Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan kannattaa pitää nuo toistomäärät mave ja kyykky sarjoissa 14 vuotiaana vielä yli kymmenen, ettei pituuskasvu lakkaa?
noi pituuskasvun lakkaamiset sanon minä. Kuuluisa kyläbodarien tietotoimisto asialla varmaan tässä asiassa, mitään tieteellistä tutkimusta en ole koskaan nähnyt asiasta.noi pituuskasvun lakkaamiset sanon minä. Kuuluisa kyläbodarien tietotoimisto asialla varmaan tässä asiassa, mitään tieteellistä tutkimusta en ole koskaan nähnyt asiasta.

Oikein fiksu vastaus tähän threadiin.
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
Riippuu paljon prässistä.
Paria eri prässiä käyttänyt hiukan enemmän ja niiden välillä painot vaihtelee melkein puolella.
Eli ei mulla paljoa sen enempää ole itselläkään annettavaa kysymykseesi. :arvi:
Pitää jaksaa tehdä ainakin kyykkymax/sin(kaltevuuskulma) raudalla, jos kelkka ei jumita. Tosiasiassa on toki isompi rauta, sillä vapailla painoilla tehtäessä se heikoin lenkki (joita voi olla siis enemmän kuin prässissä) rajoittaa maksimeita. Mutta näin teoriassa. Esim. 150 kyykky, kulma 50 astetta = 150kg/sin(50) = 196kg, josta jokainen tajuaa että 200 prässi ei ole paljon 150 kyykkääjälle... Ehkä joku prässiä tehnyt voi keksiä nohevan korjaustermin, tai sitten ei.
Pitää jaksaa tehdä ainakin kyykkymax/sin(kaltevuuskulma) raudalla, jos kelkka ei jumita. Tosiasiassa on toki isompi rauta, sillä vapailla painoilla tehtäessä se heikoin lenkki (joita voi olla siis enemmän kuin prässissä) rajoittaa maksimeita. Mutta näin teoriassa. Esim. 150 kyykky, kulma 50 astetta = 150kg/sin(50) = 196kg, josta jokainen tajuaa että 200 prässi ei ole paljon 150 kyykkääjälle... Ehkä joku prässiä tehnyt voi keksiä nohevan korjaustermin, tai sitten ei.
Näin tulevan insinöörin näkökannalta kaava menisi näin:
((omapaino+kyykkytulos)*1.05)/sin 50 = prässitulos
Mites on ku vertailette omia tuloksia tuohon kaavaan?