Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Joo polvet menee turhan paljon eteen, muuten ei vikaa. Kokeile painaa niitä enemmän ulos ja levennä mahdollisesti vähän asentoa, jos lonkissa riittää liikkuvuus.

Kiitos palautteesta :) Joo, liikkuvuus oli alussa iso ongelma mutta nyt aktiivisen ja säännöllisen venyttelyn tuloksena sitäkin alkaa pikkuhiljaa löytymään.
Pitänee koittaa ihan vaan tangon kanssa jumpata ja löytää sopiva leveys jotta polvet ei painuisi noin eteen. Tuntuu että jos ilman tankoa kyykkäilee siten että kädet osoittaa eteen niin oikeanlainen asento on helpompi löytää. Mutta heti kun ottaa tangon mukaan niin asento menee tuollaseksi kuin videossa. Käytetyllä painolla ei tunnu olevan niinkään väliä vaan sillä että se tanko ylipäätään on niskassa ja kädet tangolla. Onkohan tämäkin joku liikkuvuusongelma esim. selän tms. kanssa?

Kiitos palautteesta :) Joo, liikkuvuus oli alussa iso ongelma mutta nyt aktiivisen ja säännöllisen venyttelyn tuloksena sitäkin alkaa pikkuhiljaa löytymään.
Pitänee koittaa ihan vaan tangon kanssa jumpata ja löytää sopiva leveys jotta polvet ei painuisi noin eteen. Tuntuu että jos ilman tankoa kyykkäilee siten että kädet osoittaa eteen niin oikeanlainen asento on helpompi löytää. Mutta heti kun ottaa tangon mukaan niin asento menee tuollaseksi kuin videossa. Käytetyllä painolla ei tunnu olevan niinkään väliä vaan sillä että se tanko ylipäätään on niskassa ja kädet tangolla. Onkohan tämäkin joku liikkuvuusongelma esim. selän tms. kanssa?

Ei noilla ilman tankoa tehtävillä kyykyillä ole oikein mitään tekemistä tankokyykyn kanssa, painopiste ja liikerata on niin erilainen. Yritä katsoa, että sun paino on kantapäillä ja ei lipsu liikaa eteen.

Itse olen ainakin saanut huomattavasti apuja kyykkyyn harjanvarren kanssa. Joten mikäli mahdollista, suosittelen hankkimaan sellaisen ja käyttämään sitä tankona. Painopisteet yms menevät kohdalleen.

Itse olen ainakin saanut huomattavasti apuja kyykkyyn harjanvarren kanssa. Joten mikäli mahdollista, suosittelen hankkimaan sellaisen ja käyttämään sitä tankona. Painopisteet yms menevät kohdalleen.

No ei painopiste kyllä oo sama harjanvarrella ku tangolla, jossa on painoa. Toki harjanvarrella kyykkääminen on vähän lähempänä tangolla kyykkäämistä ku ihan ilman mitään kyykkiminen, mut ei se silti sama ole. Sitä en kuitenkaan kiistä etteikö harjanvarrella voisi oppia parempaa kyykkytekniikkaa.

Ei kai noissa dehemicin kyykyissä nyt kovin liikaa mene polvet eteen? Jos haluaa kapeeta kyykkyä syvälle ja etureisipainotteisesti, niin silloin ei syvyyttä voi ottaa lantiolla vaan pitää turvautua nilkan dorsifleksioon. Toki jos kallistaa enemmän kroppaa eteen, niin saa polville ehkä turvallisemmaksi tuon, mutta liike menee vähän enemmän pakarapainotteiseksi.

[video=youtube_share;QRlkhky41nk]http://youtu.be/QRlkhky41nk[/video]

Kertokaas nyt viisaammat ja voimakkaammat että kuinka pahasti toi nyt perseelleen menee, loppuojennus ja pään asento ainakin vituillaan(?)

EDIT: Asukokonaisuudelle 5/5:dance2:

Boksikyykyn ja smith-koneen yhdistäminen lienee mahdotonta tai vähintään älytöntä? (Älkää kysykö. :D)

Ei se mahdotonta oo, eikä välttämättä täysin älytöntäkään. Mikä ois tavotteena tällä liikkeellä? Toki sillä saa vähän vaihtelua tavallisiin smith-kyykkyihin.

