Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minimalistissa on kyllä kyykyt mukana. 3x5 goblet squat (itse teen 4x10), lisäksi se halo ja reverse cowgirl-panoliikkeen miehen osuus. Ne eivät ole ihan turhaan mukana. Jalkojen lyhyttä sarjaa taisi perustella "ride the chicken"-jutulla

Kyllä mäkin teen jonkin verran kyykkyjä; maljakyykkyä kuulalla ja etukyykkyä tangolla yms. Mutta eniten teen mavea tangolla. Oon 190 cm pitkä ja välitykset jotenkin paremmat maveen kuin kyykkyyn. Mulla tuntuu mave ottavan aika paljon jalkoihinkin. Nykyään teen tangolla enintään noita em. kyykkyä ja mavea + joskus raakaa rinnallevetoa. Loput liikkeet teen kuulalla. Eikä oo jalat jääny jälkeen muista lihasryhmistä.

C&P ladderit 24 kilosella loppusuoralla, sairastelu viivästytti aikataulua. Eilen tuli ostettua 40 kiloinen, muuten en ois varmaan hankkinut, mutta kun halvalla sai. Kävi treenistä että sai sen kannettua kaupasta autoon ja autosta kotiin. Tää vuosi pyhitetään S&S:lle, jos kaikki menee hyvin. Simple tason kun sais tän vuoden aikana rähmittyä niin avot. Saas nähä kuinka käy.

Terve,

Jos kiinnostaa lisata yksi mukava sykkeen nostattaja treenin loppuun, niin koita joskus Kettlebell Hoppia eli heilautuksen mukana eteenpain hyppy mahdollisimman paljon kroppaa avaten, mukava efekti jaloille kun tuut alas, tata vaikka 15-20 metria ja siihen 30 s taydellisessa punnerrus asennossa pysyminen, tata 5 kierrosta putkeen... 20kg ja ylospain alkaa tarahtaa mukavasti.

Mistä saa 40kg kuulan halvalla? Itsekin pitäisi ostaa uusi
Prismassa oli Steam merkkinen tasan 20 euroa. Sellanen vihreä rautainen, missä on neopreeni tms. päällä.

- - - Updated - - -

Terve,

Jos kiinnostaa lisata yksi mukava sykkeen nostattaja treenin loppuun, niin koita joskus Kettlebell Hoppia eli heilautuksen mukana eteenpain hyppy mahdollisimman paljon kroppaa avaten, mukava efekti jaloille kun tuut alas, tata vaikka 15-20 metria ja siihen 30 s taydellisessa punnerrus asennossa pysyminen, tata 5 kierrosta putkeen... 20kg ja ylospain alkaa tarahtaa mukavasti.

Oon tehnyt tota viimeks kesällä ja oli aika brutaalia. Tykkään, mutta mun polvet ei tykkää. Itte teen enemmä sitä että päästetään kuula heilurin yläasennossa irti ja juostaan sen perään.

Prisman 40 kg Steam kuula on tilapäisesti loppu verkkokauppa sanoo ja Lappeenrannan Prismassa ei ollut hyllyssäkään. Olikohan jotain 65 € normaali hinta. Itelläkin 40 kg kuula haussa.

Sairas hinta kyllä kun 20 eurolla saanut 40 kg kuulan.

Prisman 40 kg Steam kuula on tilapäisesti loppu verkkokauppa sanoo ja Lappeenrannan Prismassa ei ollut hyllyssäkään. Olikohan jotain 65 € normaali hinta. Itelläkin 40 kg kuula haussa.

Sairas hinta kyllä kun 20 eurolla saanut 40 kg kuulan.
Porin Mikkolan Prismassa oli silloin niitä muutamia jäljellä kun hain omani. Aivan sairas hinta minunkin mielestäni... noh en mie valita. Kävin niitä kyttäilemässä silloin tällöin, josko hinta vielä putoaisi ja tällä kertaa kävi säkä.

Eivät enää myy 40 kg Steam kuulia kun kävin kyselemässä. Ehkä joskus tulevaisuudessa saattaa olla taas valikoimissa.

Tuo normi hintakin oliko 65 € oli ihan pirun halpa. Mitä nyt 40 kg kuulia katsellut niin se on 150 € tienoilla hinnat..

Eivät enää myy 40 kg Steam kuulia kun kävin kyselemässä. Ehkä joskus tulevaisuudessa saattaa olla taas valikoimissa.

Tuo normi hintakin oliko 65 € oli ihan pirun halpa. Mitä nyt 40 kg kuulia katsellut niin se on 150 € tienoilla hinnat..

