lähellä toisiaan.

Itse asiassa mulla on tuossa semmoset vanhan liiton puolalaiset kyykkykengät, en vaan tiedä onko ne parhaat mahdolliset. Tuo painonnosto-ote on tuntunut aikoinaan ihan hyvältä, niin en tiedä onko mulla tullut nyt joku jumi tuonne. Faarao-otteesta on jäänyt jotenkin negatiivinen kuva, niin sitä en ole edes kokeillut.

Ite tein aiemmin faarao-otteella, mut nykyään olen tehnyt niin et työnnän peukalot tangon alle tuohon solisluun alapuolelle. On tukevampi, mutta ei vaadi yhtälailla liikkuvuutta kuin painonnosto-ote.

Ite tein aiemmin faarao-otteella, mut nykyään olen tehnyt niin et työnnän peukalot tangon alle tuohon solisluun alapuolelle. On tukevampi, mutta ei vaadi yhtälailla liikkuvuutta kuin painonnosto-ote.

Katohan, joku muukin tekee kuten meikälainen otteen suhteen etukyykyssä. :thumbs:

Tyhmä kysymys: Mitä tarkottaa kun puhutaan sormilukosta mavessa ?

tumblr_lo13d6w0Qd1qfwmdt.jpg

Tuo on paras tapa tehdä maastavetoa. Magnesium on kuitenki melkeen välttämätöntä.

Pakko varmaan vielä sanoa, että kirjoitan esimerkiksi tuossa yllä omia mielipiteitäni. Kuitenki joku huomauttais.

Tyhmä kysymys: Mitä tarkottaa kun puhutaan sormilukosta mavessa ?

Tai jos yllä mainittu ei tunnu hyvältä niin kokeile painaa peukalolla etusormen ensimmäistä niveltä todella tiukasti. Jouko Ahola selitti tuota treenivideossaan youtubessa, itselle tämä tyyli sopii paremmin.

Mites täällä porukalla räkkivedot polven alta suhteessa normaaliin maastavetoon itse joudun käyttämään räkkivedossa noin 10kg pienempiä painoja vaikka liikerata noin 30cm lyhyempi. Tuntuu vähän ihmeelliseltä mutta tuolta korkeudelta tangon irrotus on erittäin vaikeaa

Tanko räkkivedoissa siis samalla korkeudella kuin tässä videossa http://www.youtube.com/watch?v=R0c4HLB_Xx4

Mites täällä porukalla räkkivedot polven alta suhteessa normaaliin maastavetoon itse joudun käyttämään räkkivedossa noin 10kg pienempiä painoja vaikka liikerata noin 30cm lyhyempi. Tuntuu vähän ihmeelliseltä mutta tuolta korkeudelta tangon irrotus on erittäin vaikeaa

Paljon tullut tehtyä räkissä niin alhaalta kuin siinä saa, eli tanko varmaan lähemmäs 15 cm polven alta ja kiekot 10 cm ilmassa. Tuosta irtoo sarjat 10 kiloa isommilla kuin lattialta, maksimi siten noin 15 kiloa isompi. Joskus kokeilin heti polven alta niin suht hyvin mave max + 20kg nousi. Selkä nostaja olen kyllä muutenkin kun heikot etureidet, että ihme että ero ei ole tuon isompi, tekniikka tosin pysyy hyvänä loppuun asti räkissä.

Ei ole silti tavatonta että on jostain kohtaa raskaapi kuin lattialta, koska nosto alkaa raskaasta kohdasta kuolleella raudalla, normaalisti kun tangossa tässä vaiheessa on jo liikeenregiaa ylöspäin. Varsinkin jos loppu tai keskikohta on ongelma niin kannattaa vetää osavetoja.

Kasvaa muuten hyvin yläselkä tuolla räkkivedolla, siis paksuus.

Riippuu ihan miltä korkeudelta vedetään. 5-10cm polven alta on varmaan mulla huonompi kuin normimave, lumpion alareunasta taas 20-30 kiloa parempi. Itse olen huomannut, että palaudun huonommin kovista pinnavedoista kuin tavallisesta mavesta. Selkään tulee kovempi alkupaine irroituksessa, kun reisiä ei saa mukaan siihen ja tuo vetää jumiin.

Voiskin joskus kokeilla tota polven alta vetoa. Polven yltä oon kerran vetäny ja siinä sain tehtyä sillosella maksimilla kaseja aika kevyesti. Polven alta se on kuitenkin aika paljon raskaampaa.

Back
Ylös Bottom