Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Miksipäs ei.

Älä multa kysy. Sitä mä tässä yritän selvittää :D Vai pitäiskö tulkita retoriseks kysymykseks kysymysmerkin puuttumisen vuoks? On tää luetunymmärtäminen julmaa.

Onkos muilla aloittelijoilla mavessa kädet tottunu kuinka nopeasti tuon tangon puristeluun? Itsellä alkaa ongelmaksi pikkuhiljaa muodostua sarjapainojen noustessa, että meinaa alkaa ote livetä/kämmenestä puristuu ihoa kasaan ja aiheuttaa epämukavuutta.

Ymmärsinkö oikein että olet käyttänyt ristiotetta myös vetoremmien kanssa? Siinähän ei ole mitään tolkkua. Remmien kanssa tottakai myötäote. Suosittelen kyllä pikkuhiljaa noista remmeistä pois treenaamista, eli tee aina mahdollisimman paljon ilman remmejä ne treenit.

Tuohon polven kääntymiseen sisäänpäin, niin minkälainen on sun vetoasento? Kuinka leveällä jalat ovat ja miten kädet asettuvat suhteessa niihin? Monesti näkee että kädet ja jalat on saatu niin hankalasti aseteltua tankoon, että kädet on käytännössä jalkojen kohdalla tangossa kiinni ja se aiheuttaa sitten ongelmia.

Eli siirtyessäni käyttämään remmejä kovien sarjojen kohdalla siirryin samalla täysin myötäotteen käyttöön. Eli alkulämpät ja semikovat sarjat teen myötäotteella ilman remmejä, kovat sarjat remmien kanssa myötäotteella. Ja joo, tarkoitus olisi aina vaan viivästyttää ja viivästyttää sitä remmien käyttöä, eli mahd. paljon ilman remmejä.

Vetoasento on sellainen, että jalat kapealla, käsien sisäpuolella. Kädet ovat leveämmällä, otan kiinni siitä mistä karhennus alkaa. Voihan se olla, että käsien pitäisi olla leveämmällä, toi on vaan tullut itselle hyväksi asennoksi vetää.

Onkos muilla aloittelijoilla mavessa kädet tottunu kuinka nopeasti tuon tangon puristeluun? Itsellä alkaa ongelmaksi pikkuhiljaa muodostua sarjapainojen noustessa, että meinaa alkaa ote livetä/kämmenestä puristuu ihoa kasaan ja aiheuttaa epämukavuutta.

On :/

hio ne kovettumat hiekkapaperilla veks, ettei tuu fläppereitä. ei punttitreeni kyllä koskaan oo kovin "mukavaa"...

Kysyn vähän samaa kuin ylempi, löytyykö Turun seudulta mistään Adipowereita? Tai onko Turun seudulla ylipäätään mitään kauppaa jossa myydään näitä laadukkaampia kyykkykenkiä? Kengät luulisi kestävän hyvin ja kauan joten ajattelin kertaheitolla ostaa hyvät ja käyttää niitä pitkään.

Ja mistä olette tilanneet omat kyykkykenkänne? Mistä löytyy halvimmalla? Ameriikoista en lähde tilaamaan sillä postikulut pomppaavat helposti ja korkealle

Kysyn vähän samaa kuin ylempi, löytyykö Turun seudulta mistään Adipowereita? Tai onko Turun seudulla ylipäätään mitään kauppaa jossa myydään näitä laadukkaampia kyykkykenkiä? Kengät luulisi kestävän hyvin ja kauan joten ajattelin kertaheitolla ostaa hyvät ja käyttää niitä pitkään.

Ja mistä olette tilanneet omat kyykkykenkänne? Mistä löytyy halvimmalla? Ameriikoista en lähde tilaamaan sillä postikulut pomppaavat helposti ja korkealle
Tarkoitan siis Adidas Powerlift 2.0 kenkiä, en niitä 200e maksavia punaisia Adipowereita

Tänään Sportheavylle shoppailemaan ja vanhat halpiskiinalaiset Wei Ruit menevät roskikseen! Tsekkaan ensin vielä Adidaksen mallit, että sopisiko joku mun jalalle ja jos/kun ei sovi, niin ostan ne Asicsin crossfitkengät. Yäk sentäs, mutta kun viimeksi niitä kokeilin, niin hyvin sopivat jalkoihini.

Veikkaisin, että heikot etureidet ja/tai paska tekniikka.

Jooh, pitänee rueta hiomaan etukyykkyä ylöspäin ja vaikkapa prässiä/hackia etureisille. Mulla on imo aika suuret etureidet, niin sen varjolla pistäny keskikropan syyksi. Mutta eihän se koko vissiin aina korreloi voiman kans (+ei mulla oo mitään tietoa onko mun etureidet oikeesti tavallista isommat).

Jooh, pitänee rueta hiomaan etukyykkyä ylöspäin ja vaikkapa prässiä/hackia etureisille. Mulla on imo aika suuret etureidet, niin sen varjolla pistäny keskikropan syyksi. Mutta eihän se koko vissiin aina korreloi voiman kans (+ei mulla oo mitään tietoa onko mun etureidet oikeesti tavallista isommat).

Sitten kun etureidet roikkuu polvien päällä kuten norsun kivekset, ne on isot :)

Kokeilin Adidakselta sekä Powerlift, että Power Perfect 2 malleja. Ei niiden kapea lesti vaan mitenkään mulle käy. :( Sitten vielä Sportheavyn Tampereen myymälässä oli loppu Asicsin kengästä mulle sopiva koko. Onneksi myyjä muisti, että "Hei, meillon näitä Inov 8 painonnostokenkiä myös!". Niitä oli kuulemma ollut myynnissä joitain viikkoja, mutteivat olleet vielä lisänneet nettikauppaan. Ne olivat mulle oikein sopivat ja kokoakin löytyi, joten ostin semmoiset. Kohta pitäisi eka reeni ne jaloissa tekaista, katotaan.

Kiitos vinkistä! Pitää käydä tsekkaamassa jahka yo-kokeet ohitte :D
Mikä on muuten noiden Powerlift 2.0 ja Power Perfect 2.0 ero? Hinta sama, ainoastaan väri näkyy olevan eri ?

Eronahan niissä on kengän kiertojäykkyys, jämäkkyys ja jo edellämainittu Power perfectin korkeampi korko. Eli käyttötarkoitusta kannattaa miettiä kenkää valittaessa.. Jos on tarkoitus lähinnä "vain" kyykähdellä ja/tai vedellä rinnalle/tempailla, on power perfect silloin parempi valinta. Nimenomaan sen paremman kiertojäykkyyden ja jämäkyyden takia..
Powerlift taas on lähinnä crossfistingiä varten tuotu markkinoille, joten jos tunnet välttämätöntä tarvetta hyppiä boxihyppyjä(tms.) kyykkyjesi välillä on Powerlift silloin sinun valinta. Se kun joustaa huomattavasti enemmän kuin perus pn-kenkä.
Oma mielipiteeni parhaasta kengästä on silti Adipower ehdottomasti! Jos on varaa laittaa kenkiin se 120eskoa niin ei luulis olevan enää siitä 80 eurosta kiinni ;) Ite en ainakaan oo hetkeekään katunu, vaan päin vastoin olen harmitellut ettei ole aikaisemmin tullut hankittu..

Iteltä löytyy kenkinä nuo jo vissiin tässäkin threadissa mainitut reebokin crossfit lifter plussat, ja tottakai vielä oranssina. Kengät on kieltämättä ihan saatanan rumat, mutta muuten ovat ajaneet asiansa kyllä ihan loistavasti. Ite tuli noihin päädyttyä adidaksen sijaan sen leveämmän lestin takia. Pelkästään kyykkyyn kengät vois olla kyllä jämäkämmät, mutta tälläsen perus punttipentin käyttöön kyllä toimii ku valettu.

Hyvää keskustelua :hyvä:

Itellä mennyt polvi noin 4v sitten sen verran paskaks, että vaihdettiin ulkonen sivuside ja takaristiside kamuilta parempiin + muuta sörkintää ja 8kk saikku, eli toinen jalka kuihtu melkein puoleen mitä toinen.(ei paljoa puutu) sekä jäi sellainen pikku probleema että polvi ei taivu niin että saisi perseen kiinni pohkeeseen (joku ruuvi tai vastaava ottaaa vastaan).
ja jos satuin rasittamaan polvea liikaa tai tekemään jonkin äkkinäisen väännön tai muun niin polvi saattoi olla 2vk niin kipeänä.

(Asiaan) Eli itsellä toiminut kun olen tehnyt korkealla boxilla kyykkyjä ja vajaalla kulmalla reisiojennusta ja välillä vaihdellut kyykkyä esim. ilman boxia leveällä ja prässiä kapea asento ->leveä asento.. ja paljon kaikkea mahdollista jalkakikkailua, mutta kuitenkin niin etten mene siihen pisteeseen missä polvi joutuu koville. Myös räjähtävät box hypyt olen todennut toimivaksi.

Tärkein asia mikä tässä nyt on itsellekin selvinnyt on, että unohtaa turhat hifistelyt ja niillä rajoilla mitä polvi antaa myöden paljon voimaan ja massaan keskittyvää jalkareeniä ja kunnolliset palautumiset reenien välissä. Niin vaikealta kun se kuulostaakin...:wtf:

oma 1jalkapäiväni mikä on itsellä toiminut:
Boxkyykky 6x6
Prässi 4x10
Reisiojennnus<->reisikoukistus 4x10 (supersarjana)
Pohkeet seisten 4x12
vatsat..

So simple... ei o rakettitiedettä, mutta toimii..:wtf:

ja kaikki yhdessä lauseessa: voimaan ja massaan tähtäävää reeniä kipupisteen ympärillä. ;)

En jaksa ruveta kelaamaan koko ketjua läpi, mutta jos joku viitsii tai osaa vastata niin, kiitti! Eli aloittelin punttitouhut kolmisen viikkoa sitten Arskan G6-ohjelmalla. Reeniä seuraavana päivänä rimpulapohkeideni ulkosyrjät ovat kipeät. Kipu ei tunnu normaalilta lihaskivulta. Pahiten kipu tuntuu rappusissa kävellessä. Reidet nyt tietenkin ovat hellät, mutta normaalilla tavalla. Pystyykö kukaan kertomaan onko tuo kipuilu ihan normaalia vai teenkö jotain väärin?

En jaksa ruveta kelaamaan koko ketjua läpi, mutta jos joku viitsii tai osaa vastata niin, kiitti! Eli aloittelin punttitouhut kolmisen viikkoa sitten Arskan G6-ohjelmalla. Reeniä seuraavana päivänä rimpulapohkeideni ulkosyrjät ovat kipeät. Kipu ei tunnu normaalilta lihaskivulta. Pahiten kipu tuntuu rappusissa kävellessä. Reidet nyt tietenkin ovat hellät, mutta normaalilla tavalla. Pystyykö kukaan kertomaan onko tuo kipuilu ihan normaalia vai teenkö jotain väärin?

Teitkö kyykkyjä niin, että menit suht vauhdilla pohjaan? Noin olen itse saanut juuri nuo ulkosyrjät ärtymään aika pahasti.

Back
Ylös Bottom