Itse olen käsittänyt highbarin pakaroille vaativammaksi.
Miksi muka vaadittaisiin?
Syväkyykkynä tehtynä high barissakin tarvitaan paljon pakaroita. Low barissa kumarretaan enemmän, jolloin tapahtuu paljon lonkan koukistusta. Ojennukseen (=ylös nousemiseen) tarvitaan taas pakaroita. Leveämpi jalkojen asento lisännee myös pakaroiden tarvetta. Low barissa siis perinteisesti onkin leveämpi asento, mutta ei sen nyt pakko ole niin olla.
- - - Updated - - -
Mikä on helpoin tapa saada tanko pysymään rinnalla etukyykyssä? Kokeilin tänään ekaa kertaa ja joutui tekemään aika pienillä painoilla. Silti tuntu että selkä taittuu tai kaatuu nurin.
Jos on riittävän hyvä liikkuvuus, suosittelen sitä "perinteistä" etukyykkyä, jossa tanko on olkapäillä ja sormet vaan tangon alla sekä kyynerpäät edessä. Faarao-tekniikka (eli se missä kädet on ristissä, vasen käsi oikean olkapään päällä ja oikea vasemman päällä) on kuitenkin helpoin tapa, jos liikkuvuus on huono. Ekalla kerralla ei kannatakkaan odottaa, että etukyykky menis millään tasolla hyvin. Mulla ainakin meni useita kertoja ennen ku se alko tuntumaan järkevältä. Selän kumartumiseen ei auta muu kuin painon pienentäminen ja hyvän ryhdin pitäminen. Kenties jostain venyttelystä voi myös olla apua. Kumartuko sulla ylä- vai alaselkä?