Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

painonnosto kengät auttaa.kantapäiden alle korotetta. maton reunaa tai lankkua. venyttelykään tuskin haittaa ainakaan.

Ne kengät ja se lankku kantapään alla korjaakin sen ongelman syyn juu. Nämä ovat vain tapoja kompensoida nilkan huonoa liikkuvuutta.

Nämä ovat vain tapoja kompensoida nilkan huonoa liikkuvuutta.

Voi myös olla huono lonkan koukistus (polvi rintaan -liike), jota tolla peitellään.

Orangin neuvo lienee kuitenkin hyvä. Liike kannattaa aloittaa lonkista taipumalla (ei kuitenkaan selästä). Jos polvet liikkuu ekana, siirtyy paino tosi helposti päkiöille.

Ne kengät ja se lankku kantapään alla korjaakin sen ongelman syyn juu. Nämä ovat vain tapoja kompensoida nilkan huonoa liikkuvuutta.

Meetkö sä taas painonnostajillekin dissaamaan niiden kenkiä ja selittämään miten tiedät paremmin? Sä taas toistelet jotain sun idolis höpöhöpöjuttuja ilman järjen häivääkään. Nilkan nilkkuvuutta ei muuten hirveän radikaalisti voi parantaa.

Voi myös olla huono lonkan koukistus (polvi rintaan -liike), jota tolla peitellään.

Orangin neuvo lienee kuitenkin hyvä. Liike kannattaa aloittaa lonkista taipumalla (ei kuitenkaan selästä). Jos polvet liikkuu ekana, siirtyy paino tosi helposti päkiöille.

Missä sanoin, että pidän orangin neuvoja huonoina? En missään.

- - - Updated - - -

Meetkö sä taas painonnostajillekin dissaamaan niiden kenkiä ja selittämään miten tiedät paremmin? Sä taas toistelet jotain sun idolis höpöhöpöjuttuja ilman järjen häivääkään. Nilkan nilkkuvuutta ei muuten hirveän radikaalisti voi parantaa.

Turha vetää herneitä siitä, että faktat lyödään tiskiin. Vaikka kaverit käyttää painonnostokenkiä, ei meinaa sitä, että kavereilla ei oo liikkuvuusongelmia. Itseasiassa yleensä vahvimmat nostajat on lyhyitä, leveitä, ja notkeita ku rautakanget. Mun puolesta jos tykkää olla mahd vahva @ tyyliin 170 cm / 150 kg niinkuin useimmat voimanostajat on, niin siitä vaan, Ei oo multa pois, eikä tee kommenttiani liikkuvuudesta ( tai oikeestaan sen puutteesta) yhtään vähemmän todeksi.

Joo kankeita ne tosiaan on

6384674587_a3dc56da27_o.jpg

htmlimport_Klokov_in_low_snatch.jpg

Mut joo eihän toi venyis noin jos ei ois noit kenkiä

":D" Hyvin osataan lukea, mitä halutaan. Etippä samantie ne kaikkein kovimmat nostajat tekemässä jotain edes lähelle vastaavaa. PS: Nätit polvisiteet jannuilla :)

No tottahan se on. Ei painonnostokengissä sattuman vuoksi se kanta ole.

":D" Hyvin osataan lukea, mitä halutaan. Etippä samantie ne kaikkein kovimmat nostajat tekemässä jotain edes lähelle vastaavaa. PS: Nätit polvisiteet jannuilla :)

Jep, sun 25 toistot syväkyykkysarjat ilman minkäänlaista vastusta on paljon kovempi temppu. Ja vielä ilman polvisiteitä!

Suositelkaas jotain pomminvarmaa mielellään matalan volyymin kyykky tai ylipäätään jalkatreeni ohjelmaa. En tiiä miksi näin, mutta reilu puolitoista vuotta nostelua takana ja jalkojen osalta ainakin voimatasot jääneet kyllä, ainakin pakkis-standardien mukaan, kyllä ihan naurettavan paljon jälkeen. Olen kyllä ohjelmia suunnitellessa laskenut aina, että lihaskohtaiset viikkokohtaiset sarjamäärät olisi suht samat isoille lihasryhmille. Tällä hetkellä käytössä 2-jakoinen, jalat/yläkroppa, kaksi tai neljä salikertaa viikossa.

Suositelkaas jotain pomminvarmaa mielellään matalan volyymin kyykky tai ylipäätään jalkatreeni ohjelmaa. En tiiä miksi näin, mutta reilu puolitoista vuotta nostelua takana ja jalkojen osalta ainakin voimatasot jääneet kyllä, ainakin pakkis-standardien mukaan, kyllä ihan naurettavan paljon jälkeen. Olen kyllä ohjelmia suunnitellessa laskenut aina, että lihaskohtaiset viikkokohtaiset sarjamäärät olisi suht samat isoille lihasryhmille. Tällä hetkellä käytössä 2-jakoinen, jalat/yläkroppa, kaksi tai neljä salikertaa viikossa.

Mulla on tästä menossa nyt kuudes viikko ja oon tykännyt todella paljon. Varsin leppoisa ohjelma...hyvässä iskussa alkaa olla, mutta missään vaiheessa ei oo sarjat tehnyt tiukkaa. Apuliikkeissä on mulla ollut vähän vaihtelua, mutta yleensä maanantaina yleensä hip thrustia ja perjantaina ghr:ää. Keskikroppaa 1-3 kertaa viikkoon.

Okei koitan tuota :) Eka kerta ikinä ku kokeilenkin jotain valmista ohjelmaa itse laatiman sijaan. Onko tossa siis toistot ekana merkitty ja sit sarjat?

Onko se muuten mahdollista, että voimatasot jää junnaa melkeenpä paikalleen jos vetää joka treenissä sarjat feiliin, tai ainakin hyvin lähelle..? Oon yläkropassakin toki tehnyt aina kaikki sarjat melkeinpä loppuun, mutta rinta ja selkä ovat vissiin ainakin tykänneet kasvaa siitä, ei niissäkään voimatasot ole erityisen kovat, mutta en usko, että kukaan ku näkis livenä ni tulis huutelee et oon skippiny rintapäivän..

Jep, sun 25 toistot syväkyykkysarjat ilman minkäänlaista vastusta on paljon kovempi temppu. Ja vielä ilman polvisiteitä!

Kiitos.

Kiitos neuvoista :) ja siis en nyt oikein tajunnut tota että pitää alottaa lasku lonkista? Pitääkö siis ekaksi viedä persettä taaksepäin vai häh? :D Ja no seuraavaksi laitan jotain sinne kantapäiden alle toivottavasti auttaa. Ja sitä vielä piti kysyä että kun oon sarjan tehny ni tuntuu etukyykyssä varsinkin tossa yläselässä ( ei mitenkää että vihlois ) ja takakyykyssä taas alaselässä ( ei siinäkään siis vihlo tai mitään ) voiko tämä tarkoittaa, että selkäni pyöristyy laskun aikana tai jotain?

Jep persettä taakse alussa ilman, että lannerangan asento muuttuu. Ihan normi, että yläselkä väsyy ensin etukyykyssä. Takakyykyssä taas ei pitäisi alaselän rasittua erityisen paljon eli teet jotain väärin.

Joskus myös helpottaa ajatella tuota alkuvaihetta enemmänkin niin, että et kyykisty alas vaan ikäänkuin istut alas. Monelle tämä on helpompi hahmottaa, jolloin saat sen oikean asennon helpommin siinä alussa.

Back
Ylös Bottom