Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla noi Do-Win pn kengät vääntää polven takakyykyssä huonoon asentoon (hieman sisäänpäin). Kovilla, tasapohjaisilla kengillä näin ei käy. Do-Winit on hyvät tosin etukyykkyyn. Feelmaxeilla teen maastavedon.
onks boxi kyykyllä olympiä kyykkäilyssä mitään sijaa?
esim tuo pohjissa stoppi vs pohjissa boxi missä ööö rentoutetaan reidet jne ei kuitenkaan tehdä voimanosto boxityyliin...? aktivoiko se jotain enempi jne.
kuolon kohdassa keskellä toistoa sillä ehkä jotain tekee mut tekeekö sittenkään. mitä mieltä väki siitä?
Tulehdukselta/ylirasitukselta kuulostaa. Itsekin kyykkäilen usein kovaa boksilta, mutta en ole tuollaista kipua havainnut. Nivustaipeet tosin ottaa hittiä aika reilusti. Oletko varma, että sulla on ala-asennossa sääret tarpeeksi suorassa(tai jopa takaviistossa)? Onko jalkaterät tarpeeksi eteenpäin?
Olisko nyt ihan rautalangasta väännettyä esimerkkiä millaisia venytyksiä/harjoitteita tulisi tehdä ja milloin jotta pääsisi takakykyssä alemmaksi alaselän pyöristymättä? Ennen kyykkyä ja/vai välipäivinä?
Reiden yläpinta kun menee alle vaakatason niin ruvetaan olemaan siinä rajoilla, sitten kun tuntee että yli meni niin vihlasee ihan vitusti ja sit ei tarvii muutamaan viikkoon tehdä mitään alaselkään liittyvää.
En usko että se on asennosta kiinni, ainostaan se muuttuu tavalliseen että perse menee taakse (niin taakse että kaatuisi ilman penkkiä). Se on hieman korkeampi kuin reidet vaakatasoon se syvyys, ja sitten rentoutuksesta äkillinen kova jännitys niin kovia momenttejahan sinne reiden päähän kohdistuu (vielä pitkät reidet). Kyykkään kannasta koroteituilla painonnostokengillä (Power Perfect II), tiedä sitten onko haitaksi boksilla. Vuosi takaperin tasapohjaisilla kun tein samalta tuolilta niin itse polvissa oli pientä pistoa, mikä meni ohi kun lopetin liikkeen tekemisen. Polvikulmahan on hieman pienempi tasapohjasilla kengillä.

Noi on hyvinkin haitaksi boksilla. Kantakorotus on siksi tehty, että olisi helpompi viedä eteenpäin niitä polvia. Boksikyykyssä taas yritetään päinvastaista.![]()
Nyt vinkkejä kaverit.
Mulla olis kysymys maastavetoon koskien. Mun ongelma on, että alaselkä on hieman pyöreä AINA, kun vedän. Jopa pienissä raudoissa ja kun koitan keskittyä tekniikkaan ja vetää hieman "syvemmältä" niin jaloista loppuu potku. Vedän helppoja kutosia mavessa ilman vyötä niillä painoilla millä kyykkyään raskaita kolmosia vyön kanssa ja vyöstä saan aika suuren hyödyn kuitenki molempii nostoihin. Onko mun ongelma siis heikot etureidet? Vatsalihakset? Kentien alaselkä? Kun yläselkä on joka nostossa luotisuorana. Niin ja mavee teen kapealla, enkä sumolla. Olisko esim. jotain liikkeitä/venyttelyharjoituksia tän parantamiseen.
Nyt vinkkejä kaverit.
Mulla olis kysymys maastavetoon koskien. Mun ongelma on, että alaselkä on hieman pyöreä AINA, kun vedän. Jopa pienissä raudoissa ja kun koitan keskittyä tekniikkaan ja vetää hieman "syvemmältä" niin jaloista loppuu potku. Vedän helppoja kutosia mavessa ilman vyötä niillä painoilla millä kyykkyään raskaita kolmosia vyön kanssa ja vyöstä saan aika suuren hyödyn kuitenki molempii nostoihin. Onko mun ongelma siis heikot etureidet? Vatsalihakset? Kentien alaselkä? Kun yläselkä on joka nostossa luotisuorana. Niin ja mavee teen kapealla, enkä sumolla. Olisko esim. jotain liikkeitä/venyttelyharjoituksia tän parantamiseen.