Kaiken vituiksi nukkuminen!!

Luulin itse olevani nukkumatti, ennenkuin kaverini repäisi ja meni nukkumaan keskiviikkona klo 21 ja heräsi perjantaina aamu 8 aikaan. Kaikkein hauskinta oli, ettei äijä käynyt edes kusella tänä aikana. Tuo kuulostaa hämärältä, mutta tälle kaverille yli vuorokauden nukkumiset on lomalla ihan normaalia. Tuon torstain yli nukkumisen hän myönsi itsekin että "meni vähän överiksi".:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...ennenkuin kaverini repäisi ja meni nukkumaan keskiviikkona klo 21 ja heräsi perjantaina aamu 8 aikaan.

:hyper: Toi EI ole normaalia! :D

Täällä maistuu uni myös. Silloin kuin nukkuminen on mahdollista, niin unta tulee otettua helposti se 12h yhtä kyytiä. Tosin välillä mennäänkin samoilla silmillä se vuorokausi putkeen... Sopiva unimäärä mulle saattaisi olla n.8-9h joka yö, sillä jaksaisi.

Toi ylenpalttinen nukkuminen voi olla myös opittu tapa/käytösmalli..:whip: itse vierestä seuraannut jokusen vuoden tollasta yli nukkujaa joka ei herää herätyskelloon tms...jos siihen ei ole "pakottavaa" tarvetta..mutta jos sellanen ihmeenkaupalla löytyy niin silloin kyllä repinut perskarvansa ylös sängystä kellon soidessa mutta tällöin sen on ollut oltava toooosi tärkeä juttu kyseiselle henkilölle..tarpeeksi tärkeä asia ei ole esim..lentokoneen lähtö :D tämän takia mun mielestä heräämättä jättäminen on tapa ..toki täytyy pois sulkea sairaudet ja puutostilat ensin :)

Jotenkin vaan tulee laiskuus mieleen...Siis jos ei mitään "oikeaa" sairautta löydy selitykseksi.
Joo siitä laiskuudesta se on lähtenyt mutta on nyt päässy uni vähän valloilleen. Tuskinpa mitään sairautta on...

Vedätkö paljon hiilareita illalla ennen nukkumaanmenoa?
Jaa... Enpä ole seuraillu. Kyllä sitä iltasin tulee paljon syötyä...

On se kyllä ihme jos nukkuu 12h jatkuvasti ilman esim heräämisiä kuselle. Heräätkö ikinä virkeänä, vaikka nukkuisit ton 12h?
En kyllä käy koskaan kesken unien kusella. Virkeys on kyllä kaukana herätessäni. Tuntuu että olisi voinu nukkua pidempään...

ketoruokavaliota
MikäSeOn:david::nolo:

Nälkäisenä ei saa unta
Totta:)

Toi ylenpalttinen nukkuminen voi olla myös opittu tapa/käytösmalli..
Mistäs oon semmosen oppinu?

Ja se onkin ainut asia mikä viittaisi kyseiseen sairauteen. Eli en usko.
Ja uniapneahan on tunnettusti ylipainoisten ihmisten sairaus (josta olen kaukana).

Voipi olla, mutta tässähän ei ole ongelma se, että nukkuu paljon vaan se, että nukkuu huonosti, koska on aina väsynyt.

Alkuperäseen postaukseen : Kannattaa käydä testauttamassa testosteroni tasot. Ite en heränny edes kolmeen herätyskelloon. Syynä juuri testosteronin vajaatuotanto. Nyt selviän 6 tunnin unilla vallan mainiosti.

Mistäs oon semmosen oppinu?

toisella tavalla ilmaistuna ...ihminen on tapojensa orja, jos ei ole oikeasti halua/pakottavaa tarvetta muuttaa toimintamallejaan niin ihminen jatkaa samoilla kaavoilla kuin on tottunut toimimaan...olikohan toi ymmärrettävämmin laitettu? asiahan on eri jos et aikaisemmin ole tuollatavoin nukuskellut...

Mulla aiheuttaa ylitsepääsemätöntä vitutusta sellane dilemma, että ennen kuin nukahdan silleen kunnolla niin joudun käymää vessassa kusella pirun monta kertaa. Kusen määräkään ei ole mitään päätähuimaavaa, joten ongelma on täysin psyykkinen. Yleensä nukahdan sänkyyn mentyä about heti, mutta jo jonku vartin tai puolentunnin pääst pitää käydä kusella. Ja sitten onkin jo paljon vaikeampi nukahtaa ja kusihätä jotenkin hiipii tajuntaa ja vessassa tulee rampattua monta tai vitun monta kertaa. Sit jos yrittää olla menemätä, niin tulee hirvee hiki ja tuska, ihan kuin jotktu vierotusoireet. Kiva neuroosi joo. Mutta jos nukun vieraassa ympäristössä tai tavallista sekavamman päivän päätteeksi niin ongelmaa ei yleensä ilmene. Toisaalta sillon kuin tää vaiva on pahimillaan niin on muitakin syitä huonounisuuteen, esim. kuumuus, vähäinen unentarve lomalusmuamisen seurauksena tms. Vituttaa se silti kun se on jatkunut jo vuosia. Hankala päästä yli ja unilääkkeet kuulostaa tyhmimmältä vaihtoehdolta tälläseen ongelmaan. Sittenku niistä luopuu ni ei saa unta varmaan enää ikinä, missään :D

