Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Pecman sanoi:
Mun uskoakseni on kokonaisuuden kannalta fiksuinta pyrkiä niistä lankuista vähitellen kokonaan eroon. Kyllä se liikkuvuus siitä kehittyy. :whip:
Täytyy siis alkaa ohentamaan lankkua, jonka kantojen alle laittaa, kunnes sen kokonaan sieltä unohtaa.
En varmaksi mene sanomaan, mutta en usko, että löydän sopivan kokoisia painonnostokenkiä mistään (+49)..
Toisaalta, eikö se oli ihan sama, että käyttääkö lankkua vai korotettuja kenkiä? Normikengissä on päkiä melkein yhtä korkee kuin kantapää, niin kannan alle voi sitten laittaa jonkun ohuen lankun?

eddy sanoi:
Täytyy siis alkaa ohentamaan lankkua, jonka kantojen alle laittaa, kunnes sen kokonaan sieltä unohtaa.
En varmaksi mene sanomaan, mutta en usko, että löydän sopivan kokoisia painonnostokenkiä mistään (+49)..
Toisaalta, eikö se oli ihan sama, että käyttääkö lankkua vai korotettuja kenkiä? Normikengissä on päkiä melkein yhtä korkee kuin kantapää, niin kannan alle voi sitten laittaa jonkun ohuen lankun?

Onko kellään positiivisia kokemuksia noista painonnostokengistä?

onko hack kyykky nyt niin vaarallinen polville kuin kerrotaan, minä olen sitä nyt pari viikkoa tehnyt ja se tuntuu kyllä hyvältä etureisissä kun sen tekee oikein hitaalla laskulla. mutta onko polvet liikaa vaarassa vao onko se :anssi: ?? voipi olla tyhmä kysymys tai vahna juttu mistä on jo pulikkaa vedetty soikeaksi. mutta päätinpä nyt vielä kysäistä, jos joku viitsisi vastata. olen nyt pian 4kk nöyryyttänyt rautaa silleen oikeen intensiivisesti jos se nyt tähän mitenkään vaikuttaa.

Varmaan aika yksilöllistä. Itsellä riittää pelkkä kelkka painoksi siihen, että kivun takia ei voi montaa toistoa tehdä. Tulee hirveä paine lumpioiden alle.

Jos kipu tuntuu pelkästään lihaksissa, niin en näe mitään syytä olla tekemättä.

Tekniikasta riippuu. Sama homma kuin jalkakyykyssä, eli sääret mielellään mahd. suorina alustaan nähden. Jos sääret on vinossa, niin polvet työntyy todella pahasti eteen. Itse pistän jalkaterät reilusti eteen, niin saa hyvin tehtyä ilman suurempia kipuja, vaikka minulla on aika mitään kestämättömät polvet.

Ei ole tehnyt mulle ainakaan mitään ongelmia toi Hack-kyykky. Pitä vaan sääret suoranan ja jalkaterät reilusti edessä, kuten Kride jo tuossa mainitsikin. Kannattaa myös katsoa, mitä ne sun jalat tosta liikkeestä tykkää. Jos ei kipua ilmaannu niin en näkisi mitään estettä ton liikkeen tekemiselle.

Oon nähny threadin, jossa puhuttiin aiheesta, eli mukä olisi ko. liikkeiden hyvä % suhde, jotta liikkeet olisi balanssissa? (En löytänyt searchaamalla threadia, sorry)

Sellanen fiilis itellä, että pena laahaa.. p 125-130%, k ~180-190%, m~190-200%???

JFG sanoi:
Oon nähny threadin, jossa puhuttiin aiheesta, eli mukä olisi ko. liikkeiden hyvä % suhde, jotta liikkeet olisi balanssissa? (En löytänyt searchaamalla threadia, sorry)

Sellanen fiilis itellä, että pena laahaa.. p 125-130%, k ~180-190%, m~190-200%???

Aika normaalilta noi suhteet mun mielestä näyttää. Eikä penkistä ton enempää tarvii nousta jos maasta nousee "vasta" 2x omapaino :D

No mun mielestä yleisesti kova salitulos löytyy silloin kun yhteistulos on 8x omapaino tai enemmän. Yleensä se suhde olisi kai hyvä jakaantua:
25.0% yht.tuloksesta - penkki (esim.2xoma paino)
37.5% yht.tuloksesta - mave (esim.3xoma paino)
37.5% yht.tuloksesta - kyykky (esim.3xoma paino)
Tältä pohjalta sun penkkis JFG ei laahaa suhteessa muihin tuloksiin nähden, päin vastoin.

K E P A sanoi:
No mun mielestä yleisesti kova salitulos löytyy silloin kun yhteistulos on 8x omapaino tai enemmän. Yleensä se suhde olisi kai hyvä jakaantua:
25.0% yht.tuloksesta - penkki (esim.2xoma paino)
37.5% yht.tuloksesta - mave (esim.3xoma paino)
37.5% yht.tuloksesta - kyykky (esim.3xoma paino)
Tältä pohjalta sun penkkis JFG ei laahaa suhteessa muihin tuloksiin nähden, päin vastoin.

