Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kalliiksi tulee tuo 40 kg tai painavamman kuulan hommaaminen. Roguelta saisi posteineen 142 € ja Strength shopista samaan hintaan kun posteja tulee jo 60€. 36 kiloinen posteineen 107 € Strength shopista. Hitto kun ei tullut sitä Prisman Steam kuulaa hommattua ajoissa.

Onko tavoitteena voimanhankinta, rasvanpoltto vai mikä? Onko tarkoituksena vetää koko kroppa läpi yhdellä kertaa? Onko käytössä yksi vai kaksi kahvakuulaa? Kahvakuulia voi käyttää aika moneen tarkoitukseen (poislukien ehkä absoluuttisen raa'an voiman hankkiminen), mutta on tärkeätä tietää tavoitteet.

Salihommissa mulla yleisesti on tavoitteena voimanhankinta. Kahvakuulaa ajattelin sekä sitä tukemaan että kestävyyteen ja rasvanpolttoon. Ajatuksena käydä viikossa 3-4 kertaa salilla ja kahvakuulailla lisäksi kerran tai kaksi. Koko kroppa kerralla läpi. Ostin 8kg ja 12kg kuulat kun halvalla sain, eli semmoiset on jo käytössä.

Mathias tuossa heittikin jo hyviä kysymyksiä. Vielä itse haluaisin tietää muutaman taustatiedon. Tämän hetkinen kunto, minkä kokoisia kahvakuulia on, tuleeko muun treenin tai urheilun tueksi?

Itse lähtisin siitä liikkeelle, että opettelee perusliikkeiden tekniikat. Eli esim. etuheilautuksen, turkkilaisen ylösnousun, rinnallevedon, tempauksen ja työnnön liikeradat tutuksi. Siihen voi lisäksi heittää soppaan sekaan punnerruksia ja maljakyykkyjä ym. liikkeitä.

Jotkut liikkeet voivat olla vaativia, jos liikkuvuudessa rajoitteita. Joten venyttelyä kehiin hyvissä ajoin.

Millähän mittarilla tämän hetkistä kuntoa kuvailisi... Aerobista en ole juurikaan tehnyt viime aikoina, niin sellainen kunto lienee melkoisen huono. Taustalla mulla on päälle 30kg painonpudotus muutaman vuoden ajalta, niin ylipaino ei enää vaivaa. Salitaustaa puolentoista vuoden ajalta, ja penkistä nousee 120%, kyykyssä 140% ja mavessa 190% omasta painosta.

Katselin tuon linkitetyn videon ja opettelin liikeratoja sen mukaan. Turkkilaista ylösnousua olen aikaisemminkin opetellut. Muuten tuntui liikkuvuus riittävän, mutta tuulimyllyä en saa jalat suorassa tehtyä

Salihommissa mulla yleisesti on tavoitteena voimanhankinta. Kahvakuulaa ajattelin sekä sitä tukemaan että kestävyyteen ja rasvanpolttoon. Ajatuksena käydä viikossa 3-4 kertaa salilla ja kahvakuulailla lisäksi kerran tai kaksi. Koko kroppa kerralla läpi. Ostin 8kg ja 12kg kuulat kun halvalla sain, eli semmoiset on jo käytössä.

Aerobista en ole juurikaan tehnyt viime aikoina, niin sellainen kunto lienee melkoisen huono. Taustalla mulla on päälle 30kg painonpudotus muutaman vuoden ajalta, niin ylipaino ei enää vaivaa. Salitaustaa puolentoista vuoden ajalta, ja penkistä nousee 120%, kyykyssä 140% ja mavessa 190% omasta painosta.

No voimatasot sulla on OK ja noilla kuulilla juurikin pystyt ainakin kestävyysominaisuuksia kehittämään, sekä palauttaviin treeneihin. Tekisin kiertoharjoitteluna siten, että valitset esim. neljä liikettä, joita teet minuutin jokaista putkeen ja sitten minuutin tauko ja homma niin monta kertaa uusiksi kuin tuntuu hyvälle. Heiluri, tgu, rive, työntö, vauhtipunnerrus, tempaus ja erilaiset kierrot (vartalon ympäri, halo, kasi jalkojen välistä) on hyviä tuollaiseen.

