Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä suunnilleen pitäisi nousta sarjalla 12x120, toisto saattoi jäädä varaakin? Tehty ilman vyötä ja syvyys riittävä.
4x4x140kg huonona päivänä? Tehty vyöllä kisasyvyyteen
3x6x110, tai 4x5x110. Jälkimmäinen tehty viimetreeneissä ja ensimmäinen sitä edeltävissä treeneissä. Varaa jäi kummassakin vähäsen. Missähän pyörii ykkönen?

T.Rintala: -Eipä se selviä kuin kokeilemalla ja opettelemalla. Kuten Salomaha sanoikin, niin hieman ulospäin, mutta kuinka paljon, riippuu ihan kyykkyasennon leveydestä, liikkuvuuksista ym. Lähtökohtaisesti aloittaisin testailun jalat harteiden leveydellä ja jalkaterät osoittaen n. klo 10 ja klo 14 ja siitä lähtisin etsimään sitä itselleen luontaisinta asentoa. Pääasia on, että kyykky tuntuu luonnolliselta ja polvet pysyvät niiden varpaiden kanssa linjassa koko ajan.
"Saattanee olla tyhmä kysymys, mutta mihenpäin varpaat pitää osoittaa kyykätessä?"
Eikös leveämmillä asennoilla korostu takareisien osuus enemmän? (=voimanostokyykky)
Välillä polvet taittuu sisäänpäin eli johtuuko tämä liian isoista raudoista?
Kyllähän mä oon kyykänny jo alkuvuodesta, mutta vasta lähiaikoina oon huomannu että en ole kyykänny tarpeeksi alas eli siihen 90 asteeseen, oon mä tehny 3x6/90kg ja viimeksi viime tiistaina tein tuon ja perjantaina tein 3x10/80kg ja pyrkisin tekemäään syvemmältä ja nyt on reidet kipeät :D Välillä polvet taittuu sisäänpäin eli johtuuko tämä liian isoista raudoista? Alkuvuoidesta kun aoitin niin aloitin vaan ihan 40kg: lla ja siitä sitten aloin viikko viikolta lisäilemään, mutta nykyään vaan taitaa olla jo liikaa rautaa tangossa kun oon huomannu tekniikka virheitä, eli ajattelin kun tuon arskan ohjelman aloitan, niin lasken sarjapainot tuonne 60kg:hen ja lähen siitä sitten nostelee maltillisesti kun alkaa menee nätisti.
Liikkuvuus taitaa monelle olla ongelma kyykyssä.
Fuhrer, kun sä pääset spagaattiin ja syvälle kyykkyyn vaikka kyykky-/vetoraudat ovat isot, niin varmaan löytyis jotain hyvää vinkkiä liikkuvuuden parantamiseen? Venyttely taitaa olla avainsana, mutta mulla itselläni ei ainakaan ole kunnon käsitystä siitä miten se pitäis toteuttaa. Kuinka usein, ja kuinka pitkiä venytyksiä kun halutaan parantaa liikkuvuutta? Voiko venytellä liikaa, vai onko enempi parempi tässä tapauksessa? Halo:n "vammat ja lihashuolto"-osion venyttelyoppaan venytykset varmaan ovat tarpeeksi kattavat?