Jees. ton 25-37.5-37.5 jaon mukaan, mun tulos jaon suhteen aikasta passeli. Noi kintut vaan kehittyy mulla helpommin, ainakin tuntuu niin...

Tämähän ei päde mitenkään tämmöiseen keho- ja voimafoorumiin ja sen aktiiviharrastajiin mutta joskus kuulin sanottavan, että ihminen on kiitettävässä ja monipuolisessa lihaskunnossa (aerobiset suoritteet tähän lisäksi (siis cooper, ponnari yms.)) kun penkki on = oma paino, kyykky 1,5 x oma paino ja mv 2 x oma paino.

Olisko noista suhteista sitten luotavissa raudan kanssa leikkimään tottuneen harrastajan "oikeat" suhteet?

kuikelo sanoi:
Tämähän ei päde mitenkään tämmöiseen keho- ja voimafoorumiin ja sen aktiiviharrastajiin mutta joskus kuulin sanottavan, että ihminen on kiitettävässä ja monipuolisessa lihaskunnossa (aerobiset suoritteet tähän lisäksi (siis cooper, ponnari yms.)) kun penkki on = oma paino, kyykky 1,5 x oma paino ja mv 2 x oma paino.

Olisko noista suhteista sitten luotavissa raudan kanssa leikkimään tottuneen harrastajan "oikeat" suhteet?

Joo tämä menee filosofiseksi. omasta mielestäni normaaliin elämiseen tarvittavaksi lihasmassaksi ja voimaksi riittää myös kyllä tuo penkki 100%. Eikä tarviis mavettaakaan 200%. Jos nyt tuonverran nostelee, niin pysyy ryhti kunnossa ja yleinen loukkkaantumisriski ym. pienenee lihasmassa myötä.

Muttei tietenkään nuo tulokset riitä,kun harrastelee tätä lajia...

kuikelo sanoi:

Mun mielestä jos harrastaa muuta kuin kestävyysurheilua niin tulosten pitäis olla jonkin verran paremmat, mutta noita voi pitää sellaisena "terveen ihmisen" "normituloksina" joilla "just ja just" "selviää elämästä" :D

penkki 1,5x - kyykky 1,5x - veto 2,3x, noin about kertoimet. aerobinen kunto todennäköisesti per*eestä. Hyvin on tullut toimee ja sanonpa vaan että jos on pienikokosesta kaverista kyse niin tuskin tarvitsee tollasia prosentteja nostella pärjätäkseen normaalissa elämässä.. mutta kun kerran salilla käydään niin saahan ne olla paljon paremmatkin :)

Coopperin tiedän vaikken o koskaa kunnolla juossutkaan, mutta mikä on ponnari? :nolo:

Huvikseen katoin mitä maailman huippujen %:it olivat 2004 75 kg:sarjassa:

Yhteistulokseen suhteutettu:
no kyy pen mav
1 40 % 28 % 32 % VOITTAJA
2 39 % 24 % 37 %
3 39 % 23 % 38 %
4 39 % 24 % 37 %
5 34 % 25 % 41 %
6 36 % 25 % 39 %
7 40 % 24 % 36 %
8 34 % 29 % 37 %
9 36 % 20 % 44 %
10 37 % 24 % 40 %
11 36 % 24 % 40 %
12 36 % 25 % 39 %
13 34 % 24 % 42 %
KA 37 % 24 % 39 %

ja sama painoon suhteutettuna

KYY PEN MAV K+P+M
447 % 307 % 360 % 1115 %
424 % 267 % 404 % 1096 %
425 % 254 % 412 % 1091 %
401 % 247 % 388 % 1037 %
350 % 262 % 420 % 1032 %
370 % 252 % 393 % 1015 %
392 % 234 % 358 % 983 %
308 % 258 % 328 % 894 %
317 % 175 % 395 % 887 %
323 % 212 % 350 % 885 %
348 % 229 % 392 % 969 %
315 % 214 % 345 % 874 %
296 % 209 % 364 % 869 %

Minkälaine voimaohjelma ois hyvä kyykkyy?
oon nyt tehny aina vähä kaikenlaista... tarvisin jonku säännöllisen ohjelman siihe... neuvoja. oon 14v nyt ja kyykkään 110.

katos voimapuolelta... sieltä voisin suositella jto:n kehittelemää 3x viikossa kyykky ohjelmaa... tein sen ite just 110kg:n lähtö tasolla ja nostin 4vko:n jälkeen 2x120kg boxilta ja 7vko:lla 6x110kg +1x130kg(samassa treenissä)

onkohan kyykkyyn olemas mtn mike:n 2*6 penkki ohjelmaa vastaavaa ohjelmaa?tai jtn sellast mil saa massaa ja voimaa... vai toimiikoha iha vaa 10,8,6,4 sarjat kyykys mis on kumpiaki toistoja :)

Back
Ylös Bottom