Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Pyysin äijältä tuossa pari postia sitten jo anteeksi, että oliko tuo oma kommenttisi nyt tarpeellinen?

Pientä piilovittuilua oli siinäkin havaittavissa, mutta jätetään tämä nyt tähän ettei mene koko thread offtopikiksi.

Ja Sikspäkille vaan, että aika pirun hyvä kyykkytulos, oon kateellinen, koska itellä on juuri kyykky se, jossa on vaikea kasvattaa sarjapainoja. :)

kommentoin pyynnöstä: mekaanisesti heikko voimanostokyykky ja hieman korkea, eli ei mene läpi kisoissa. bodykyykyksi ihan ok.

En tiedä miksi, mutta mulla pelottaa tuo nosto. Syvähkö, kyllä. Rauhallinen nosto, kyllä. Mutta selän ja polvien suhteen mulla pelottaa. Polvet tekee sivuliikettä jonkin verran, ala-asento näyttää niin tiukalta ja etukenolta, että jossain vaiheessa nyykähtää eteenpäin ja selkä ei tykkää.

Hox: en tiedä mitään voimanostosta, tai tosimiesten kyykkäämisestä, enkä todellakaan kyykännyt 130kg ykköstä 16v ikäsenä. Pelottaa vaan, että tuolla tekniikalla ollaan muutaman kuukauden kuluttua lihasvamma osiolla kyselemässä polvi tai selkäongelmista..

Ja Sikspäkille vaan, että aika pirun hyvä kyykkytulos, oon kateellinen, koska itellä on juuri kyykky se, jossa on vaikea kasvattaa sarjapainoja. :)
Kyllä ne siitä nousee, kärsivällisyyttä vaan. Kokeile vaikka 5*5 ohjelmaa, sillä luulis nousevan.
kommentoin pyynnöstä: mekaanisesti heikko voimanostokyykky ja hieman korkea, eli ei mene läpi kisoissa. bodykyykyksi ihan ok.
En tiedä miksi, mutta mulla pelottaa tuo nosto. Syvähkö, kyllä. Rauhallinen nosto, kyllä. Mutta selän ja polvien suhteen mulla pelottaa. Polvet tekee sivuliikettä jonkin verran, ala-asento näyttää niin tiukalta ja etukenolta, että jossain vaiheessa nyykähtää eteenpäin ja selkä ei tykkää.

Hox: en tiedä mitään voimanostosta, tai tosimiesten kyykkäämisestä, enkä todellakaan kyykännyt 130kg ykköstä 16v ikäsenä. Pelottaa vaan, että tuolla tekniikalla ollaan muutaman kuukauden kuluttua lihasvamma osiolla kyselemässä polvi tai selkäongelmista..

Otan neuvoista vaariin, sekä jto:n että TJJ:n. Aion siis ottaa sen oikean voimanostokyykyn käyttöön, joka tosin olisi tullut käyttöön ilman heidänkin kommenttejaan. Mutta hyvä tietää mitä ei kannata tehdä, kiitos tiedoista:)
Tarkoituksenihan on siis muuttua koko ajan parempaan suuntaan, ja korjata tekniikka sellaiseksi että pääsen varmasti tarpeeksi syvälle ja voimantuotto olisi mahdollisimman maksimaalista.
Toivottavasti siinä 150kg nostossa josta seuraava video tulee, olisi tekniikka jo kunnossa.

Niin ja joku sitä ohjelmaa taisi kysellä, niin laitetaan se nyt sitten vielä tähän. Aikaisemmin olen treenannut siis tällä ohjelmalla:
1.Ma:
-penkkipunnerrus
-leuat myötäotteella
-pystypunnerrus
-kulmasoutu kp
-ojentajat kp

2.Ke:
-kyykky
-etukyykky
-pohkeet seisten
-jalkojennosto
-istumaannousu kiertäen

3.Pe:
-kapea penkkipunnerrus
-leuat vastaotteella
-viparit sivuille
-kulmasoutu kp
-hauiskääntö

4.Ma:
-mave
-yhden jalan kyykky
-vatsa lisäp.
-jalkojennosto kiertäen
-rannekääntö
...ja alusta...
Toistot vaihtuvat kuukauden välein ja kierto menee seuraavasti:
1.kk 12-15
2.kk 8-10
3.kk 4-6 ja alusta(nyt olen toisin vasta tossa kolmannessa kuukaudessa ekaa kertaa, enskuussa lähtee alusta sitte)

Kesäloman alusta 4.6. olen lisännyt treenipäiviä yhdellä, ja päivät ovat ma ti to pe. Muita muutoksia oli penkkipunnerruksessa, jota aloin tekemään 5*5 ohjelmalla. Töiden takia, jotka alkoivat 3.7., muutin ohjelmaa, eli nykyisin treenaan ma ja pe samoin kuin treeneissä 1 ja 3, ja keskiviikkona seuraavasti:
-kyykky 4*4
-penkkipunnerrus 5*5
-mave 4*5-7
-pohkeet seisten 3*6
-vatsoja milloin mitenkin
-ylirautoja kyykyssä(eli seistään tanko selässä liikkumatta) 3*10s (mikäli on aikaa ja intoa tehdä toi treenin loppuun)
Näillä nyt mennään ja normaaliin ohjelmaan palataan elokuun alussa, treenipäiviä nuo 4 viikossa, ja kun koulu alkaa 13.8. palataan 3 treenipäivän kiertoon. Toivottavasti kaikki ymmärsi mitä tässä selitin, aika silmät ristissä kirjoittelen kun nukkumassa olis pitänyt olla jo puol tuntia sitten ku töihin pitää herätä klo 2 yöllä.. Kysykää jos on jotakin kysyttävää.
Niin olen siis postilla varhaisjakelussa kesätöissä, jos joku noita työaikoja ihmetteli.

