Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mä lupaan oikeesti tarjota koko illan baarissa sille tyypille, joka saa kyykkäämällä reisihauikset kipeeksi. Eli takareidestä se kohta joka on heti polvitaipeen yläpuolella.

The three 'true' hamstrings cross both the hip and the knee joint and are therefore involved in knee flexion and hip extension. http://en.wikipedia.org/wiki/Hamstring

Kuten marde jo viisaasti edellä totesi niin kyseessä on yhdistelmä noista liikkeistä. Vois kelailla et jos on esim. takareidet jostain syystä löysällä sieltä yläpäästä (esim. virheellinen lantion kallistuskulma eteenpäin tai löysät pakaran yläosat, kireät lonkankoukistajat/etureidet, heikot alavatsat) niin eihän se kyykky niihin ota. Sitten siihen kipeytymiseen sieltä alapäästä jullessa ja SJMV:ssa vaikuttanee ainakin akillesjänteen ja pohkeen alaosan kireys ja mahdolliset heikkoudet samaan aikaan pohkeen yläosassa. Hamstringiä voi käyttää karkeasti kahdella tavalla, toinen on niinkuin perinteinen hiihto/SJMV jossa ojennetaan lonkkaa kun polvi on jo suorana ja toinen on polven koukistus (koneessa), jossa lonkka ei liiku mihinkään. Molemmat liikkeet pitäis toimia optimisti erikseen ennenkuin kyykyssä saadaan integraatio toimimaan. Lisäksi tuo leveä haara-asento ja jalkojen uloskierto varmasti ottaa löysät pois takareisistä, valitettavasti se kuitenkin lisää samalla löysyyttä ylä- ja sivuperseeseen käsittääkseni.

Tietääkö kukaan mistäpäin pääkaupunkiseudulta ja vielä mielummin Vantaan puolelta löytyis painonnostokenkiä? Ois ihan kiva päästä livenä kokeileen ettei tarvis netistä sokkona tilata. Jos jollain on kaapissa ylimääräiset kokoa 43 olevat niin saa tarjota ;)

Mitä kannattaisi tehdä kun kädet eivät yksinkertaisesti taivu takakyykkyyn?
Eli en saa käsiä taitettua niin taakse että saisin tangosta kiinni paitsi jos tanko on niskassa ja painaa aika ikävästi siellä

^ Luonnaako etukyykky?

+ voithan tietysti tehdä askelkyykkyä/penkillenousuja (ei nyt ihan korvaa kunnon kyykkyä....) lisäpainoilla

Mitä kannattaisi tehdä kun kädet eivät yksinkertaisesti taivu takakyykkyyn?
Eli en saa käsiä taitettua niin taakse että saisin tangosta kiinni paitsi jos tanko on niskassa ja painaa aika ikävästi siellä

Eiks kaikil kovil kehonrakentajil oo just tanko niskas? Enemmä näkyy kyl noil kehareil tota niskakyykkyy ku se ottaa enemmä perseesee ku takakyykky.

Etkö pysty ottaa tangosta leveempää otetta? Luulis nyt perkele et jotenki saa tangosta kii :D

Juu kyllähän etukyykky onnistuu, mutta eikös se ota hieman enemmän etureisiin ja vähemmän takareisiin kuin takakyykky?
Ja jos koitan ottaa leveämpää otetta niin kyllä ranteet alkavat paukkumaan siinä jo

Eikös takakyykyssä kuulu sen tangon olla hartioilla?

Kun tekee etukyykkyä etureisille niin voi tehdä jullea tai sjmv:tä takareisille. Luonnaako sjmv tai julle?

Takakyykyssä tanko on taka olkapäiden päällä. Eli ku vedät lavat yhtee nii siihe tulee hyvä paikka tangolle. Niskakyykyssä tanko on epäkkäiden päällä.:whip:

Juu kyllä sjmv luonnistuu, mutta korvaako se sitten kokonaan takakyykyn?
Takakyykky on kuitenkin varmaan parempi jos haluaa myös voimaa reisiin?

Sitten varmaan ITSE tekisin jullea takareisille ja etukyykkyä etureisille, tässä oman mielipiteeni, muut voivat sanoa omia mielipiteitään.

JOS siis takakyykystä ei tule hevonvit#ua.

Minä en henkilökohtaisesti usko edes olevan mahdollista, ettei kyykkyä muka voisi tähdä käsien takia. Ei mene kaaliin, ei. Jo oikeasti on tuollainen ongelma, niin kannattaa jo laittaa videota siitä, sillä tuo on täysin uskomatonta.

marde84;3032733 begin_of_the_skype_highlighting**************3032733******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Minä en henkilökohtaisesti usko edes olevan mahdollista, ettei kyykkyä muka voisi tähdä käsien takia. Ei mene kaaliin, ei.

Palovamma tms. ihoon ja jänteisiin vaikuttava onnettomuus, joka estää käden taivuttamisen kovin pitkälle taakse? Eräs kaverini on lapsena saanut kiehuvaa vettä toisen hartian paikkeille, ja veikkaan ettei hän takakyykkyyn todellakaan pystyisi.

Minä en henkilökohtaisesti usko edes olevan mahdollista, ettei kyykkyä muka voisi tähdä käsien takia. Ei mene kaaliin, ei. Jo oikeasti on tuollainen ongelma, niin kannattaa jo laittaa videota siitä, sillä tuo on täysin uskomatonta.

Itse olen kyykännyt lämppäri painoilla pitämättä kiinni tangosta :D En suosittele silti kokeilemaan.

Kyllä reisihauiksille kannattaa se sjmv tehdä. Sen verran kunkku liike sille. En sitten tiedä miten toi Hulkin tekemä SSB kyykky tehoaa takareisiin, näyttää ihan normi kyykyltä paitsi että painot roikkuu niskassa ilman kämmeniä.

Tällänen offtopic kyssäri tähän välii, onko etukyykyllä ja takakyykyllä suuria eroja? Onko suurta eroa sarjapainoissa, vai onko tää henk.koht? Ite ei pysty tekee takakyykkyä, kun selkä taipuu liikaa etee ja ei taivu kunnolla, jotenkin näyttää et nostais selällä eli vähän sellasta jullen ja kyykyn välimuotoa :D mut etukyykky onnistuu hyvin.

Offtopic vastausta: Jos selkä taipuu, kannattaa varmaankin venytellä ja pudottaa painoa...

Itsekin taas pienen tauon jälkeen treenin aloittelin, tuntui, että ei alas edes pääse. Lonkan seutua venyttelemällä tekniikka parani ja pikkupainoilla saa selän pysymään suorana ja oikeat lihakset rankaisua. Vielä etukyykkyä päälle ja takareiskoille jullea ja käsipainolla koukistuksia tällä kertaa.

Etukyykyssä painot huomattavasti pienemmät, mutta tekniikka puhtaampaa...

Mutta mikäpä minä olen neuvomaan, pieni ja heikko...:D

E: Ja jalkatreeni perjantaina, eilen ja tänään ei ole pöntölle voinut istua, kun sekä etu- että takareiskat, pakarat sekä pohkeet hiukan arkana...:(

Back
Ylös Bottom