Juu halpa on. Mulla on sellainen muistikuva, että se 40 kg makso enemmän silloin alkujaan, kun ne tuli Prismaan myyntiin. Liekkö pudotelleet hintoja, kun ei oo menny kaupaksi. Noin isoilla murkuloilla on varmaan aika marginaalinen menekki. Mutta edelleen tyytyväinen omaan hankintaani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
34 sivua, niin ei huvita selata kaikkia läpi...

Olisiko jollakin suositella koko kropan treeniä kahvakuulalla tehtäväksi? Googlella moisia löytänytkin muutaman. Asiasta en kuitenkaan mitään ennalta tiedä, niin en voi olla varma miten päteviä treenejä nuo nyt ovat.

Olisiko jollakin suositella koko kropan treeniä kahvakuulalla tehtäväksi? Googlella moisia löytänytkin muutaman. Asiasta en kuitenkaan mitään ennalta tiedä, niin en voi olla varma miten päteviä treenejä nuo nyt ovat.

Youtubesta pyörimään joku beginner-tason ohjelma ja teet perässä. Tässä yksi esimerkki (itekkin tätä veivannu) https://www.youtube.com/watch?v=6pDMOIlPLFE

Onko tavoitteena voimanhankinta, rasvanpoltto vai mikä? Onko tarkoituksena vetää koko kroppa läpi yhdellä kertaa? Onko käytössä yksi vai kaksi kahvakuulaa? Kahvakuulia voi käyttää aika moneen tarkoitukseen (poislukien ehkä absoluuttisen raa'an voiman hankkiminen), mutta on tärkeätä tietää tavoitteet.

Mathias tuossa heittikin jo hyviä kysymyksiä. Vielä itse haluaisin tietää muutaman taustatiedon. Tämän hetkinen kunto, minkä kokoisia kahvakuulia on, tuleeko muun treenin tai urheilun tueksi?

Itse lähtisin siitä liikkeelle, että opettelee perusliikkeiden tekniikat. Eli esim. etuheilautuksen, turkkilaisen ylösnousun, rinnallevedon, tempauksen ja työnnön liikeradat tutuksi. Siihen voi lisäksi heittää soppaan sekaan punnerruksia ja maljakyykkyjä ym. liikkeitä.

Jotkut liikkeet voivat olla vaativia, jos liikkuvuudessa rajoitteita. Joten venyttelyä kehiin hyvissä ajoin.

Vinkkinä Joensuulaisille: Prismassa on nyt Steamin kahvakuulat tarjouksessa. Kyse tosin niistä neopreenilla päällystetyistä, ja tais olla 20 kg painavin mitä hyllystä löytyy. Mutta hintaluokka huomioiden ei varmaan pöllömpi kuula.

Ootte varmasti kuullut tämän kysymyksen moneen kertaan: Kuinka paljon olisi hyvä kuulan painaa?
Ajattelin ostaa nyt kahvakuulan kotiharjoitteluun.
Kohtuu hyvässä kunnossa olen; alla kuntosalia ja aerobista (jumppia+juoksua).

Kantsii hommaa yksi suht kevyt kuula ja sitten yks painavampi. Jos vasta alottelet kahvakuulailua niin 8kg ja 12kg kuulat jees. Vähän edistyneempi niin 10-12kg ja 16kg. Heilautuksissa ja vauhtipunnerruksissa hyvä olla sen verran painava kuula ettei mielellään nosta sitä käsivoimilla vaan voima tulee lantiosta.

Ootte varmasti kuullut tämän kysymyksen moneen kertaan: Kuinka paljon olisi hyvä kuulan painaa?
Ajattelin ostaa nyt kahvakuulan kotiharjoitteluun.
Kohtuu hyvässä kunnossa olen; alla kuntosalia ja aerobista (jumppia+juoksua).

8 kilosella pääsee hyvin alkuun, esim. etuheilautus, rinnalleveto, punnerrus (tempaus tule sitten myöhemmin :) ). Jos olet "keskivertoa vahvempi", niin aika pian tuo 12 kiloinen alkaa olla sopiva. Mutta kehotan ihan alkusi malttia tekemiseen, liikeratoja piitää hioa ennenkuin lisäät painoa. Vaikka pystyt helposti tekemään vaikkapa käsipainopunnerruksen 12 kiloisella käsipainolla, niin se 8 kilon kahvakuula on silti hyvä aloituspaino.

Back
Ylös Bottom