Kaiken vituiksi nukkuminen!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lentävä herätyskello, kaikkee sitä keksitään!:lol2:

Onko sulla Brutality säännöllinen päivärytmi tai meetkö aina samoihin aikoihin nukkumaan? Ootko kokeillut, auttaisko väsymykseen pienet päiväunet?

Mä oon aina ollut sellanen "koiranunen" nukkuja, että vastaavanlaisesta ongelmasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta mulla on yks kaveri, joka mm. missasi aikoinaan inssiajon, kun ei herännytkään aamulla herätyskellon soittoon ja ties kuinka monet kerrat myöhästyi koulusta nukkumisen takia. Jos ollaan sovittu aamulle/aamupäivälle jotain menoa yhdessä, niin ihan pyynnöstä oon luvannut aina soittaa tälle kaverille ihan vaan noin varmuuden vuoksi.

Toivottavasti löydät tepsivän keinon, mkä tuohon auttais. Jännä, jos se on vielä noinkin pitkäkestoista. Usein nukkuminen on aika kausittaista, toisinaan väsyttää enemmän ja sitten toisinaan taas unentarve on vähäisempää...

Mulla aiheuttaa ylitsepääsemätöntä vitutusta sellane dilemma, että ennen kuin nukahdan silleen kunnolla niin joudun käymää vessassa kusella pirun monta kertaa. Kusen määräkään ei ole mitään päätähuimaavaa, joten ongelma on täysin psyykkinen. Yleensä nukahdan sänkyyn mentyä about heti, mutta jo jonku vartin tai puolentunnin pääst pitää käydä kusella. Ja sitten onkin jo paljon vaikeampi nukahtaa ja kusihätä jotenkin hiipii tajuntaa ja vessassa tulee rampattua monta tai vitun monta kertaa. Sit jos yrittää olla menemätä, niin tulee hirvee hiki ja tuska, ihan kuin jotktu vierotusoireet. Kiva neuroosi joo. Mutta jos nukun vieraassa ympäristössä tai tavallista sekavamman päivän päätteeksi niin ongelmaa ei yleensä ilmene. Toisaalta sillon kuin tää vaiva on pahimillaan niin on muitakin syitä huonounisuuteen, esim. kuumuus, vähäinen unentarve lomalusmuamisen seurauksena tms. Vituttaa se silti kun se on jatkunut jo vuosia. Hankala päästä yli ja unilääkkeet kuulostaa tyhmimmältä vaihtoehdolta tälläseen ongelmaan. Sittenku niistä luopuu ni ei saa unta varmaan enää ikinä, missään :D

ps. muutenkin mulla on ikävä tapa jotenki alkaa henkisesti valmistautuu, että jahas nyt varmaan pitäs mennä nukkumaan plaaplaa, joka sitten aiheuttaa sellasta nukahtamisvaikeutta. Täytyy toivoa, että päivärytmin tasaannuttua ja arjen astuttua kuvioihin ongelma katoaisi taka-alalle.

Lääkärillä poikkeaminen saattaisi olla ihan asiallinen veto.
Jaa.. Varmaan antais vaan jotain pillereitä...

Onko se 14h ihan putkeen?
Kyllä viimesen parin tunnin aikana tulee semmosia puoltajuisiakyljenkääntöjä...

raudanpuutos
???

Syötkö hyvin? Liikutku? Aerobista? Onko ihmissuhteet kunnossa?
Syön vitusti. Liikuntaa n. joka päivä. Kyllä. Mikä vittu on ihmissuhde:D:itku:!

Aamuisin on kuin jossain ihme pilvessä
Mullakin on ihan semmonen huumaantunu olo aamusin niiden puoltajuistenkyljenkääntöjen aikana (i like it:evil:)...

Miten syöt ja juot? Ja mitä siis syöt? Mitä teet päivisin?
No yleensä alotan siitä että laitan ruokaa lautaselle... noei:D
Siis syön ihan vitusti semmosta perus safkaa ja kaikkea mitä kaapista löytyy.. päivisin makaan himassa ja käyn salilla ja jj...

kukamitäsaunassavetelijaketämitähä???

saattoi nukahtaa kesken tunnin
no jos oon kunnon unet vetäny niin en kyllä enää päivällä nuku...