Kuulat ovat sun voimatasoilla aikas heppoiset, mutta kyllä niillä jotain pitkäkestoisempaa kompleksia voi tehdä. Sitten vaan painavammat kuulat tilalle kun tuntuu liian kevyeltä. :)

5 Kettlebell Complexes to Blast Fat and Boost Muscle | RKC School of Strength

Tein tänään artikkelissa olevan ensimmäisen complexin x3, kierrosten välillä palautus 90 sekuntia. Aika hyvin lähti pumppu hakkaamaan.
Täytyypä lukaista artikkeli ja ottaa testiin, kunhan saan nykyisen ohjelman rähmittyä... mikä voi viedä jonkin aikaa.

Ostin 5 kg kahvakuulan näin alkuun (myöhemmin ehkä sit isompia) ja ajattelin kun salilla käyminen on mitä on eikä aina riitä raha (tässä elämän tilanteessa) 50 euron kk korttiin, niin jos alkais treenaa kotosalla.

Voiko pelkällä kotona tehdyllä kahvakuula treenaamisella saada hyviäkin tuloksia kunnon suhteen?

Ostin 5 kg kahvakuulan näin alkuun (myöhemmin ehkä sit isompia) ja ajattelin kun salilla käyminen on mitä on eikä aina riitä raha (tässä elämän tilanteessa) 50 euron kk korttiin, niin jos alkais treenaa kotosalla.

Voiko pelkällä kotona tehdyllä kahvakuula treenaamisella saada hyviäkin tuloksia kunnon suhteen?
En halua kuulostaa tylyltä, mutta ei viidellä kilolla. Voiko sen vielä palauttaa?

En halua kuulostaa tylyltä, mutta ei viidellä kilolla. Voiko sen vielä palauttaa?

:-D niino on myös toisen ihmisen käytössä jolle voimatasoon nähden parempi itelle ehkä vähän pieni kun salillakin tullut isompia painoja kolisteltua, mut kyllä luulis et pitkää sarjaa tekee ja nopeeseen tahtiin nii jossain tuntuis. Muutenkin puuskutan ku pieni possu kun yleiskunto rupshtanut vaikka en mikään läski olekaan.

Kuulatunteja harrastusmielessä ohjaavan siskoni sanoja lainatakseni: "Alle 8kg kuulia voi käyttää joko alle 7 tai yli 70 vuotiaat."

Jos pitää syystä tai toisesta käyttää pienempiä kuin 8kg kuulia, niin silloin kannattaa miettiä mitä sillä kuulalla ylipäätään tekee, olisiko vaikkapa piskuinen säädettävä käsipaino parempi vaihtoehto siihen tarkoitukseen? Tämä siis olettaen että kyseessä on perusterve henkilö.

nim. jokusen sataa ihmistä vuosien varrella kuulailemaan ohjeistaneena, joista läheskään kaikki eivät edes mene kategoriaan "perusterve".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep. Liian pieni kuula ei sovellu perinteisten kuulaliikkeiden tekemiseen.
Jos mulla olis ainoastaan 5 kilon kuula, niin käyttäisin sitä korkeintaan leuanvedon lisäpainona.
Eli hyvä kotijumppa ilman mitään apuvälineitä on parempi kuin liian pieni kuula.

Jep. Liian pieni kuula ei sovellu perinteisten kuulaliikkeiden tekemiseen.
Jos mulla olis ainoastaan 5 kilon kuula, niin käyttäisin sitä korkeintaan leuanvedon lisäpainona.
Eli hyvä kotijumppa ilman mitään apuvälineitä on parempi kuin liian pieni kuula.

Eli 10 kg ylöspäin olisi hyvä/parempi? Tai 15-20 kg? Ihan huvikseen testasin eilen tota 5 kg kyllä sillä hien saa pintaan ku tovin heiluttaa mutta kyllä se loppujen lopuks kevyeltä tuntuu mutta kai tommonen lämmitelyks sopii. Mistäköhän löytyis edullisia kahvakuulia jos alkuun hankkis yhen ton 5 kilosen lisäks?

Kuulat ovat sun voimatasoilla aikas heppoiset, mutta kyllä niillä jotain pitkäkestoisempaa kompleksia voi tehdä. Sitten vaan painavammat kuulat tilalle kun tuntuu liian kevyeltä. :)

Tein tänään artikkelissa olevan ensimmäisen complexin x3, kierrosten välillä palautus 90 sekuntia. Aika hyvin lähti pumppu hakkaamaan.

Nyt kun salitreeni on pannassa jonkun aikaa, niin piti keksiä uusia tapoja kiduttaa itseään. Hetki sitten tuli pitkästä aikaa taas kokeiltua tuon linkin takaa löytyvä The Hellion -kompleksi 16 kg kuulalla. Hertta meinas laueta jo kutosen kohdalla takaisinpäin tikapuita kavutessa, ihme että jaksoi loppuun asti. Harmi kun ei tullut kellotettua työaikaa, mukava olis hieman seurailla kehitystä jatkossa. Mutta ehdottomasti kannattaa kokeilla, yksinkertaisilla liikkeillä ei edes riko pahasti itteään vaikka jossakin vaiheessa alkaakin piiputtaa ihan kivasti.

Eli 10 kg ylöspäin olisi hyvä/parempi? Tai 15-20 kg? Ihan huvikseen testasin eilen tota 5 kg kyllä sillä hien saa pintaan ku tovin heiluttaa mutta kyllä se loppujen lopuks kevyeltä tuntuu mutta kai tommonen lämmitelyks sopii. Mistäköhän löytyis edullisia kahvakuulia jos alkuun hankkis yhen ton 5 kilosen lisäks?
Vaikee se on sanoa toisen puolesta, että minkä kokoinen kuula. Sarjojen pituus, treenin kesto ja voimatasosi sun muut sen määrittelee loppukädessä. Itsekin alussa varovasti kokeilin marketissa että minkä painoinen kuula on hyvä. Sitte onkin saanu päivittää isompiin aika ajoin.

The Hellion tehty 16 kg kuulalla noista PAT FLYNN:n komplekseista. Aikaa meni jotain 17 minuuttia. Seuraavaksi kokeilen tehdä saman 20 kilon kuulalla.

Testasin The Hellion 16kg kuulalla.Aikaa meni hieman alle 10 minuuttia.Taukoja ei tarvinnut.
Kait idean oikein tajusin nuo 3 liikettä peräkkäin toistot 2-4-6-8-10-8-6-4-2 tauot kierrosten välissä jos tarvitsee ?
Seuraava käytössä oleva kuula onkin sitten 24kg joka onkin sitten varmasti ihan liian raskas.
No täytyy runnoa sillä seuraavaksi,aika varmasti vähintäänkin tuplaantuu....

Piti kiittää neuvoista kunhan ehdin tutustua liikkeisiin ja linkkiin, mutta näköjään unohtui kuukaudeksi... Olen nyt kuitenkin pari kertaa viikossa heilunut kuulan kanssa helmikuun ajan.

No voimatasot sulla on OK ja noilla kuulilla juurikin pystyt ainakin kestävyysominaisuuksia kehittämään, sekä palauttaviin treeneihin. Tekisin kiertoharjoitteluna siten, että valitset esim. neljä liikettä, joita teet minuutin jokaista putkeen ja sitten minuutin tauko ja homma niin monta kertaa uusiksi kuin tuntuu hyvälle. Heiluri, tgu, rive, työntö, vauhtipunnerrus, tempaus ja erilaiset kierrot (vartalon ympäri, halo, kasi jalkojen välistä) on hyviä tuollaiseen.

Tämmöisen olen kerran viikkoon vetäissyt. Fiilispohjalta toistaiseksi, mutta pitänee suunnitella jatkossa liikkeet niin, että koko kroppa tulee vedettyä läpi

Toisen kerran viikossa olen tehnyt näitä. Lähinnä Hellionia ja Fresh off the yachtia, joista jälkimmäiseen kaipaisinkin lisää painoa. Ehkä 16 tai 20 kilonen pitää vielä hankkia. Ja ehkä kaveri sille, kun noita kahden käden liikkeitä oli myös.

Hellion sen sijaan tappaa mut jo 12 kilosella. Kerran viikossa olen sen veivannut ja nyt neljännellä yrityksellä vasta meni yhteen menoon.

Hyvä että moni on ottanut kahvakuulan mukaan voimaharjoitusohjelmiinsa. K.o. väline on kyllä kätevä kompaktin koonsa ym. etujen vuoksi.

Harmi vaan kun sataa tänään vettä, menis ulkona treenaaminen turhan paljon otevoimailuksi:).

Kohta kun alkaa olemaan kelit taas sellaiset, että pääsee jumppaamaan ulos niin tuli itsekin testattua tuo hellion.
Tuli tehtyä moka , vedin vaan kasiin asti 2-4-6-8-6-4-2, joten piti tehdä n.viiden minuutin tauon jälkeen homma uusiks, mutta kymppiin asti. Eka kasiin asti tehty setti meni aika helpolla , aikaa kului 6.15, mutta toinen kierros alkoi pakkaamaan etureisiä puolessa välissä ja aikaa menikin 12.5min. kuulana oli 16kg
No tästä on hyvä aloitella kohti kesän ulkoreenejä ja jonkunlaista kesäkuntoa

Back
Ylös Bottom