Itsekkin hiukka naljailin tuolla toisessa keskustelussa joten anteeksipyyntö lienee paikallaan. Paljon parempi kyykky kun mitä olisin uskonut että teet.

En tiiä onko nyt niin ihmeellistä parin kuukauden reenillä 130kg, mutta videon pointti oli vissii vaan näyttää epäilijöille.(?)

Oli kyllä hävyttömän kapea kyykky. :D Samalla myös törkeän kova tulos treeniin nähden. Itse en tuollaista edes uskaltaisi koettaa muutakuin jotain pitkiä sarjoja. Kuten sanottu edes hieman leveämpi asento varmaan polville paljon turvallisempi. Ja todennäköisesti kunhan totut siihen niin voit saada vähän enemmän rautaa ylös, mikäli se kiinnostaa...? Tai siis, täytyyhän sen kiinnostaa.

En tiiä onko nyt niin ihmeellistä parin kuukauden reenillä 130kg, mutta videon pointti oli vissii vaan näyttää epäilijöille.(?)
Mun mielestä oli kyllä vaikuttava suoritus, varsinkin kun kaveri ei ole mikään mörssäri mutta tekee siistimmin kyykyn kuin 95% näkemistäni salillakävijöistä. Kyllähän mä itsekin nitkuttelin treeniuran alkuaikoina jollain 150 kilolla, mutta kerran, kun kokeilin syvältä, sai ykköstä varten ottaa reilusti tangosta painoa pois (kymmeniä kiloja, v***tti!). Tällä vain tahdon sanoa, että moni varmaan kyykkäilee 130 kilolla parin kuukauden jälkeen mutta se on tosiaan eri asia, miten se tehdään.

Tarkoitus ei ole tässä aloittaa mitään vääntöä "syvä kyykky on ainut hyvä kyykky" vaan antaa sikspäkille ansaitut rispektit. :thumbs:

-Aem-: -Ja montako kertaa olet salilla törmännyt tuon painoiseen 16-v sälliin joka kyykkäilee nuin siististi 130kg:lla? Ehkä joistain painonnosto seurojen saleilta/harjoituksista voi moisia löytyä, mutta tuskin normi näky sielläkään aloittelevalle nostajalle.

Täältä ainakin rispekttiä ja hatunnosto Sikspäkille! Jatka nostelua ja ota edellä annetuista neuvoista opiksesi, oikealla tiellä olet.

Oli kyllä hävyttömän kapea kyykky. :D
Tiedän:) Tossa pari päivää sitten kokeilin leveemmällä asennolla. Laitoin 70kg tankoon ja tein 5 toistoa, tuntui suht rankalta. Siihen voi tietysti vaikuttaa se että poljen pyörällä n. 10km joka yö klo 2 ja 6 välillä, koska olen varhaisjakelussa
töissä. Mutta eiköhän se tosiaan ala leveä asento tuntumaan kevyemmältä ja rautaa nousee enmmän, kun vaan tekee sillä tarpeeks. Tavoitteista ei kuitenkaan tingitä, vaan kyykätään ja kyykätään niin kauan kunnes nousee haluttu määrä rautaa:evil::whip:

Ja kiitos kaikille kunnioituksesta:worship:

En viiti tehä uutta threadii jote kyselisin täällä eli tuossa kun olen kuullut kahta eri mielipidettä näistä asioista. Elikkä mihin pitää suunnata katse kyykyssä ja mavessa ja entä penkissä? Esimerkiksi pitääkö kyykyssä suunnata katse ylös vai alas?
Ja ymmärtääkseni pitää ottaa joku tietty kiintopiste jota tuijottaa suorituksen ajan.

kyykyssä pitää katsoo ylös ja niin teen mavessakin, vaikka 10-kunnon legendaarinen taisto sano, että pitää kattoo itteensä silmiin peilistä(ylös tai silmiin, jotta ranka pysyisi hyvässä asennossa). Penkissä tiirailen sitä tankoo. Tälläin teen itte, mut hyvä jos joku korjaa jos kattelen ihan väärään suuntaan:D

Kyllä rispektit Sikspäkille. Itse pääsin tuohon 130 kiloon about vuoden treenillä ja mulla painoa sentään liki sata kiloa.
Kova tulos tuolla treenitaustalla:thumbs:

Hienon näkönen kyykky mun mielestä! En tarkkoja sääntöjä tiedä, mutta minusta perse kävi jo ihan alhaalla. Ootko etukyykkyä tehnyt ?

Hienon näkönen kyykky mun mielestä! En tarkkoja sääntöjä tiedä, mutta minusta perse kävi jo ihan alhaalla. Ootko etukyykkyä tehnyt ?

Ei se kyllä käynyt tarpeeks alhaalla, jto sanoi että se oli vähän vajaa ja ite oon kyllä samaa mieltä. Mut ei se montaa senttiä jääny kisasyvyydestä.
Etukyykky oli kyllä ohjelmassa, mut töiden takia jätin väliaikaisesti pois, jatkan sitten sitä taas kun työt loppuu. Ainut huono puoli tossa etukyykyssä on se et se ottaa ranteisiin aika pahasti. Siteet kun otin käyttöön siinä niin autto pikkasen, ja pystyin käsittelemään vähän isompia romuja.

itse olen kuullut että kyykyssä pitäs kattoo alas about vyötärön korkeudelle. Näin olis parempi niskojen takia. niskat saa vissiin turhaa rasitusta muuten. Tiedä näitä! :)

Back
Ylös Bottom