Nukkuminen on ihqua touhua.
niin on:D

Melkoisen pitkä nukkuma-aika tuo 14 tuntia.
siis en nyt aina nuku 14h, mutta yli kakstoista menee ihan helposti...

tekisi mieli vain nukkua ja syödä aivan helvetisti.
no syödä tekee kyllä aina mieli mutta nukkua ei paitsi sitten kun nukahdan... siis se nukahtaminen saattaa olla vitun vaikeeta mutta kun se uni tulee niin sit nukutaan...

suosittelen ostamaa lentävän herätyskellon:
:D:D:D

Onko sulla Brutality säännöllinen päivärytmi tai meetkö aina samoihin aikoihin nukkumaan? Ootko kokeillut, auttaisko väsymykseen pienet päiväunet?
ööö.. se on muuttunu tässä kesän aikana koko aika.. ja jos oon ne kunnon unet nukkunu niin sitte en pysty nukkumaan päikkäreitä... ja jos oon pari tuntia yöllä nukkunu niin päikkäreistä tulee yöunet(siis pitkät)...

en jaksanu lukee threadia läpi. mutta mulla on samanlaiset vaikeudet ton nukkumisen kans, vai pitäisko sanoa valvomisen kans.
kokeile noudattaa 15min samaa nukkumaan meno aikaa ja ylös nousua. Mulle toimii. muuten tulee nukuttua pitkästi kellon ympäri.

Niin tuttua. Varsinkin, jos aamuun menee töihin, niin aina nukuttaa, vaikka unet olis alottanu pikkukakkosen jälkeen ilalla. Ennätys on 17 tuntia putkeen. Kyllä se vähän helpottaa, jos sattuu oleen pikkasen vapaata ja omalla rytmillä voi elää, niin keskimäärin 10 tuntiin menee yöunet. Kieltämättä joskus ärsyttävää, kun päivästä menee paljon ohi.

uniapnea/narkolepsia taitaa ilmetä enemmänkin siinä että nukahtelee kesken kaiken päiväsaikaan kun on ollut hereillä jo jonkin aikaa.

mun mielestä kaikki ei voi olla kunnossa jos 12-14h tulee nukuttua jatkuvasti.

ja lihas kasvaa levossa tiettyyn pisteeseen saakka. joidenkin tutkimusten mukaan yli 9h yöunet häiritsee lihastenkasvua.

Jotenkin vaan tulee laiskuus mieleen...Siis jos ei mitään "oikeaa" sairautta löydy selitykseksi. Kyllä nyt jumaliste aikuinen ihminen saa itsensä ylös, jos niin haluaa:whip: Kukapa meistä ei haluaisi nukkua joka yö yli 10h, mutta jonkunhan ne on työtkin tehtävä...

18h unet kerran ottanu, lauantaina 18.00 aikoihi nukkumaa pienissä kaljoissa ku rupes hyytymää ja sunnuntaina 12 aikoihi päiväl sit heräsin.

Vedätkö paljon hiilareita illalla ennen nukkumaanmenoa? Hiilaripöhnässä uni maistuu varmasti ja pitkään. :zzzz:
Tää tuli mullekin ekana mieleen. Muutenkin jos tuo nukkuminen oikeasti häiritsee, niin vois koittaa jotain ketoruokavaliota vaikka pari viikkoa. Itselläni jo muutama vähähiilarinen päivä putkeen tuppaa saamaan aikaan sen, että unentarve vähenee. Kesälomalla heräsin muutamana aamuna joskus 6 aikoihin, ilman kelloa, mikä muulloin ois kohdallani sula mahdottomuus.

Ja muutenkin jos koittais lopettaa syömiset hyvissä ajoin ennen iltaa ja nukkumaan menemistä, niin luulis että nälkä alkais herätellä jo jossain vaiheessa.

6h riittää mainiosti. Nälkäisenä ei saa unta, eilenkin nousin sängystä ylös kun ei saanut unta ja menin tekemään ruokaa, söin vielä 3 suklaamurukeksiäkin jälkkäriksi ja sitten uni vasta maistuikin :kuola:

Suositut

Back
Ylös Bottom