Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Heikot loitontajat, heikot lonkankoukistajat, paska lämmittely, väärä tekniikka. Noissa se yleensä on. Kokeile tehdä pari kevyttä sarjaa reidenloitonnuksia(15-20 toistoa) ennen kyykkyä ja katso ettet vedä selkää notkolle. Älä venyttely lonkankoukistajia silloin kun ne on ärtyneet.

Joo tuntui ainakin viime kerralla paljon ärtyneimmiltä nuo koukistajat kun olin koittanut niitä venyttelyn avulla huoltaa. Putkirullalla voi kuitenkin ilmeisesti noita koittaa availla? Ja tosiaan loitonnukset menevät ensi kyykkypäivänä myös kokeiluun.

Joo tuntui ainakin viime kerralla paljon ärtyneimmiltä nuo koukistajat kun olin koittanut niitä venyttelyn avulla huoltaa. Putkirullalla voi kuitenkin ilmeisesti noita koittaa availla? Ja tosiaan loitonnukset menevät ensi kyykkypäivänä myös kokeiluun.

Mikäli loitonnuslaite toimii, ei niitä tarvitse edes rullailla. Paitsi ehkä normaalina lihashuoltona. Nimittäin ei siitä pitkä aika ole kun Oranki kertoi saman niksin, ja piru vieköön mitä lystiä kyykky siitä lähtien ollut. Ei minkään näkösiä kipuja muutakun polvessa sillon tällön.

Kuinka paha juttu alaselän pyöristyminen on kyykyssä? Huvittais tehdä kyykkyä, mutta alaselkä pyöristyy ala-asennossa vaikka miten yrittää. Pienillä painoilla vielä haen tekniikkaa kuntoon, mutta mietin vaan että voiko siitä pyöristymisestä jottai isompaa vahinkoa olla?

Kuinka paha juttu alaselän pyöristyminen on kyykyssä? Huvittais tehdä kyykkyä, mutta alaselkä pyöristyy ala-asennossa vaikka miten yrittää. Pienillä painoilla vielä haen tekniikkaa kuntoon, mutta mietin vaan että voiko siitä pyöristymisestä jottai isompaa vahinkoa olla?

On paha. Venyttele ne paikat auki.

Sen verran paha, että riskeeraat välilevyn pullistuman tai repeämän.

Oikea nilkka kääntyy ulospäin taka takakyykyssä kun lähestyn 90astetta.
Voiko olla kireyttä pohkeissa tai reiden ulkosyrjässä?
Kummankin huolto jäänyt vähän vähemmälle koska olen keskittynyt enimmäkseen takareiden yläosaan. (Joka estää tällä hetkellä maastavedossa edes oikeaan aloitusasentoon pääsemisen.)

*edit
Ja jos jollakin on hyvä neuvo miten estää polvien karkaaminen sisään viimeisissä toistoissa..
Jooh, piti vaan kääntää jalkoja enemmän sivulle ja oikeasti keskittyä niitten polvien työntämiseen ulos vikassakin sarjassa.

Jooh, piti vaan kääntää jalkoja enemmän sivulle ja oikeasti keskittyä niitten polvien työntämiseen ulos vikassakin sarjassa.

Älä kuitenkaan ihan mahdottomasti käännä ulospäin, koska silloin jalkaholvi saattaa laskeutua ja polviin ei saada oikeanlaista vääntöä. Nilkan liikkuvuudesta toi on mitä todennäköisimmin kiinni. Pikkusen ulos kääntäminen on kuitenkin ihan hyvä ratkaisu, kunhan ei mitään 45°.

Sanokaas miltä kyykky näyttää? Ainakin tuntuu paremmalta ja alaselkä ei pyöristy enään lähimainkaan niin paljoa kuin ennen. teen 5x4 ja tällä hetkellä menen 5x4x70 ja tekniikkaa vielä haen kohdilleen.

takakyykky tekniikka check - YouTube

Vedät ylhäällä selkää notkolle ja alhaalla annat sen pyöristyä aika selvästi. Et myöskään paina polvia ollenkaan ulos. Eli pidä se lanneranka neutraalina koko noston ajan ja kyykkää enemmän väliin.

tuo selän notkolle vetäminen tulee jotenkin täysin "luonnostaan". tuohon selän pyöristymiseen ilmeisesti auttaa takareisien, pakaroiden ja lonkankoukistjien venyttely ja foam rolling?

tuo selän notkolle vetäminen tulee jotenkin täysin "luonnostaan". tuohon selän pyöristymiseen ilmeisesti auttaa takareisien, pakaroiden ja lonkankoukistjien venyttely ja foam rolling?

Ihan sama tuleeko luonnostaan, mutta sillä saa helposti lonkka- ja selkävaivoja ja se on yleensä paska tapa nostaa. Kropassa on paras voimantuotto, kun ranka on neutraali. Nuo luettelemasi auttaa, mutta oikea tekniikka hengityksessä, keskikropan jännityksessä ja alasmenossa auttaa paljon enemmän.

sitä tarkoitin että tulee luonnostaan ku on ollut suht paha notko selkä, naprapaatin mukaan jo parempaan suuntaan mennyt. häiritsee myös jonkin verran kulmasoutua ja polvista vetoa. yritän kyllä kaikin tavoin pois selän notkolle vetämisestä. minulla on todella heikot vatsalihakset, vaikuttaako se tuoho alaselän asentoon? onko mitään muita harjoitteita kuin kyykky hyvällä tekniikalla keskivartalon voimaan ja hallintaan kyykyssä?

sitä tarkoitin että tulee luonnostaan ku on ollut suht paha notko selkä, naprapaatin mukaan jo parempaan suuntaan mennyt. häiritsee myös jonkin verran kulmasoutua ja polvista vetoa. yritän kyllä kaikin tavoin pois selän notkolle vetämisestä. minulla on todella heikot vatsalihakset, vaikuttaako se tuoho alaselän asentoon? onko mitään muita harjoitteita kuin kyykky hyvällä tekniikalla keskivartalon voimaan ja hallintaan kyykyssä?

Ei toi tossa videolla kyllä ole mitään sun luonnollinen selän asento vaan selvästi vedät sen kunnon notkolle. Oma lemppari on melkeinpä etukyykyt ilman vyötä. Sillä vahvistuu keskikroppa. Syviä vatsalihaksia kantsii kans treenaa.

Onko ihan vaaratonta jos polvet naksuu kyykätessä? Ihan siis jo omalla painolla kyykkyyn mentäessä varsinkin oikea polvi naksahtaa alas ja ylös mennessä lähes aina. Kipua ei kyllä ole tuntunu ainakaan vielä,tosin painot vielä pienet.

On kuulemma vaaratonta jos ei oo kipua. Yleensä tuo naksuminen vähenee lämmittelyn myötä, mullakin naksuu polvet kylmiltään kyykätessä vaikka ilman tankoa, mutta muutaman ekan lämppärisarjan aikana naksuminen loppuu. Jotkut käyttää neopreenilämppäreitä polville, vähenee toi naksuminenkin.

Sitten oma kysymys:
Oon nyt reilu 5 kuukautta käyny salilla josta n. 4kk kyykännyt. Mulla ei kuitenkaan oo puhelinta yleensä salilla mukana, eli en oo koskaan saanu kyykkyjä videolla enkä nähnyt miltä se oma kyykkääminen näyttää vierestä katottuna. Tällä kertaa oli kuitenkin kännykkä mukana niin nappasin videoklipin. Oli pieniä ongelmia kameran asettelun kanssa, mutta 3. sarjasta sain mielestäni ihan OK videon. Mä oletin että "buttwink" ois paljon pahempaa mulla ja muutenkin oon yllättynyt siitä, että ei noi nyt ihan kamalalta ainakaan omaan silmään näytä, oletin että video ois 100% salikomedia-matskua. Mutta kuitenkin näin alottelijana ois ihan kiva kuulla jonkun kokeneemmankin mielipiteitä, onko jotain mitä pitäis muuttaa tekniikassa?

10x 70kg:

Mulla on sellanen muistikuva että täällä ois ollu joku tekniikantarkastus-videoketjukin mutta en löytäny nopeesti vilkastuna, niin menkööt nyt tähän ketjuun.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom