Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Omat polvet riksuu ja raksuu ihan pelkästään,kun kävelee portaita tai menee kyykkyyn!
Kipua niissä ei onneksi vielä ole tuntunut,mutta kai sieltä nivelistä jotkut nesteet on hävinnyt!
No, kyykkyä tuossa on tullut tehtyä 160kg ja toistaiseksi vielä pääsee liikkumaan ilman rullaattoria:D

Itselläkin naksuu aina oikea polvi kun sitä koukistaa, joskus myös polven yläosassa on outo 'puuduttava' tunne.
Polvi tosin ei naksu kyykyssä ellei polvet mene jalkaterien ohi, mutta muuten aina kotonakin kun koukistaa.

Itsellä kans jos joskus menee kyykkyyn ihan ilman tankoa niskassa niin polvet paukkuu ja tuntuu sellaasta painetta polven sisällä.

Sitten kun ottaa lämppärisarjojen jälkeen kunnolla rautaa niskaan ja vaikka tekis ATG-Kyykkä niin ei mitään probleemaa, hyvin kulkee! :)

Eilen tilasin tuon uudemman mallin ja siinä on se kanta sen 30mm, niinkuin taitaa suurimmassa osissa kenkiä olla. Vanhassa mallissa oli sen 40mm.

Tilasitko nuo kengät siis jostakin liikkeestä vai nettisivulta? Miltä nuo kengät on muuten tuntunu, oliko yhtä hyvä tuntuma takakyykyssä kuin etukyykyssä? Pitäs itekki löytää sopivat kengät kyykkäilyyn ja yritän tässä kartoittaa eri vaihtoehtoja.

Mikä neuvoksi!?

Iltaa kohtalo toverit! Itse kuulun tähän polvi "vammais" kerhoon ja kysyisin onko tämä ihan normaalia vaiko vaarallista polvelle: Mennessäni kyykkyyn kuntopyörän jälkeen tai vaikka kylmiltään vasen polvi "naksahtaa" ikävästi kipua ei kuitenkaan synny?. Lisäksi tehdessäni tänään jalkaprässiä vasen polvi tuntui jotenkin oudolta mutta kipua ei syntynyt? Mistä tämä johtuu onko polvi mennyt paskaksi vai onko se vielä kunnossa ja mistä naksahdus ääni syntyy nivelistä vaiko itse polvesta?? ( Naksahdus kuuluu polven oikealta puolelta polven yläosasta) :wtf: :( :wtf:

Naksumiseen on monia syitä. Ainakin yliliikkuvat nivelet voi naksua tai kierukassa olla joku pieni vika. Itellä naksu kans joskus polvet, mut enää ei oo pariin vuoteen varmaa ollenkaa treenin aikana.

mulla on myös naksunut noi polvet jo niin kauan kun muistan. Kyykyssä alkoi vähän jo pelottamaan se rutina ja hommasin sellaiset neopreeni polvituet/lämmittimet jostain prismasta tms. Niiden kanssa ei naksu polvet enää ollenkaan. Tukeahan niistä ei saa nimeksikään, mutta pitävät polvet hyvin lämpiminä treenin ajan ja se tuntuis auttavan.

Itsellähän naksuu oikea polvi joka helvetin kyykkytoistossa, reidenojennuksissa ja ainakun rappusia kiipee niin joka rapulla, naks,naks,naks :D helvetin ärsyttävää :D

Sattuuko se naksuminen? Ite kun olin muutaman kuukauden salilla käynyt, alkoi kyykyssä polvi naksua, ja sattui myös. Treenipainot oli silloin n.80kg.

Tiputin painot pois, ja aloitin pelkällä tangolla. Joka viikko lisäsin 5kg, nyt mennään jo päälle satkussa ja vielä ei naksu tai satu. Tiputa siis reilusti treenipainoja ja nostele rauhallisesti.

Itsellähän naksuu oikea polvi joka helvetin kyykkytoistossa, reidenojennuksissa ja ainakun rappusia kiipee niin joka rapulla, naks,naks,naks :D helvetin ärsyttävää :D

Itsellä melkein sama homma. Ei ole aina naksunut. Liekö ohimenevää? Siis pelkästään portaita noustessa. Ei ärsytä, mutta naksuu. Eikä satu. Vähän saanut osumaa joskus.

Itelläkin naksuu molemmat polvet, jos menee kylmiltään kyykkyyn, mutta kun on hyvin lämmitellyt ja pyöritellyt niin ei naksu kyykkyä/prässiä tehdessä. Eikä myöskään mitään kipuja oo polvissa ollu, kunhan naksuvat.

Iltaa kohtalo toverit! Itse kuulun tähän polvi "vammais" kerhoon ja kysyisin onko tämä ihan normaalia vaiko vaarallista polvelle: Mennessäni kyykkyyn kuntopyörän jälkeen tai vaikka kylmiltään vasen polvi "naksahtaa" ikävästi kipua ei kuitenkaan synny?. Lisäksi tehdessäni tänään jalkaprässiä vasen polvi tuntui jotenkin oudolta mutta kipua ei syntynyt? Mistä tämä johtuu onko polvi mennyt paskaksi vai onko se vielä kunnossa ja mistä naksahdus ääni syntyy nivelistä vaiko itse polvesta?? ( Naksahdus kuuluu polven oikealta puolelta polven yläosasta) :wtf: :( :wtf:

Älä hätäile, tuo polven naksuminen ei välttämättä kerro minkäänlaisesta vammasta. Tarkkaile tilannetta ja jos polvessa alkaa tuntumaan kipua tai ongelmia liikeratojen suhteen, on silloin syytä ottaa yhteyttä lääkäriin.

hei ajattelin lopettaa kyykyn tekemisen kokonaan kun se on huono liike. aion jatkossa tehdä maasta vetoa kun se on hyvä liike. treenaan neljä jakoisella ohjelmalla ja jalat tulee kahdesti viikossa. voinko tehdä molemmissa jalka treeneissä maastavetoa ja unohtaisin kyykyn prässin ja muut huonot liikkeet kokonaan? teen toisen maasta vedon taka puolelta niin se ei ole sama liike. lopetin myös penkki punnerruksen kun sekin on huono liike ja nyt olen kasvanut paremmin vipu nostoilla rinnalle

Perustelisitko miksi kyykky, prässi ja penkki ovat huonoja liikkeitä? :)

Edit: äidinkielen tunti ei olis pahitteeks, eikä myöskään noiden välimerkkien kertaus.

Millaisessa nelijakoisessa tulee kaksi jalkatreeniä viikossa?

Hyvin tuntuu muutenkin olevan homma hanskassa, jatka samaan malliin.

Ehdin ennen strutsia.

Back
Ylös Bottom