Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Enemmän sarjoja voi laittaa jos ei muita liikkeitä tee.
Vaihtelua taas voi hakea eri oteleveyksillä penkissä, vaihtamalla asentoa kyykyssä (painonnostajakyykky, voimanostotyyli) ja vaikka tekemällä maven välillä suorin jaloin niin takareidet saavat enemmän hittiä. Pystypunnerrusta voi myös suositella, pystyt noiden vaatimilla välineillä tekemään sitä ja on tosi hyvä liike, itselläni ainakin se toimii myös keskikroppatreeninä samalla. Niin ja kulmasoutu varmasti olisi myös harkitsemisen arvoinen :)
Ja vatsoille kannattaa ehdottomasti ottaa jotain liikkeitä, esim. jalkojennosto, rutistus/istumaannousu ja voimapyörä.
Paras on vähän monipuolisemmin tehdä kuin vaan tuota kolmikkoa, niinkuin tuossa jo porukka sanoikin.

Niin ja toistomääriä on hyvä syklitellä kanssa, välillä lyhyttä ja välillä vähän pidempää (en puhu kuitenkaan kestävyysurheilusta, kuitenkin joku on valmiina saivartelemaan).

Ite oon treenannu nyt raskailla perusliikkeillä ja oon tykännyt, kokeile tätä ohjelmaa, jota itse myös teen:

Treeni 1
Kyykky 3 x 6
Penkki 3 x 6
Kulmasoutu 3 x 6
Leuanveto (vastaotteella) 3 x 6
Vatsalihasliike 3 x 10

Treeni 2
Pystypunnerrus 3 x 6
Maastaveto 3 x 6
Dippi 3 x 6
Leuanveto (myötäotteella) 3 x 6
Pohkeet 3 x 10

Sanokaa vaan jos pitäisi lisätä jotain toistoja/sarjoja jne, en mielellään alkaisi muuttamaan ohjelmaa muuten koska tuo olis omasta mielestä unelma laiska/sopiva/mukava treeni ohjelma : -D

Ihan kotona treenaan näin btw.. :)

Kuten sanottu niin eihän tos muuten mitään, hyvät liikkeet ja silleen. Yleensä noi kaikki vaan tehän kerralla, kolme kertaa viikossa... Siit voit vetää johtopäätöksiä pitkälle aikavälille..

Mikä mulla on mavessa vikana kun ei meinaa pysyä selkä suorana ja kun rupeen nostamaan tankoa niin teen sen kokonaan jaloilla ja lopussa suoristan selän kokonaan eli noston aikana selkä pysyy samassa asennossa? toivottavasti saitte selvää...

Mut normi kapia veto on parempi bodauksee mun mielestä.

Tähän on pakko puuttua sen verran et miten helvetissä mavea vedetään bodausmielessä? Jos nyt vedetään vaikka perus 3-4x10 mavea ni saa melkone teräspalautuminen olla ettei tosta oo vähintään viikkoa jumissa. Ite kun koitin bodyreeneissä tuota tehdä ni kahen viikon jälkeen siirryin suosiolla kulmasoutuun. Ja mielestäni omaan naturaaliksi suht kovan palautumistason.

Meinasin et kapialla on parempi kasvattaa sitä selkää. Kapeeta on muutenki parempi käyttää reeneis, itte vedän sumol vaa kisois.

itte jos bodailua duunaisin nii jättäsin maastavedon sikseen ja tekisin mielummi pukeilta/pinnoilta vetoja.

Nii joo, en tee ikinä maastavetoa ku korkeintaa kolmosen sarjoja. Tollaset kympit on iha tappoa.

Ryhtiä varten on omia liikkeitä kehitetty, riippuu tietysti mikä siinä ryhdissä on vikana. Yksipuolinen ja lihakset epätasapainoon vievä treeni voi jopa huonontaa ryhtiä, se kannattaa pitää mielessä.

Tähän on pakko puuttua sen verran et miten helvetissä mavea vedetään bodausmielessä? Jos nyt vedetään vaikka perus 3-4x10 mavea ni saa melkone teräspalautuminen olla ettei tosta oo vähintään viikkoa jumissa. Ite kun koitin bodyreeneissä tuota tehdä ni kahen viikon jälkeen siirryin suosiolla kulmasoutuun. Ja mielestäni omaan naturaaliksi suht kovan palautumistason.

No et ilmeisesti.

JP-P tunnut monitoroivan aktiivisesti tätä threadia niin onko sulla tietoa että voiko kapea ote kyykätessä vahingoittaa olkapäitä ja hauiksen ylempää kiinnityskohtaa? Mulla on molemmat kipeytynyt suunnilleen samaan aikaan ku kavensin tuota otetta. Kokeilemalla leveämpää otetta jonkin aikaa tuo selviäisi mutta ajattelin täältäkin kysyä...

JP-P tunnut monitoroivan aktiivisesti tätä threadia niin onko sulla tietoa että voiko kapea ote kyykätessä vahingoittaa olkapäitä ja hauiksen ylempää kiinnityskohtaa? Mulla on molemmat kipeytynyt suunnilleen samaan aikaan ku kavensin tuota otetta. Kokeilemalla leveämpää otetta jonkin aikaa tuo selviäisi mutta ajattelin täältäkin kysyä...

Ei pitäisi vaikuttaa, mahdotonta sanoa näkemättä että mitä teet väärin siinä. Käsien pitäisikin olla aivan olkapäiden vieressä. Tanko pysyy silloin paremmin selässä.

Ainut mitä tulee mieleen on riittämätön liikkuvuus ja siitä aiheutuvat ongelmat.

Back
Ylös Bottom