Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on kotona noita kiipeilyköysiä ja niistä saa tehtyä nuo battling ropet, mutta en ainakaan itse ole innostunut asiasta...
Ainakin Riihimäeltä saa Hong Kongista aivan perkeleellisiä määriä hamppuköysiä erivahvuuksina ja pituuksina. Ja hintakaan ei nyt niin päätä huimaa!
Ok, eli puntti punttina ja kuulailu kuulailuna. Täytyy siis jaksottaa reenaaminen. Kiitos.
Selitäs nyt mulle mitä kaikkee siitä hyötyy kun Fight Sportista en saanut semmosta yks yhteen ajatusta.
Jatketaas offtopikkia noista köysistä. Esim Clas Ohlsonissa 5m pätkä ~35euroo.
Jos pitää keksii jotain liittyen kahvakuulailuun, niin mitä pidätte kotona treenatessanne alustana? Pikkasen hazardia jos lipee kuula parketille....
Clas Ohlsonista vois käydä kattomassa. Pari pätkää ja johonki varaston seinään kiini.
Clas Ohlsonin köysi on muuten hyvä, mutta liian lyhyt battling ropes-harjoitteluun. Itse olen päässyt testailemaan hieman köysiä ja köyden pitäisi olla hävintään 15 metriä pitkä (7,5metriä/käsi), paksuutta minimissään 36mm ja painoa 0,7kg/metrille.
http://www.artofstrength.com/ropes/video.html
Hei kahvakuulailijat!
Mulla on kotona 8 kg kahvakuula ja salilla on ainakin täällä painavampiakin versioita. Haluaisin tehdä crossfit-treeniä kahvakuulalla. Osaisiko joku kertoa, miltä crossfit-sivuilta löytyisi noita workoutteja listattuna? Olen yrittänyt googlettaa esim. "crossfit kettlebell lower body workout", mutta en ole oikein löytänyt mitään.
Olisiko lisäksi ideoita aamuaerobiseen, jossa voisi hyödyntää juurikin kevyempää 8 kilon kahvakuulaa?
Vähän ideoin jotain crossfittiin sekoittunutta intervallitreeniä. Onkohan muuten suomennetulle "mylly"-liikkeelle muuta vastiketta enkussa kuin "front circle"? Sillä löysin jotain videoita. Sen sijaan en tiedä, mikä on pään yläpuolella tehty kahvakuulan pyöritys eli pientä ympyrää ja kai sitä liikettä kutsutaan "sepäksi".
Vitsi on varmaan siinä, että köyteen pitää saada aikaan paikallaan pysyvä värähtely kuten kitaran kieleen. Sen taajuus taas riippuu köyden pituudesta. Liian lyhyellä köydellä lyöntitaajuus on luonnoton tai et pysty hallitsemaan köyttä, kun se heiluu miten sattuu.Miksi vähintään 15m pitkä? Miksi noin paksu? Luulen että paiskomalla vaikka kaksmetristä köyttä saa jo ittensä piippuun.
Jospa lopetan pelleilyn ja käyn ostamassa keskolta kettingit. Sitä saa metritolokulla ja on varmasti tarpeeksi painavaa.
OT: lmao @ biisi.
Hei kahvakuulailijat!
Mulla on kotona 8 kg kahvakuula ja salilla on ainakin täällä painavampiakin versioita. Haluaisin tehdä crossfit-treeniä kahvakuulalla. Osaisiko joku kertoa, miltä crossfit-sivuilta löytyisi noita workoutteja listattuna? Olen yrittänyt googlettaa esim. "crossfit kettlebell lower body workout", mutta en ole oikein löytänyt mitään.
Olisiko lisäksi ideoita aamuaerobiseen, jossa voisi hyödyntää juurikin kevyempää 8 kilon kahvakuulaa? Vähän ideoin jotain crossfittiin sekoittunutta intervallitreeniä. Onkohan muuten suomennetulle "mylly"-liikkeelle muuta vastiketta enkussa kuin "front circle"? Sillä löysin jotain videoita. Sen sijaan en tiedä, mikä on pään yläpuolella tehty kahvakuulan pyöritys eli pientä ympyrää ja kai sitä liikettä kutsutaan "sepäksi".
Tabata ei taida olla - tai ainakaan sen ei pitäisi olla aerobista. Sen sijaan ehdottaisin jotain mitä kahvakuulaforumilla kutsuttiin kai kahvakuulalenkkeilyksi tms.. Jotkut venäläiset mestarit sitä harrasti. Eli otetaan pieni kuula ja tehdään eri liikkeitä putkeen esimerkiksi puoli tuntia tai tunti laskematta kuulaa välille maahan tai edes pysäyttämättä sitä pitkäksi aikaa rackiin. Tarkoitus on pitää sykkeet matalalla ja tehdä juurikin kevyttä aerobista, jossa tulee samalla hyvää liikkuvuusharjoittelua yms.Yksi parhaista tällaisista sivuista on killsportkettlebells.com. Lisäksi rosstraining on erinomainen sivusto ja sieltä voi ottaa paljon vaikutteita kuulatreeniin vaikka ei varsinaisesti kuulailusta puhutakkaan.
