Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mavessa pitääkö olla kädet hieman koukussa vai täysin suorin "lukittunein" käsin?
Jos kädet pystyy pitämään koukussa niin rautaa on liian vähän.
Sormet kannattaa pitää koukussa... :evil:
Tää on jännä, kun mun toinen fysioterapeutti neuvoi menemään ihan syväkyykkyyn ja toinen sanoi, ettei saa mennä vaikka liikkuvuus riittäisikin, 90 on ok. Tiedä nyt sitten mikä on oikein. Kummankin kyykyn saan kyllä tuntumaan, kun vaan keskityn oikeaan liikerataan.^tee niin syvälle kun pystyt, pysyy lihaksissa se notkeus ja rasitetaan mahdollisimman suurta osaa kropasta. Selkä pitää vaan pysyä tiukkana eli ei saa vetää pyöreäksi.
Alkaa pikkuhiljaa vaan vituttaa tää kyykkäys, kun tuntuu, että en millään pääse syvälle ilman, että selkä pyöristyy. Tässä on nyt varmaan puoltoista kuukautta venytelty joka ilta. Taka ja etureidet, pohkeet, pakarat, lonkankoukistajat ja nilkkojen liikkuvuutta oon koittanu parantaa. Noi autto kyllä, mutta tuntuu, että enää noistakaan ei oo mitään hyötyä.
Erilaisia jalkojen asentoja ja leveyksiä tullu koitettua, ei suurta apua. Ja esim jos teen tuon videon: http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAI 1:04 alkavan ohjeen mukaan, ei mulla tunnu tuolla kyykyssä, että mikään paikka kiristäis. Pystyn helposti olemaan tuossa asenossa pari kolme minuuttia.
Eli olisko jollain vielä jotain vinkkejä tai jtn vai pitääkö meikäläisen vaan sanoa hyvästi ATG kyykyille/ alkaa käyttään prässiä? =(
Monella asikkaallani on ollut myös ongelmia tuolla yläselkä/rintalihas alueella ja kyykyssä on silloin todella tärkeää miten niitä käsiä pidetään. Jos otetaan kapea ote jossa vielä peukalo on toisella puolella missä muut sormet niin se vääntää kroppaa entisestään, eli ensiksi olisi tärkeä löytää oikea ote tangosta jossa kroppa ei ala vääntymään eteen päin.Tää on jännä, kun mun toinen fysioterapeutti neuvoi menemään ihan syväkyykkyyn ja toinen sanoi, ettei saa mennä vaikka liikkuvuus riittäisikin, 90 on ok. Tiedä nyt sitten mikä on oikein. Kummankin kyykyn saan kyllä tuntumaan, kun vaan keskityn oikeaan liikerataan.
Koska lapojen väli on aika jumissa, tahtoo selästä loppua liikkuvuus kesken ja joudun tekemään kyykkyä selkäosasto eteenpäin taivutettuna. Se taas tarkoittaa, että painoja ei voi laittaa kamalan paljon, muuten kippaa koko liikkeen eteen ja on liian iso rasite tuohon ristiselkään. Onko tähän mitään vinkkejä? Miten saa yläselkään lisää liikkuvuutta? Jotain harjoituksia olen tehnytkin (esim. puukepillä tai pikkupainoilla), mutta ei ne oikein tunnu tuohon yläselän liikkuvuuteen kyykyssä auttavan. Tällä hetkellä valakyykky on täysin poissa valikoimasta ja etukyykkykin isommilla painoilla, koska etukenossa ollessa painot jäisi käsien ja yläselän varaan. Jaloissa sen sijaan liikkuvuutta piisaa, siinä ei ole ongelmaa.

Nopee tarkists: Haittaako jos kyykätessä alkaa vähän alaselässä tuntumaan? Ei mitään kipuja missään vaiheessa mutta pikkasen vaan tuntuu lihaksissa sarjojen jälkee.
Nopee tarkists: Haittaako jos kyykätessä alkaa vähän alaselässä tuntumaan? Ei mitään kipuja missään vaiheessa mutta pikkasen vaan tuntuu lihaksissa sarjojen jälkee.