Deleted member 70276
Kiitos linkistä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites kun tänään kyykätessä tuntu että alaselkä meni ihan törkeeseen pumppiin. Tuntu siis alaselässä vitusti mutta ei mun mielestä sellasella "huonolla" tavalla.. Johtuuko se vaan siitä että keskivartalo on jopa mun jalkoja paskemmassa kunnossa? Tekniikasta nyt en osaa sanoa oikeen kun vasta muutaman kuukauden kyykkäilly. Koittanut kuitenkin tehdä kuten täällä ja videoissa neuvottu, ja omasta mielestä ei mitään Älyttömiä teknisiä virheitä pitäis olla. Tuntu vaan typerältä kun jalat ois jaksanu vielä mutta alaselkä ei ois enää kyenny viimiseen, eli neljänteen 10 sarjaan. Tein sitten prässissä viimiset että sai jalatkin vähän runtua..
Musta tuntuu ettei perseeseen saa tuntumaa olleskaan jos ei mee alemmas. Etureidet muutoinkii tuntuu eniten ottavan hittiä..

Jos vaikka taas kysäisin... Kuinka kyykyssä täytyisi pitää selän muoto, asento on tämä: ")" (painot tällä puolen, etukyykky kyseessä) eli selkä "venyy" tuossa asennossa jos sen oikein tiukaksi vetää vai pitäisikö selän olla täysin tälläisessä asennossa: "I" eli aivan täysin suorana?
")" asennolla tarkoitan ensimmäistä kuvaa vasemmalta: http://koti.mbnet.fi/alasaja/kuvat/Koiravenytys.jpg mutta kumminkaan selkä ei veny.
Missä tuon maven pitäisi tuntua? Takareisissä polven yläpuolella?
EDIT: siis suorin jaloin mave.
Ei niiden tikkusuorana tarvitse olla. Liikkeen nimi on siinä mielessä vähän harhaanjohtava.Pitäisikö olla vähän polvet koukussa?
No just siellä. Takareidet ja perse ensisijaisesti. Nehän sen vetävän liikkeen tekevät, selkä itsessään tekee yllättävän vähän.
Mäkin oon luullu, että mave on selkäliike, kun kovan vetopäivän jälkeen nuo selän ojentajalihakset (erector spinae) ovat kyllä niin saatanan kipeänä. Varsinkin jos ei oo vähään aikaan kovaan vetäny.
Täh??
Nyt meni mun biomekaniikka ja anatomia ihan uusiks.
Tutustuppa käsitteeseen posterior chain, ja yhdistä se maastavedon nivelkulmiin ja mieti selän roolia siinä.