Kahvakuula sopii omasta mielestäni erinomaisesti aamuaerobiseen. Tosin 8 kilon kuula voi olla liian kevyt tehokkaan treenin aikaansaamiseksi. http://www.squidoo.com/tabatatraining
Tabata ei taida olla - tai ainakaan sen ei pitäisi olla aerobista. Sen sijaan ehdottaisin jotain mitä kahvakuulaforumilla kutsuttiin kai kahvakuulalenkkeilyksi tms.. Jotkut venäläiset mestarit sitä harrasti. Eli otetaan pieni kuula ja tehdään eri liikkeitä putkeen esimerkiksi puoli tuntia tai tunti laskematta kuulaa välille maahan tai edes pysäyttämättä sitä pitkäksi aikaa rackiin. Tarkoitus on pitää sykkeet matalalla ja tehdä juurikin kevyttä aerobista, jossa tulee samalla hyvää liikkuvuusharjoittelua yms.
Öö, ilmeisesti olen teihin verrattuna heikko ja voimaton, kun mun kahvakuula on vain 8 kg? Olen nainen, enkä kovin lihaksikas tai iso enää. Enemmän teen kahvakuulailua voimakestävyyden harjoittamisena sekä tasapaino-ja rasvanpolttotreeninä. Olen tehnyt kyllä punttista, mutta tällä hetkellä crossfit & kahvakuulatreeni kiinnostavat enemmän. Mulla on tasapaino ja tekniikka vielä suht' heikkoja, joten tänäänkin tein tactical lungea (askelkyykkyä siis) 4 kg kuulalla sekä etuheilautusta 4 kg kuulalla. Lisäksi tein isommalla kuulalla etukyykkyjä. Nämä kolme liikettä olivat osa circuittiani ja hiki tuli!
Intervallitreenin tavoite on tehokkaampi rasvapoltto ja vauhtikestävyyden kehittäminen. Olen siis vielä dieetillä. Näin aloittelijan mielestä tuntuu silti jotenkin hassulle, että monilla on tosi "negatiivinen" asenne kahvakuulailun & aerobisen yhdistämiseen. Toisaalta osa taas sanoo, ettei korvaa voimatreeniäkään.
Et ole. Typerää verrata itseään muihin jotka on vaikka pidempään treenanneet. Jos olet vahvempi kuin sinä joka olit vaikka 3kk sitten, olet vahvempi ja millään muulla ei ole väliä.Öö, ilmeisesti olen teihin verrattuna heikko ja voimaton, kun mun kahvakuula on vain 8 kg?
Olen nainen, enkä kovin lihaksikas tai iso enää. Enemmän teen kahvakuulailua voimakestävyyden harjoittamisena sekä tasapaino-ja rasvanpolttotreeninä. Olen tehnyt kyllä punttista, mutta tällä hetkellä crossfit & kahvakuulatreeni kiinnostavat enemmän. Mulla on tasapaino ja tekniikka vielä suht' heikkoja, joten tänäänkin tein tactical lungea (askelkyykkyä siis) 4 kg kuulalla sekä etuheilautusta 4 kg kuulalla. Lisäksi tein isommalla kuulalla etukyykkyjä. Nämä kolme liikettä olivat osa circuittiani ja hiki tuli!
Intervallitreenin tavoite on tehokkaampi rasvapoltto ja vauhtikestävyyden kehittäminen. Olen siis vielä dieetillä. Näin aloittelijan mielestä tuntuu silti jotenkin hassulle, että monilla on tosi "negatiivinen" asenne kahvakuulailun & aerobisen yhdistämiseen. Toisaalta osa taas sanoo, ettei korvaa voimatreeniäkään.
Alkuperäinen kysymys oli sikäli sekava, että puhuttiin intervalleista ja aerobisesta sekaisin. Mulla ei ole mitään intervalleja vastaan. Hyvää treeniä. Treenillä voi kuitenkin olla muitakin tavoitteita kuin kunnon tai voiman kehittäminen. Tuo "lenkkeily" on vähän kuin keppijumppaa kuulalla ulkona - raitista ilmaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa.Tabata oli esimerkkinä mielestäni hyvä ja itse kuten kysymyksen kysyjäkin mielestäni haki intervalli tyyppistä harjoittelua. En nyt täysin ole perillä alkuperäisen kysyjän tavoitteista, mutta itse ainakin näkisin intervalli harjoittelun aamulla moneenkin tavoitteeseen hyvänä vaihtoehtona. Kyllä monet Suomen kärkikuulailijatkin intervallitreenejä välillä tekee.
Spidey sanoi:Kahvakuulailu lähes aina on näkemykseni mukaan sekoitus aerobista sekä eikä niinkään voimailua. Kuitenkin kuulan pitää painaa sen verran, että se jossain tuntuu. Itse kuitenkin koen mielekkääksi pyrkiä kuulalla kehittämään voimakestävyyttä sekä kehonhallintaa ja aerobinen kunto tulee siinä sivussa ja muulla tavoin kuten juoksulenkeillä.
Harim sanoi:Alkuperäinen kysymys oli sikäli sekava, että puhuttiin intervalleista ja aerobisesta sekaisin. Mulla ei ole mitään intervalleja vastaan. Hyvää treeniä. Treenillä voi kuitenkin olla muitakin tavoitteita kuin kunnon tai voiman kehittäminen. Tuo "lenkkeily" on vähän kuin keppijumppaa kuulalla ulkona - raitista ilmaa, liikkuvuutta ja hyvää oloa.