Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Joonaz sanoi:
Samoilla linjoilla ;)

Sama täällä. Kyllä siihen tottuu suht nopeasti.
Sinne epäkkäiden päälle vaan tanko, niin lihas toimii pehmusteena:evil:

Neitien hommia tommoset pehmusteet. Tyttöystäväkään ei käytä pehmusteita niin ihmettelen kyllä jos joku äijä semmosia oikeesti tarvii.

anticube sanoi:
Neitien hommia tommoset pehmusteet. Tyttöystäväkään ei käytä pehmusteita niin ihmettelen kyllä jos joku äijä semmosia oikeesti tarvii.

Hah, taidan tulostaa tän ja viedä salille kyykkypaikan seinää koristamaan.

Monta postia jo, ja vasta yksi järkevä ehdotus. Eli laske sitä tankoa alemmas selkään. Takaolkapäiden päällä on sellaiset montut mihin se tanko menee hienosti. Siihen kun laittaa, niin ei satu yhtään. Aluksi tuntuu tippuvan pois siitä, mutta siihen tottuu äkkiä, ja pian pysyy jo melkein kiinni pitämättä.

hoplaa90 sanoi:
mun mielestä ei kannata opetela mitään pehmusteita käyttään.. paljon miehekkäämpää ilman:D

Ja varmasti parempi tuntuma on ilman pehmusteita eli totuttelua vain ja tankoa eri kohtiin selkää.

anticube sanoi:
Kyykkääkö se paljonki yli kahensadan :eek:

Doggoned sanoi:
Sama täällä. Kyllä siihen tottuu suht nopeasti.
Sinne epäkkäiden päälle vaan tanko, niin lihas toimii pehmusteena:evil:

siihen tottuu tosi nopeesti.. ainakin ite totuin.. tai sit mulla on tosi pehmee epäkäs:lol2:

Olen 189 cm 118kg joitakin vuosia epäsäännöllisesti treenannut aloittelija. Jalkaprässillä menee laitteesta riippuen syvältä puhtaasti 10 X 400-460kg +kelkka. Paljonkohan jalkakyykystä sitten teoriassa voisi nousta 10-sarja, ykköset yms.. ?

Tällä hetkellä uskallan tehdä 10 x 100 kg kyykyn noin 90 asteen polvikulmalla vielä hoippuvalla tekniikalla. Teidän omia kokemuksia ja vertailuja toivoisin tähän.

Toi prässi ei ole kovinkaan vertailukelpoinen kyykyn kanssa. Suurin syy on se, että prässillä ei saa keskikroppaan voimaa. Toinen on tekniikkan puute vrt. kyykkyyn. Täysin eriliikkeitä

Aika paljon enempi pitäis koivista irti saaha jos tollasilla painoilla vetelee prässiä. tekniikkaa ja keskikroppaa vaan, niin saat sen tosimiesten liikkeenkin kulkemaan. Ota sillä satkulla vaikka tekniikkaa jotain 3-5 toiston sarjoja syvältä, ja perään prässiä niin kauan että rupiaa kyykky kulkemaan.

Muuten noita ei voi verrata kyllä, ite saan abaut samoilla prässiraudoilla yli 50% suuremmilla raudoilla kymppejä kyykyssä. Tottmiskysymyksiä. :thumbs:

Arvio kyykyn ykkösestä jos et ole ennen kyykännyt paljoa: 130kg.

Eipä kyykkyä voi prässämällä kehittää. Vertauksena kädenvääntökin paranee vain vääntämällä.

Aika paha noita on lähteä vertailemaan, kun niin paljon eri liikkeitä ovat. Itse teen vaihdellen molempia. Prässillä menee jo 8 X 300kg mutta kyykyssä vain 6 x 125kg, johtuen siitä että mulla on keskikroppa jalkoja heikompi ja prässissä ei tarvii juurikaan tekniikkaa miettiä. Kyllä mä luulen, että sulla aika nopeesti kykkypainot nousee jos nyt vaan alat kyykkäilee enempi :)

Heh, mä en oo kyykkyä tehnyt aikoihin, koska en yksinkertaisesti osaa ja vihaan sitä liikettä. Tosin joskus teen pienillä painoilla (esim. 80kg) erittäin syvää kyykkyä. Ottaa hyvin perseeseen. Prässissä pukkailen kymppejä ~400kg:llä päivästä vähän riippuen ja treenivihasta, mutta kyykystä otan kymppejä maks 110kg:llä. Tosin valintani näkyy hyvin selvästi, että kumpaa sitä on tullut treenattua.

Noita kahta liikettä ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Ovat aivan eri planeetalta.

Kyykystä (ja lienee mistä tahansa liikkeestä) voi opetella pitämään.

Itse tungin viime kesänä egoni roskakoriin, ja opettelin kyykyn uudestaan. Tein pelkällä tangolla 3x10 syvään ja puhtaasti. Tuli siitäkin muuten jalat kipeiksi. Sitten kun tanko alkoi tuntua naurettavan kevyeltä, nostin painon 40 kiloon, 60 kiloon jne. Jo ennen joulua meni 10 x 100 kg, ja nykyään kyykky on suosikkiliikkeeni.

Ei muuta kuin tekniikka kuntoon, ja alkaa ns. huonot liikkeet maistumaan paremmilta.

-Ex-

PS. Kyykyn salaisuus nro 1 on muuten tangon oikea paikka selässä! Isokaan rauta ei satu yhtään, kunhan tanko on siellä missä pitää (yllättävän alhaalla, muuten).

Mulla menee noi voimasuhteet vähän toisin päin. Eli ilmeisesti kyykynkään tekeminen ei paljoa prässitulosta nosta. En nimittäin saa prässissä tehtyä sarjaa paljonkaan suuremmilla painoilla kuin kyykyssä. Prässiä en ole pitkään aikaan tosissaan tehnytkään.

kyykyssä tulee seinä aika nopeasti vastaan, kun prässissä sietää pumpata vaikka kuinka mutta polvet eivät tykkää.

ja nykyään taas yritän opetella kyykkyä, tuo vaikein liike mitä on.

Powerhousu sanoi:
Mulla menee noi voimasuhteet vähän toisin päin. Eli ilmeisesti kyykynkään tekeminen ei paljoa prässitulosta nosta. En nimittäin saa prässissä tehtyä sarjaa paljonkaan suuremmilla painoilla kuin kyykyssä. Prässiä en ole pitkään aikaan tosissaan tehnytkään.
Eiköhän tuon suhteen selitä todella vajaat kyykyt ja huomattavasti syvemmät prässitoistot. Kyllähän liikkeessä käytettävien lihasten treenaaminen auttaa aina toistakin liikettä. Jos on ollut pitempään taukoa niin toki alussa menee tekniikan harjoitteluun aikaan.

toolate sanoi:
Eiköhän tuon suhteen selitä todella vajaat kyykyt ja huomattavasti syvemmät prässitoistot. Kyllähän liikkeessä käytettävien lihasten treenaaminen auttaa aina toistakin liikettä. Jos on ollut pitempään taukoa niin toki alussa menee tekniikan harjoitteluun aikaan.
Ei selitä ei. Yhtä syvältä teen molemmat. Eikä ne kyykyt nyt todella vajaita ole, ei lähelläkään.

Edit: Siis teen kyllä joskus prässin syvemmältä kuin kyykyn, ja silloin painot on jopa pienemmät kuin kyykyssä. Vertailun tein tietysti luonnollisesti yhtä syvistä toistoista.

Powerhousu sanoi:
Ei selitä ei. Yhtä syvältä teen molemmat. Eikä ne kyykyt nyt todella vajaita ole, ei lähelläkään.
Sitten teillä löytyy salilta erikoisen raskas prässi. :)
Toinen vaihtoehto voi olla tietenkin tekniikka, eli jos kyykkäät kapealla iskien enemmän etureisiin ja prässissä ottaa hittiä enemmän takareidet jotka sinun tapauksessa olisivat huomattavasti heikommat. Muuten kyllä tuntuu aika mysteeriltä.

Back
Ylös Bottom