Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mavessa jalat menee aina suoriksi nopeaa ja sitten selkä ojentuu,ja sarjojen jälkeen onkin tuntunut häntäluun kohdalla pientä kipua niinkuin aloittelija aikoina kyykkyä tehdessä huonolla tekniikalla.Oon yrittäny tehdä mavea myös pienemmillä painoilla,mutta aina ne jalat suoristuu ja oonki jättäny kesken/tekemättä pari viikkoa mave :S Oon kokeillu myös laittaa persettä mahdollisimman alas,mutta ei..sama homma..Mitä olis avuksi..?

Pidä selkäsi suorana, kun tanko on polvien yläpuolella/reisien puolivälin kohilli niin lantion työnnät etiäpäi. Ja älä ajattele mitään selän nostamista, lantioiden eteen tuominen pitäisi ojentaa selkäsikin ilman, että selällä mitään nostat. Tämä ratkaisi itellä ton selällä noston heti, toivottavasti auttaa.

Ja irrotusvaiheesssa kannattaa ajatella, että työntää lattiaa poispäin jaloillaan. Samalla pyri pitämään selän asento paikallaan, kunnes polvet on ylitetty.

Eikös tällein nimenomaan jalat sitten ekana suoristu ?
Ei, silloin kun "työntää jaloilla lattiaan", jalat on vahvemmin mukana nostossa ja suoristuvat myöhemmin. Vertaa esim. Ed Coanin ja Ano Turtiaisen nostoja. Coan lähtee aika alhaalta kyykystä ja työntää tuohon tyyliin jaloilla, Turtiainen taas lähtee melkein pystystä ja nostaa enemmän selällä.

Siis miten sä ees voit verrata noita tyylejä? Mun tietääkseni Coan veti sumona.

Siis miten sä ees voit verrata noita tyylejä?
Siis pointtihan oli juuri se että ne ovat täysin erilaiset tyylit. Pitääkö vääntää rautalangasta?

Mun tietääkseni Coan veti sumona.

Ja tiedät väärin. Coan aloitti sumolla mutta vaihtoi nivusvamman jälkeen perinteiseen tyyliin joskus jo 1990-luvulla. Tuossa nyt muutama perinteisellä vedetty alkuun:

http://youtu.be/aMGnd2_CrD0
http://youtu.be/6Hedp8swmpw
http://youtu.be/Ot5v5JpOJMc

Ei tosta sun tekstistä voinu päätellä että tarkoitit sumoa. Ja olin osittain oikeassa jos hän on kerta vetänyt sumona jossain vaiheessa. Taisi kovimmat raudat ottaa sillä tyylillä muutenkin!

Ei tosta sun tekstistä voinu päätellä että tarkoitit sumoa. Ja olin osittain oikeassa jos hän on kerta vetänyt sumona jossain vaiheessa. Taisi kovimmat raudat ottaa sillä tyylillä muutenkin!
Ei vaan nimenomaan en tarkoittanut sumoa. :wall: Oletin tietysti että on yleistä tietoa että Coan on vetänyt sekä sumolla että perinteisellä, ja että kaikilla on tarpeeksi järkeä ymmärtää että vetotyylistä puhuttaessa oletusarvoisesti tarkoitetaan sitä tyyliä mitä se on viimeiset lähes 20 vuotta käyttänyt. Kyllähän Coan otti enkkansa 901 lbs sumolla (v. 1991), mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä tähän keskusteluun. Yhdessä noista videoista oleva 887 lbs vuodelta 1998 taitaa olla paras johon Coan pääsi perinteisellä, eli yli 400 kiloa veti siis silläkin tyylillä.

P.S. Käsittämättömintä tuossa Coanin 901 lbs nostossa on, että se on otettu 100 kilon (220 lbs) sarjaan! Suhteessa sama kuin jos 150 kg äijä nostaisi 600 kg maasta....

Niin eli ajattelin ruveta treenaamaan mahdollisimman yksinkertaisilla liikkeillä (pääosin kyykky, penkki ja mave) mahdollisimman monta lihasta kerralla.
Olis nimittäin tavotteena saada vähän selkään ryhtiä koska skolioosi( :( ).. ja muutenkin keskikroppa/jalat kuntoon.

Mitä mieltä, onko liian kevyttä treeniä?

??? :D

Ajattelin tälläistä jos ylipäätäänsä alottaisin tämän;
Maanantai: Kyykky 4 x 8-12
Tiistai: Penkki 3 x 8-10 (plus jotain pullovereita tai vipunostoja)
Keskiviikko: Lepo
Torstai: Maastaveto 3 x 8-12
Perjantai: ryyb/???/lepo
Lauantai: Lepo
Sunnuntai: Leukoja/"käsilläkävelypunnerruksia" 3 x max

Hyvä jos hiki ehtii edes tulla noissa treeneissä :D

Suosittelisin ottamaan ihan kunnon ohjelman. Esim. Starting strenght johon löytyy ohjeet täältä foorumilta

Vetelin tossa pari kk sitten G6 noin puolentoista kuukauden verran, ei siitä sitten sen enempää.

Sanokaa vaan jos pitäisi lisätä jotain toistoja/sarjoja jne, en mielellään alkaisi muuttamaan ohjelmaa muuten koska tuo olis omasta mielestä unelma laiska/sopiva/mukava treeni ohjelma : -D

Ihan kotona treenaan näin btw.. :)

Itse aloitan maven suht. matalalta koska kädet suhteessa jalkoihin kohtuu lyhyet. Pitäis varmaan kahtella tuota sumoa. Miten eroaa lihasaktivointi sumon ja tavallisen välillä ? Kumpi rasittaa kehoa enemmän/paremmin, eroja selän aktivoinnissa (itsellä heikko ala-selkä, josta haluan eroon) ? SS:ssä tehnyt nyt tavallista mavea, haittaisko jos kokeilisin sumona ?

Back
Ylös Bottom