Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Polvileikkauksestani (ristiside ja kierukka) on n. 6kk ja kyykkyä olen salille tehnyt 4kk. Tällä hetkellä on toistaiseksi tullut raja vastaan painojen lisäyksen suhteen (40->90kg), eli joka treenikerta ei tarvi kiekkoja lisäillä. Viime kerralla alkoi kesken kyykkysarjan tuntumaan pistävää kipua leikatun polven etuosassa, ei mitään järkyttävän kovaa, mutta häiritsevää sellaista. Pienemillä kyykkypainoilla lämppärisarjoissa ei tätä esiintynyt. Se, että kipu oli polven etuosassa oli outoa koska leikkauskohta oli kuitenkin polven sivussa.

Kysymys kuuluukin kannattaako suosiolla hinkata edellytyksiä pienemmillä painoilla kyykkyä vai vaihtaa suosiolla johonkin toiseen liikeeseen vai voisiko vika olla myös puutteellisessa lämmittelyssä? Ja jos pitäisi vaihtaa niin mikä olisi yhtä kokonaisvaltainen? Mave kuuluu myös ohjelmistoon tällä hetkellä.

e. jos tuli väärään paikaan ni modet siirtäköön

meinaako tää vain loppu ojennusta mavessa jne. eli kun ollaan melkein pystys vai koko liikkeen ajan? ite en saa mitää tuntoa pakaroihin missään liikkeessä ja en kyllä pakaroita pysty puristaan yhteenkään kuin vaan tossa liikkeiden pystyssä loppuasennossa.

Polvien kohdalta ylös asti pitäisi pakaroiden olla primäärinen lihas. Ajattele, että polvien kohdalta aloittaisit panoliikkeen, eli viet lantion voimakkaasti eteen. Itse yläselän ei tarvitse tehdä melkein mitään työtä jos pakarat osaavat asiansa. Voin laittaa huomenna videota.

Tärkeää on alkuasennossa saada pakarat kunnolla taakse mielestäni.

Kysytäänpäs nyt tässä keskustelussa mielipiteitä omasta etukyykystä: http://www.youtube.com/watch?v=ExAoTuO5Y40
Tein tässä 5x5x115, tuo oli toiseksi viimeinen sarja. Maksimiykkönen on 150. Voimaa yritän hakea lisää lähinnä takakyykkyyn, jossa maksimi on siellä 190 kieppeillä.
Alaselkä meni vasemmalta puolelta jumiin kyykyissä, mutta huomasin että vasen etureisi on ainakin huomattavasti kireämpi kuin oikea. Olen yrittänyt panostaa tässä enemmän venyttelyyn, ja se onkin ehkä auttanut tuohon selkäongelmaan.

Oon kyllä ihan hyödyllisiksi todennut, adidasta on itellä käytössä. Rahapussi tietysti pikkasen suuttu tosta, mutta kyllähän noiden pitäis aika pitkälle kestää :)

Olen koettanut ettiä All Star halpiskopioita. Prismassa koot loppuvat 40, Pirkkalan Halpa-Hallissa eilen tsekattuna 41, että kiitti vaan tyhjästä. Mutta Halpa-Hallin myyjä sanoi, että näin talvella heillä ei ole kevyitä kumiliparetossuja kummoista valikoimaa, että keväämmällä tulee lisää, että kai mä ostan sellaiset sitten. Maastanostoa vartenhan mä noita olen kaavaillut, koska en ole ihan tyytyväinen painitossuihin, koska niissä on hieman pyöreä pohja, pitäisi olla täysin tasainen. Eikä tule kyseeseen, että pulittaisin jostain kangas- ja kumitossuista 75-80€, minkä alkup. Conversen Chuck Taylor All Starit maksavat. Ei niissä alkup. ole halpiskopioihin tod.näk. juuri mitään eroa, mutta hintaero on noin 50-60€ kumminkin.

Kannattaa vilkaista eBaystä, jos kansainvälinen kaupankäynti vain sopii. Itse ostin joskus vuosi-pari sitten alle kahdella kympillä parin Converseja, joita ei kyllä päälle päin feikeiksi erottanut.

Tänään tuli ostettua Feelmaxin tossut, kun ei oikein uskalla sukkasillaan vedellä leveällä sumotyylillä ja mun painonnostokengissä on liikaa korkoa. En oo vielä salilla testannut, mutta on kivan tuntuiset :)

Mave painaa pikkusormen niveltä ;/ Kipu yltyy aika kovaks pari sarja jälkee, joutuu sitte vetää apina otteel loput. Varmaan muut sormet alkaa pettää liikaa, ja pikkurilli ottaa kaikist eniten iskuu viimesenä sormena ;)?

Mave painaa pikkusormen niveltä ;/ Kipu yltyy aika kovaks pari sarja jälkee, joutuu sitte vetää apina otteel loput. Varmaan muut sormet alkaa pettää liikaa, ja pikkurilli ottaa kaikist eniten iskuu viimesenä sormena ;)?

Kuulostaa ihan tutulta jos tanko jää liikaa sormien varaan. Myötäotteella jos tykkää nostella niin vetoremmit kyllä hieman tasaa sitä painoa, eikä niveliin kohdistu niin suurta painetta. Suosittelisin painojen kasvaessa kyllä siirtymistä tuohon ristiotteeseen, saa huomattavasti tukevamman otteen tangosta ylipäätään.

Samaa mieltä. Mavessa näyttäis menevän kevyesti muutama kymmenen kiloa enemmän. Kyykyssä sama homma. Sen verran nopeesti ja vaivattoman näkösesti tuli ylös.
Mave oli hitaimmasta ja "raskaimmasta" päästä mitä on tullut nähtyä. En tarkoita negatiivisessa mielessä, sillä voiman ja tekniikan puolesta tuntuis tosiaan tulevan enemmäkin ylös, pienellä psyykkauksella ainakin. :whip:

Seuraavan kerran, kun testailee niin pitäis olla ilmeisesti vähemmän paskahousu ja mennä sinne failureen asti :D Ihan vitun raskailta noi tuntu, mutta jotenkin videolla ei näytä siltä :confused:

Mavessa nyt jälkikäteen aatellen toi maastairrotus on heikko kohta, kyllähän toi tanko nousee hitaasti, mutta kuitenkin varmasti ylös jahka sen irti lattiasta sai. Hitaasta ja rauhallisesta hämäläisestä ei kyllä huutoa irtoa...

Yritin tilata Painonnostoliitolta Polskeja mutta ne olivatkin loppuneet. Tarjosivat tilalle Adidas Power Perfect II:sta hintaan 119 € + postit. Ei tuo pahalta hinnalta vaikuttanut, joten laitoin tulemaan. Katsellaan millaiset kengät sieltä tulee, kertoilen sitten kokemuksia kun tulevat.

Olen tänne aikaisemmin jo kirjoitellutkin siitä, että jalkani ovat eri kokoiset. Kävin viime vuonna jonkin sortin lääkärillä, joka sanoi ettei ole mitään ongelmaa. Itse kuitenkin olen toista mieltä sillä esimerkiksi jalkaprässiä tehdessä huomaan pituuseron (tai mikä ikinä sitten onkaan) ja tunnen, että vasen jalka saa hieman enemmän rasitusta kuin oikea. Eikä kyse ole pelkästään tuosta vaan huomaan esimerkiksi myös, että minulla on vaikeuksia seistä molemmat jalat suorana mikä saattaa aiheuttaa välillä sen, että alaselkäni alkaa hieman kipeytymään. Tämä syö myös treenimotivaatiota sekä askarruttaa minua todella paljon. Huomenna olisi tarkoitus aloittaa Arnoldin kultainen kuusikko, mutta mietityttää vain tuo kyykyn tekeminen. Fysioterapeutille on varmasti mentävä piahkoin. Uskaltaako tuota kyykkyä kuitenkin lähteä tekemään ihan hyvillä mielin?

Back
Ylös Bottom