Kaiken vituiksi nukkuminen!!

Tulipa tuossa tämmöinen mieleen nukuttua taas viime ''yönä'' kevyet neljäntoista tunnin unet! Opiskelut jatkumassa ensiviikolla ja viimevuosi meni aivan vituilleen nukkumisen takia.

Mulla voi olla vaikka viisi herätyskelloa soimassa ympäri kämppää mutta yleensä herättyäni en ole yhtään tietoinen että kellot ovat edes soineet. Ja on ollut vaikka mitä systeemejä ja viritelmiä jotta onnistuisin jatkuvasti herätä ajoissa. Ja ne on parhaimmillaan toiminut sen viikon.

Saatan suunnitella etukäteen ja yrittää tosissaan että, ''Vittu nyt alan heräämään ajoissa ja näytän kaikille että pystyn siihen!!'', mutta ei. Homma on yleensä kaatunut seuraavaan aamuun.

Elikkäs nukkuminen on mulle aika kovaa huumetta!

Onko muilla tai onko joskus ollut tämmöisiä ongelmia heräämisen kanssa? Mites työelämään siirtyneet?? Ja miten olette saaneet ongelman korjattua?

Ja olen joskus muistaakseni ohimennen kuullut että jatkuvilla yli kahdentoista tunnin unilla on jotain haitallisia vaikutuksia kehontoimintojen kanssa???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:offtopic: Neljätoist tuntia :eek: Oispa mullakin samanlaiset unenlahjat nii saisin tankattuu treeneihin. Ykstoist tuntii vissii ennätys ja seki kerran.

Voitko muuten hyvin? Tarkoitan, että oletko alakuloinen ja väsynyt myös päivisin?
Masennuksen oireisiin kuuluu liika nukkuminen. Onhan se hyvä pakokeino todellisuudesta.

Itsekkin pidän nukkumisesta. Voisin nukkua helposti ton 14 tuntia. Jos aamulla ei ole pakko lähteä mihinkään, niin joskus näin teenkin. Tulee vaan kauhea morkkis, jos nukkuu "päivän pilalle". Työelemässä on se hyvä puoli, että on pakko herätä. Muuten loppuu työelämä. Kouluaikana oli toisin, kun sieltä pystyi olemaan poissa ilman seurauksia.

Toi 14h on kyllä aivan "liikaa" unta... Jos joka yö nukut ton verran, niin onko paljon stressiä ollut, ootko kärsiny masennukseksta tms.?

Toi 14h on kyllä aivan "liikaa" unta... Jos joka yö nukut ton verran, niin onko paljon stressiä ollut, ootko kärsiny masennukseksta tms.?
Luulisi että stressi ja masennus aiheuttaisi unettomuutta? Mielestäni kyseessä voi olla elimistöllinen ongelma tai jotain ravinnossa.

Voihan tuohon mm. raudanpuutos vaikuttaa.

Lomilla saan kyllä suht helposti nukuttua joku 12h päivässä. Osin siis tottumuskysymys.

Syötkö hyvin? Liikutku? Aerobista? Onko ihmissuhteet kunnossa?

Saatan suunnitella etukäteen ja yrittää tosissaan että, ''Vittu nyt alan heräämään ajoissa ja näytän kaikille että pystyn siihen!!'', mutta ei. Homma on yleensä kaatunut seuraavaan aamuun.

Elikkäs nukkuminen on mulle aika kovaa huumetta!
On kuin itseni kirjoittamaa. Aamuisin on kuin jossain ihme pilvessä ja jos ei ole todella pakottavaa tarvetta (tärkeä palavari, pommin räjähtäminen ym) niin varmasti jatkan nukkumista vaikka olisi minkälaiset päätökset tehty edellisenä iltana. :zzzz::kuola::zzzz:

Minä ainakin nukun vähintään 10-12 tuntia jos herätyskello ei ole soittamassa. 14- tuntia taitaa olla oma ennätys mutta unta piti myöhemmin vielä jatkaa kolmen tunnin "päiväunilla". Jotenka samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Itse kyllä herään herätyskelloon. Pakkohan se on.

Eli itseäni ärsyttää suunnattomasti se, että normi 8 tunnin unet ei riitä mihinkään. Olo on kuin mut olisi herätetty muutaman tunnin yöunien jälkeen. Sen takia aamuvuoroon meneminen ja herätyskelloon herääminen on erittäin masentavaa ja voisin nirhata jonkun tai itseni hengiltä ihan vaan sen paskan olon takia.

Mutta samoin myös pitkät unet ottaa päähän sen takia, että päivä on kuta kuinkin menetetty kun nukkuu pitkään.

Itse olin tällainen jo lapsena. Mietin jo ekaluokkalaisena kuinka monta tuntia voin nukkua ja ressasin jopa menetettyjä minuutteja (stressaan joka asiaa elämässäni, joten tämä ei ole mitään uutta).

edit. Päikkärit kuuluu miltei jokaiseen päivääni. 1-4 tuntia ajan sallimissa rajoissa.

eit. 2 Itseasiassa nyt lauantaina heräsin ekaa kertaa varmaan vauvavuosien klo 8 (menin kyllä myöhemmin vielä nukkumaan) ilman herätyskelloa. Tosin olin nukkunut siihen mennessä jo 10 tuntia mutta silti tällaista ei ole sattunut ainakaan 20 vuoteen. Yleensä en herää ennen klo 10-11 menin sitten nukkumaan mihin aikaan tahansa. Juhlistin tätä iloista tapahtumaa sitten herkuttelemalla koko päivän :)

Mulla on kanssa ongelmia nukkumisen kanssa näin kuumalla ilmalla. Tosin en pysty nukkumaan mitään 14 tunnin unia mutta unta saa vasta aamuyöllä kun on vähän viileämpää.

Vähän samaa ongelmaa, kun kämpän lämpötila nousee yli 20 asteen niin nukkumisesta ei tule mitään. Välillä tulee yöllä mentyä parvekkeelle istumaan, että kroppa vähän jäähtyisi, monesti siihen sitten nukahtaa istualleen hetkeksi.

Eipä itsellä tule muuta mieleen kuin masennus. Oma avokki on koko viime talven paukuttanu tämmösiä unia isänsä yllättävän poismenon myötä.

Toinen mikä tuli mieleen: Eikös Savolainen nukkunu paljon ja sitten selvisi se munuas-härdelli?

Toivottavasti syy selviää, sillä eihän tuo nyt normaalia ole.

Jaa-a, ei tietenkään hyvä asia, jos menee elämä pilalle (hieman karrikoiden) tuollaisen ongelman takia, mutta ei kai tuossa itsessään mitään ongelmaa pitäisi olla jos uni maittaa? Tarkoittaen siis että; ei kai ko "ongelma" välttämättä juonna mistään fyysisistä tahi psyykkisistä sairauksista tjsp? Itselleni tuollaiset 13-14 tunnin tirsat ovat ihan normaalia arkipäivää, eikä ole tullut mieleenikään valittaa asiasta. En ole nähnyt siinä todellakaan mitään negatiivista, päinvastoin. (Lihaskin kasvaa levossa:evil:(:D)).

Luulisi että stressi ja masennus aiheuttaisi unettomuutta? Mielestäni kyseessä voi olla elimistöllinen ongelma tai jotain ravinnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom