En usko sen sen haittaavan. Itse olen vaihdellut treenisysteemejä vuosien saatossa monesti. Esimerkkinä penkki: Noin vuosi sitten tein 5x5x160kg ja nyt teen vain yhden sarjan loppuun asti, esim 7x160kg. Toki nousen tuohon vaikka vitosilla. Mavessa mulle ei oo koskaan sopinut korkea volyymi vaan 1-2 kovaa (ei failureen) sarjaa viikossa on riittänyt. Kaikki tämä on kuitenkin omakohtaista kokemusta eikä perustu sen enempää mihinkään. Tiedän myös ihmisä jotka veivaavat mavea korkeilla volyymeilla menestyksekkäästi.
Pointti oli lähinnä se että olet vielä aloittelija jolloin on hyvä tehdä paljon raskasta perustyötä. Esim kaksi kyykkyä viikossa, toinen vaikka 3x4 -> 6x6 ja toisessa pari pidempää sarjaa. Noiden lisäksi yksi vetotreeni missä pari kovaa sarjaa ~5 toistoa/sarja niin pitäisi olla aika sopivasti. En tiedä millä jaolla treenaat ja mitkä tavoitteesi ovat joten paha neuvoa sen tarkemmin...
Pointti oli lähinnä se että olet vielä aloittelija jolloin on hyvä tehdä paljon raskasta perustyötä. Esim kaksi kyykkyä viikossa, toinen vaikka 3x4 -> 6x6 ja toisessa pari pidempää sarjaa. Noiden lisäksi yksi vetotreeni missä pari kovaa sarjaa ~5 toistoa/sarja niin pitäisi olla aika sopivasti. En tiedä millä jaolla treenaat ja mitkä tavoitteesi ovat joten paha neuvoa sen tarkemmin...
uudenvuoden jälkeen alkaa rääkki. tosiaan ajattelin että maanantaisin tekisi kovan etukyykyn, keskiviikkona kevyt kyykky ja perjantaina kova takakyykky. Varmaan tota 3x4->6x6 alan tekemään kerran viikkoon, eiköhän sieltä hiljaa hyvä tule