ps. muutenkin mulla on ikävä tapa jotenki alkaa henkisesti valmistautuu, että jahas nyt varmaan pitäs mennä nukkumaan plaaplaa, joka sitten aiheuttaa sellasta nukahtamisvaikeutta. Täytyy toivoa, että päivärytmin tasaannuttua ja arjen astuttua kuvioihin ongelma katoaisi taka-alalle.

Itse kärsin aivan samasta. Nukkumaan menoa pitää valmistella ja sitten kun sänkyyn menee, niin pitää käydä kusella vähintään pari kertaa ennen kuin nukahtaa, ei siis saa kusettaa tippaakaan, kun haluaa nukahtaa. Kaikki pitää olla ns. tip top, jotta saa levollisen olon. Kuseskelussa on pahinta se, että siitä tulee helposti kierre. Kun puristelet tippoja vessassa ennen nukkumaan menoa, niin hetken päästä onkin jälleen "hieman" kusihätä ja taas mennään. Liika kuseskelu siis ruokkii itseään, mutta minkäs teet kun aivot eivät anna levollista olo ennen kuin ei kuseta pisaraakaan. :itku:

taitaa itellä olla 14 tuntia maksimi mitä oon ikinä nukkunu.
12 tuntia nyt tulee nukutta aina jos vaan mahollista. viikolla pyrin vähintää 7 tunnin uniin. siitä vähemmän jos nukkuu niin ei tuu mistään mittään. nukkuminen on kivaa, jee

Itellä enkka 16h, silloin tosin olin aika kovassa kuumeessa. Hitto että oli sekava olo herätessä, kun olikin melkein ilta aamun sijasta, eikä mitään hajua viikonpäivästä:D

Itellä samaan ongelmaa myöskin. ratkaisuna ollut että pitää viritellä useampi herätyskello asunnolle ja yhden siirtäminen niin kauas että pakko nousta sammutamaan se.

Yössä tulee nukuttua sen 4-10 tuntia riippuen vähän miten ehtii. Joskus viikonloppuisin tulee nukuttua helposti sen 16-18 tuntia ilman mitään erityistä syytä ja tietysti 2-3 tunnin päikkärit päivittäin jos ehtii. En ole mitenkään masentunut tai erityisen rasittunut mutta nukuttua tulee silti paljon.

Itse kärsin aivan samasta. Nukkumaan menoa pitää valmistella ja sitten kun sänkyyn menee, niin pitää käydä kusella vähintään pari kertaa ennen kuin nukahtaa, ei siis saa kusettaa tippaakaan, kun haluaa nukahtaa. Kaikki pitää olla ns. tip top, jotta saa levollisen olon. Kuseskelussa on pahinta se, että siitä tulee helposti kierre. Kun puristelet tippoja vessassa ennen nukkumaan menoa, niin hetken päästä onkin jälleen "hieman" kusihätä ja taas mennään. Liika kuseskelu siis ruokkii itseään, mutta minkäs teet kun aivot eivät anna levollista olo ennen kuin ei kuseta pisaraakaan. :itku:

Sama oli itsellä nuorempana. Kerran sitten päätin vaan, että ihan sama, kusen sitten housuun mutta vessaan en mene. Se toimi, uni tuli ja pakkomielle käydä vessassa 10 kertaa illassa loppui pikku hiljaa. :D
edit. housuun en siis joutunut kusemaan, ongelma oli psyykkinen ei fyysinen.

Jees, no itselläni se on osittain fyysinenkin. Tulee lipiteltyä vettä illan aikan usein runsaasti, niin kyllä jonkun verran kusettaa oikeastikkin. Suurin osa kuitenkin johtuu psyykkisestä puolesta. Yöllä tulee käytyä aina pari kertaa kusella.

Jees, no itselläni se on osittain fyysinenkin. Tulee lipiteltyä vettä illan aikan usein runsaasti, niin kyllä jonkun verran kusettaa oikeastikkin. Suurin osa kuitenkin johtuu psyykkisestä puolesta. Yöllä tulee käytyä aina pari kertaa kusella.

sitten ainakii tiedät mistä alottaa tuon hoitaminen :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom