Kaiken vituiksi nukkuminen!!

No aloitetaanpa peruskysymyksistä: Miten syöt ja juot? Ja mitä siis syöt? Mitä teet päivisin? Jne. Tiivistelmä elämästäsi kiitos :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Anemia? Aina välillä on itellä veriarvot ihan persuksesta, ja silloin voisi kyllä nukkua helposti kellon ympäri. Heti kun veri alkaa taas olla vähän vettä paksumpaa, vähenee unentarvekin puolella ja valveilla ollessa on paljon virkeämpi.

Ehdottaisin lekurireissua, jotta nuo terveydelliset selitykset voi sulkea pois. Jos lekuri ei sitten löydä mitään vikaa, ottaisin koko jutun ihan annettuna ominaisuutena, ja menisin vaan tarpeeksi aikaisin nukkumaan.

Kirkasvalolamput kuulemma auttaa joitakin aamutahmeita, mutta en tiedä onko niistä näin kesäaikaan mitään iloa.

Mä pystyn nukkumaan jopa 15h, siten että herään about puolessa välissä muutamaksi sekunniksi ja sammun uudelleen. Tosin tuo edellyttää yleensä sitä että univelkaa on jo kerääntynyt useamman päivän.. liian aikainen herätys aina ja liian myöhään tulee mentyä nukkumaan. Muutenkin 12h yöunet tulee helposti, ja 8 tuntia tuntuu olevan se ehdoton minimi paljonko tarvitsee yöunta. Tuntuu oleva melko yksilöllistä tuo.

Pakko vastata tuohon kuinka kauan pystyy nukku: yhtäjaksosesti heräämättä varmaan sen 12 tuntia on ollut ennätys. Mutta pienien hereilläolojen kanssa vissiin taisi olla 16-18 tuntia kun intistä tultiin rovalta :) (pääsin makuuvaunuun loukkaantumisen takia).

Intissä RUKin Johan jälkeen tuli kyllä vedettyä aika reippaasti, jollain vartin tauolla(siis taukoa nukkumisesta) 20 tuntia putkeen.

Totta, kotiin kun pääsin samaiselta reissulta, niin taisi tulla kyllä ainakin sen 15 tuntia! Oli kyllä autuas olo saunan ja parin bissen jälkeen vaipua koomaan. Oih :kippis1:

Mitäs mitäs.. Minä taidankin olla joku ihme friikki, kun nukun mielelläni sen 12-14 tuntia viikonloppuisin, riippuen tietysti kuinka paljon on tullut tenhuttua.

Ei se mikään sairaus ole. Välillä nukkuu vähän, välillä paljon, joskus ei ollenkaan. Eri asia on tietysti se jos ei pääse ylös sängystä edes 5 kellon voimalla..

Ennätys taitaa olla 15-16 tuntia putkeen normaalina viikonloppuna ilman juhlimista. Taisin olla hieman väsy..

E. Vielä korjattakoon, että tuo onnistuu hyvin viikollakin, mutta siihen ei pahemmin työssäkäyvällä ole mahdollisuuksia. Ja siis vielä tuohon ensimmäiseen lauseeseen lisäys, että ei tarvitse siis juhlia tuollaiseen. Kyllä minä osaan ilmaista itseäni..

Pakko vastata tuohon kuinka kauan pystyy nukku: yhtäjaksosesti heräämättä varmaan sen 12 tuntia on ollut ennätys. Mutta pienien hereilläolojen kanssa vissiin taisi olla 16-18 tuntia kun intistä tultiin rovalta :) (pääsin makuuvaunuun loukkaantumisen takia).

Intissä RUKin Johan jälkeen tuli kyllä vedettyä aika reippaasti, jollain vartin tauolla(siis taukoa nukkumisesta) 20 tuntia putkeen.

[nelo];1637318 sanoi:
Mitäs mitäs.. Minä taidankin olla joku ihme friikki, kun nukun mielelläni sen 12-14 tuntia viikonloppuisin, riippuen tietysti kuinka paljon on tullut tenhuttua.

Juu, mieluummin viettää darraa tiedottomana kuin hereillä.

[EDIT] Olisko helppoa tapaa saada paria eri quotea yhteen viestiin, automaattisesti, ei manuaalisesti... En tajua.

Suosittelen kans käymään lääkärillä. Opettaja joskus kertoi kuinka joku oppilas hänen ryhmässään ei yksinkertaisesti voinut nukkumisellensa mitään, vaan saattoi nukahtaa kesken tunnin. Kävi niin että hän nukkui tunnit ja teki illat töitä. Eipä tämä tilannettasi vastaa, mutta kaikkea sitä löytyy :)

Niin ja itse olen nukkunut joskus pisimmillään 25h, heräsin kerran vessaan ja jatkoin unia. Syynä 1 vai 2 yön putkeen valvominen. Normaalisti nukun sen 7-10h.

aika vaivatta pystyy tollasen 10tuntia nukkumaan mutta olisi kyllä mukava kun pystyisi joskus nukkumaan edes 5tuntia putkeen ilman heräämistä. tympäsee kun nukkuu vaikka 8tuntia ja sinäkin aika herää jonku 4-5kertaa ilman sen kummempaa syytä, ei siis kusemisen takia. tympeä vaiva. yleensä herään eka kerran 1-2nukahtamisen jälkeen. alkaa pidemmän päälle oleen melko nuutunut olo kun uni on todella levotonta.

Melkoisen pitkä nukkuma-aika tuo 14 tuntia. Itse nukun parhaimillaan 12 tuntia, kun on edellisenä yönä tullut vähän vähemmän puoleisesti unta taikka alla kova rasitus!

"Ystäväni" kärsi melkeinpa samanlaista ongelmaa kuin sinäkin, eli nukkuin erittäin pitkiä yöunia, eikä kellon piipityskään saanut heräämään millään. Hänet passitettiin muistaakseni lääkärin vastaanotolle, joten varmaan ehkä samaa kannattaa ainakin harkita?

Onko noita ylipitkiä yöunia jatkunut jo kauvan? Millainen elämäntyyli oli silloin kun yöunet olivat aivan sitä "normaalia" luokkaa(8-10h)?

aika vaivatta pystyy tollasen 10tuntia nukkumaan mutta olisi kyllä mukava kun pystyisi joskus nukkumaan edes 5tuntia putkeen ilman heräämistä. tympäsee kun nukkuu vaikka 8tuntia ja sinäkin aika herää jonku 4-5kertaa ilman sen kummempaa syytä, ei siis kusemisen takia. tympeä vaiva. yleensä herään eka kerran 1-2nukahtamisen jälkeen. alkaa pidemmän päälle oleen melko nuutunut olo kun uni on todella levotonta.

Lihasrelaksantit, panacodit, nukkumislääkkeet ja pari bisseä ja Ei tarvitse herätä ;)

Luulisi että stressi ja masennus aiheuttaisi unettomuutta?

Ei se noin mene. Stressi ja/tai masennus voi ilmetä epänormaalina nukkumisena ja syömisenä yksilöstä riippuen - epänormaali tarkoittaa joko liikaa tai liian vähän.

Itse kuulun ensiksimainittuun ryhmään. Kun on stressiä niin tekisi mieli vain nukkua ja syödä aivan helvetisti.

Lihasrelaksantit, panacodit, nukkumislääkkeet ja pari bisseä ja Ei tarvitse herätä ;)

oon kyllä kokeillut jos jonkimmoista pilsua mutta heräämistä on silti, samoin kännissä heräilen. en tiedä sitten jos söis useemman päivän relaksantteja ym rauhottavia että vaikuttaisko. olen aina kokeillut vain yhden yön ja seuraava yö onkin painettu "naturaalina" menemään.

Itellä tuli tänä kesänä nukuttua vuorokaudessa pyöreesti se 14h... Heräs 10h nukkumis rumban jälkeen ja ei väsyttänyt mutta kun sängyssä olo ja unien näkeminen tuntu niin mukavalta niin eikun uudestaan vaan nukkumaan... Nykysin hyvä jos saa nukuttua sen 6h yöllä, aamulla ja päivällä väsyttää koulussa niin maan perkeleesti, pari kertaa opettaja huomauttanu tunnilla nukkumisesta....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom