Itse vedän 8 toiston kyykkysarjoja 80kg:lla ja prässiä 120kg:lla. Tuon kaavan mukaan pitäisi prässätä yli 180kg. Taitaa olla mulla vähän prässi jäljessä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
insinöörin näkökanta on
(kyykkytulos + omapaino) * prässin kulmasta muodostettu kerroin * laitteessaolokulman kerroin * prässin kitkakerroin * prässin mekaniikkaan perustuva kerroin jne...
kaikki kertoimet vaikkapa muotoa 0-1,5
Itellä kyykky samoissa, mutta prässissä tuplasti painoa:kippis1:.Itse vedän 8 toiston kyykkysarjoja 80kg:lla ja prässiä 120kg:lla. Tuon kaavan mukaan pitäisi prässätä yli 180kg. Taitaa olla mulla vähän prässi jäljessä.
Eikös prässissä ole eliminoitu keskikropan käyttö aika hyvin. Eli korsettia vahvistamalla kyykyn ja prässin eroa pystyy kuromaan kiinni.
Mielivaltaisten kertoimien sijaan ihan kulmiin ja momentteihin perustuva laskennallinen malli sopisi jos sen edellisen insinöörin tehtyyn työhön perustuva simppeli kaava ei kelpaa.
Vai haluaako herra insinööri antaa malliarvot tuohon ja perustella ne ;)
...ja kyykkäämiseen sopivan vartalon.Paitsi että kyykky vaatii tekniikkaa ja motorista osaamista toisin kun prässi.
Aina sama laulu. En voi kyykätä kun mulla on liian pitkät/lyhyet/paksut/ohuet/siniset jalat ja sitten se ottaa selkäänkin, hengästyttää, tuntuu pahalta, tankokin painaa niskaa ja polvi sanoo naps... jne. Ja sitten sitä kyykkyä on koitettu 3 kertaa ominpäin ja todettu paskaksi....ja kyykkäämiseen sopivan vartalon.
Aina sama laulu. En voi kyykätä kun mulla on liian pitkät/lyhyet/paksut/ohuet/siniset jalat ja sitten se ottaa selkäänkin, hengästyttää, tuntuu pahalta, tankokin painaa niskaa ja polvi sanoo naps... jne. Ja sitten sitä kyykkyä on koitettu 3 kertaa ominpäin ja todettu paskaksi.
Kyykky on vaikea liike, se vaatii aikaa, vaivaa ja opettelua. Periaatteessa yksinkertainen, mutta sitten kuitenkin niin kinkkinen.
Mitä enempi on kyykännyt, sitä luontevammaksi liike muuttuu. Harvoin kyllä salilla näkee jengin tekevän syväkyykkyä. Moni sanoo kyykkäävänsä noin 200kiloa, mutta ohops, sata kiloa selässä jäädäänkin pohjiin :jahas:Komppaan tätä täysinMitä enempi on kyykännyt, sitä luontevammaksi liike muuttuu. Harvoin kyllä salilla näkee jengin tekevän syväkyykkyä. Moni sanoo kyykkäävänsä noin 200kiloa, mutta ohops, sata kiloa selässä jäädäänkin pohjiin :jahas: