Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Mulla on se 40mm, ja vähemmällä en pärjäisi, koska nilkat on sen verran paskana, ettei liikkuvuutta muuten ole. Pikkuveljellä nilkat on ku kumia, joten sille ne on ihan liian korkeat kannat.

Testaa nilkkojen liikkuvuus esim näin: jalka seinän viereen varpaat noin 10cm seinästä. Paina polvea seinää kohti ja jos saat sen seinään niin, ettei kantapää nouse maasta, niin koeta muutama sentti kauempaa. Mulla toi polvi meni pahimmillaan seinään vaan 3cm päästä, pikkkuveljellä 30cm.

Onko jollain kommentteja puupohjaisten kenkien pidosta esim. saksiin työntäessä? Pitääkö ne niin kuin kumipintapohjat? Itsellä on karhun kumipohjaiset, mutta kuluneet niin että ovat liukkaat..

Osaatteko sanoa tuon Do-Winin kengän kokoa suhteessa esim. adidaksen superstariin?
Että onko reilummat vai pienemmät koot..

Adidaksen kengissähän yleensä on aika kapealesti näin suomalaiseen jalkaan ja itsellä tämän takia ei koskaan Adidasta ole kotia asti tullut. Myyjä kertoili, että Do-winin kengissä on leveä lesti, joka sopii hyvin tälläiseen leveään suomalaiseen jalkaan.

Helpoimmalla pääsee, jos mittaat molemmat jalat kantapäästä varpaan kärkeen ja katsot koon taulukosta.
http://www.shoemaker.fi/cms_naytasivu.php?sivu=12

Oma jalka oli 27,5cm eli 44-44,5 ja pitää paikkansa, koska kaikki kenkäni sijoittuvat tuohon. Myyjän pitäisi tuon perusteella saada oikean kokoinen kenkä jalkaan.

Tänään elämäni ensimmäiset etukyykyt painonnostokengillä ja kyllä oli mahtavaa. Aivan erilailla saa jalat mukaan ja homma pysyy kasassa. Kevyttä oli verrattuna aikaisempiin eteen niiailuihin. Su kokeillaan takakyykyssä ja jos yhtä hyvä tehdä, niin rupeaa ensi voimajaksolla murkulaa ilmestymään erilailla tankoon.

Adidaksen kengissähän yleensä on aika kapealesti näin suomalaiseen jalkaan ja itsellä tämän takia ei koskaan Adidasta ole kotia asti tullut. Myyjä kertoili, että Do-winin kengissä on leveä lesti, joka sopii hyvin tälläiseen leveään suomalaiseen jalkaan.

Helpoimmalla pääsee, jos mittaat molemmat jalat kantapäästä varpaan kärkeen ja katsot koon taulukosta.
http://www.shoemaker.fi/cms_naytasivu.php?sivu=12

Oma jalka oli 27,5cm eli 44-44,5 ja pitää paikkansa, koska kaikki kenkäni sijoittuvat tuohon. Myyjän pitäisi tuon perusteella saada oikean kokoinen kenkä jalkaan.

Jee, kiitoksia tiedosta!
Tuo leveämpi kenkä sopii varmasti paremmin minunkin jalkaan.

Vähän omituinen lause ku en ite ainakaan jaksa vetää pitkää treeniä loppuun jos käytän kaikissa myötäotetta. Mm. Askelkyykky, mave, ylätalja, penkki, kulmasoutu, kohautukset.. Mut oma tapansa kullakin.

Vähän omituinen lause ku en ite ainakaan jaksa vetää pitkää treeniä loppuun jos käytän kaikissa myötäotetta. Mm. Askelkyykky, mave, ylätalja, penkki, kulmasoutu, kohautukset.. Mut oma tapansa kullakin.

lyhennä reenien kestoa. Muistaakseni teit jotain 2 h reenejä eli ei ihmekään jos ei mavea jaksa vetää kunnolla.

Mavessa hankit sitä näppivoimaa, ja muissa käytät sitte vaikka remmejä. Kyllä se puristusvoima kehittyy yllättävän nopeeta.

Hei,

Ihan ensimmäiseks sano että kyllä käytin tuota 'search' toimintoa mutta en löytänyt saman tapaista ketjua täältä, joten teenpä uuden. Anteeksi kuitenkin jos tätä on jo kysytty liian monta kertaa (luultavasti on).

Mä olen käynyt salilla pari kk nyt, ja ei muita ongelmia olekkaan paitsi kyykkyjen kanssa:

Mä alotin kyykkäämiset tosi pienillä painoilla jotta mä saan sen tekniikan ensin ihan kunnolla haltuun ja oon nyt pikku hiljaa ruvennut nostaa painoo mutta jostain syystä mun polvet alkaa tärisemään aina kyykätessä? Musta tuntuu että mä käytän jopa liian kevyitä painoja meinaan ei viimenenkään sarja tunnu kovin vaikeelta vielä, joten sen ei pitäs olla liian isot painot.
Pyysin kaveria kattomaan että onko mun "tekniikka" oikein ja se kyllä ei huomannut mitään, mutta välillä kuitenkin mä jopa kuulen kuinka painot kolisee tankoo vasten. Lämmittelyt olen aina tehnyt ensin.

Anteeksi vielä kerran jos en ole huomannut jotain tärkeää, mä tosiaan yritin ettiä tälläsiä kysymyksiä ja luin noita tärkeiksi merkattuja ketjuja.

Hei,

Ihan ensimmäiseks sano että kyllä käytin tuota 'search' toimintoa mutta en löytänyt saman tapaista ketjua täältä, joten teenpä uuden. Anteeksi kuitenkin jos tätä on jo kysytty liian monta kertaa (luultavasti on).

Mä olen käynyt salilla pari kk nyt, ja ei muita ongelmia olekkaan paitsi kyykkyjen kanssa:

Mä alotin kyykkäämiset tosi pienillä painoilla jotta mä saan sen tekniikan ensin ihan kunnolla haltuun ja oon nyt pikku hiljaa ruvennut nostaa painoo mutta jostain syystä mun polvet alkaa tärisemään aina kyykätessä? Musta tuntuu että mä käytän jopa liian kevyitä painoja meinaan ei viimenenkään sarja tunnu kovin vaikeelta vielä, joten sen ei pitäs olla liian isot painot.
Pyysin kaveria kattomaan että onko mun "tekniikka" oikein ja se kyllä ei huomannut mitään, mutta välillä kuitenkin mä jopa kuulen kuinka painot kolisee tankoo vasten. Lämmittelyt olen aina tehnyt ensin.

Anteeksi vielä kerran jos en ole huomannut jotain tärkeää, mä tosiaan yritin ettiä tälläsiä kysymyksiä ja luin noita tärkeiksi merkattuja ketjuja.

Työnnä polvia ulospäin (jos et vielä tee niin). En tiedä onko tästä mitään apua.

Itellä autto ainakin polvien rutinoihin se, että käänsin jalkateriä lievästi ulospäin (eli Aku Ankkamaiseen asentoon). Ja sitten tietenkin tuo, että työntää polvia sivuille. Aina salilla kuulee, kun isot miehet kyykkää suurilla romuilla, sanonnan "polvee sivulle, polvee sivulle".

Eli kertokaapas viisaat, johtuuko polven naksuminen siitä: että tarvitsee lisää vaan reeniä, jotta vahvistuu? Mulla siis oikea polvi aloitti reistaamisen jo alle kakskybäsenä ja nyt tuntuu vaan toi pahenevan..(NIKS NAKS, ja MILLONKOHA POKS?) Toisaalta, niin kauan kun ei koske, niin kaikki kai ok :) Toinen juttu, mitä polvi ei siedä: jos juoksen pitkää matkaa asfaltilla, rupee juilimaan.

Eli onko loppuyhteenveto: lisää rasitusta/reeniä jotta vahvistuu vai voiko olla urheilun "aktiivisemmilta" vuosilta rasitusta? Jolle ei vaan voi paskaakaan..:dance:
(ennen muinoin..älkää naurako, hiihtänyt kilpaa 7v)

Muilta polvivammaisilta kommentteja, tackar!

Mulla naksuu vasen polvi muutamassa ensimmäisessä kyykkysarjassa, mutta ei siinä mitään tuntemuksia ole. Pieni napsahdus vaan, en ole stressaillut, en pidä sitä edes "vikana".

Meikäläisellä oikea polvi naksuu ja muljahtelee jos menee kyykkyyn leveämmässä asennossa, mutta vaikka teen esim. etukyykkyä ihan tosissaan niin mitään kipuja ei esiinny. Aikoinaan otin rivestä turhan isoilla romuilla tiukan sajan ja viimeisessä toistossa rysäytin kovaa kyytiä kyykkyyn eikä ylös ollut tulemista. Pariin viikkoon en voinut mennä kyykkyyn, mutta muuten no problem.

Back
Ylös Bottom