Itse olen kyllä sitä mieltä, että kyykky ei ihan hirveästi ota takareisiin. Minulla oli SJMV:n jäljiltä takareidet ihan helvetin kipeänä tässä pari päivää sitten ja ihan mielenkiinnosta kokeilin miten se vaikuttaa kyykkyyn, niin eipä tuntunut juurikaan. Eli ihan hirveästi siinä ei takareisiä kysytä, jos ne ovat niin kipeät että kumarasta hädin tuskin pääsee ylös, mutta kyykystä pääsee ilman ongelmia 
Ja eikös noissa liikekaavioissa yms. kyykyn pääasiallisiksi suorittajiksi mainita lähinnä etureidet ja pakarat, sekä leveämmässä asennossa reiden lähentäjät. Takareisien lihaksillakin jonkinasteinen funktio liikkeessä on vakauttajina, mutta sanoisin että se ei ihan takareisitreeniksi kelpaa (esim. ExRx:n mukaan hamstringit toimivat dynaamisina stabilaattoreina).

Ja eikös noissa liikekaavioissa yms. kyykyn pääasiallisiksi suorittajiksi mainita lähinnä etureidet ja pakarat, sekä leveämmässä asennossa reiden lähentäjät. Takareisien lihaksillakin jonkinasteinen funktio liikkeessä on vakauttajina, mutta sanoisin että se ei ihan takareisitreeniksi kelpaa (esim. ExRx:n mukaan hamstringit toimivat dynaamisina stabilaattoreina).