Ei se mahdotonta oo, eikä välttämättä täysin älytöntäkään. Mikä ois tavotteena tällä liikkeellä? Toki sillä saa vähän vaihtelua tavallisiin smith-kyykkyihin.

En tiedä. Kertokaa te ensin mulle mikä on boksikyykyn idea? :D

(Juttu lähti siitä että voisiko meidän kyykkyräkittömällä salilla tehdä boksikyykkyä, jollon käytännössä ainoot vaihtoehdot olisi tehdä sitä tosipienillä painoilla tai smithissä. Katsoin youtube-videoita ja niissä boksikyykyssä tanko näyttää liikkuvan myös eteen-taakse-suunnassa siinä kohti kun tyyppi istuu penkille, niin arvelin että se ei käy päinsä jos tanko kulkee pystysuoraa kiskoa pitkin.)

En tiedä. Kertokaa te ensin mulle mikä on boksikyykyn idea? :D

(Juttu lähti siitä että voisiko meidän kyykkyräkittömällä salilla tehdä boksikyykkyä, jollon käytännössä ainoot vaihtoehdot olisi tehdä sitä tosipienillä painoilla tai smithissä. Katsoin youtube-videoita ja niissä boksikyykyssä tanko näyttää liikkuvan myös eteen-taakse-suunnassa siinä kohti kun tyyppi istuu penkille, niin arvelin että se ei käy päinsä jos tanko kulkee pystysuoraa kiskoa pitkin.)

Boksikyykyllä yleensä parannetaan räjähtävyyttä kyykyn pohjasta lähtöön. Varustenostajat käyttävät sitä kai jonkun verran syvyyden hakemiseen. Tangon ei tarvitse liikkua eteen ja taakse istuessa laatikolle. Itse asiassa mm. Donnie Thompson (melkein 600kg kyykkytulos) on sitä mieltä, että se on väärin muuttaa torsokulmaa laatikolla istuskellessa.

Vittu ku en osaa kyykkää tai mavettaa. Puoli vuotta vedin G6:lla ihan päin honkia = etureiskat kasvoi silmissä. Sitten tajusin, että pakaroihin en saa yhtään mitään poltetta. Kyykkyä on syvennetty ja jalkojen asentoa levennetty sen jälkeen, ja pikkasen homma parani. Sitten viime kerralla kokeilin huvikseni muutaman toiston korostetussa etukenossa. Ja ei saatana heti vingahti täysin erilainen tuntuma perseessä. Koko asento tuntui ihan vammaselta ja väärältä, mutta setin jälkeen oli pakko myöntää, että I have no idea what I'm doing. Kokeilin myös tossa vähän aika sitten ensimmäistä kertaa vyötä ja tuntuma oli täysin jaloissa eri. Rautakin nousi helposti. Tuntuu, että mä nostan kyykyssä ja mavessa lähinnä alaselällä. Etenkin mavessa tää on ihan selvä. Kun vedän lantion mahdollisimman taakse ja nostan tangon sääriä pitkin, ottaa se perseeseen, mutta myös kilot nousevat huonommin.

Pitäiskö suosiolla tiputtaa kiloja pois ja alkaa kunnolla hiomaan tekniikkaa? Mulla on vielä 2kk diettiä jäljellä, niin ei ne lihat muutenkaa kasva...

Miksi koko kropan liikkeen pitäisi tuntua vain pakaroissa? Jos haluat painottaa kyykyissä ja vedoissa jotain aluetta, niin mekaniikkaa on tottakai muutettava, kuten etukenolla kyykyllä teit. Ei se sen kummempaa ole. Bodailussa jopa suositeltavaa, mutta suurinta mahdollista rautamäärää niin ei saa liikkeelle, kuten sanoit.

Komppaan beginneriä. Ei se tuntuma ole sen kehityksen tae, etenkään moninivelliikkeessä kuten kyykyssä ei pitäisi ajatella että "no nyt tää menee ainoastaan etureisille", ehei..

Hyvät pakkislaiset, apua tarvitaan.

Aina kun vedän noita raskaita ykkosia, niin paino tulee melkeinpä räjähtämällä 15-20 cm polven yläpuolelle asti, mutta viimeinen 10-15 cm ei tahdo tulla ollenkaan tai tulee hyvin hitaasti.

Millä apuliikkeellä/liikkeellä saan tuota viimeistä rutistusta vahvistettua?

Back
Ylös Bottom