Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Huh, nyt alkaa pihareeneissäkin jo hiki virtaamaan näillä keleillä. No ei parane valittaa, eikös noin kuukauden päästä tule paarmat kiusaksi. Tänään oli vuorossa yhden käden heilureita. Muutin 24 kilosella vitosen sarjat kympeiksi ja otin varovasti 30 kilosella vitosia mukaan. Siihen päälle 1½ h päikkärit nurmikolla ennen iltavuoroon lähtöä.

Täytynee kohta alkaa kokeilemaan, miten turkkilaiset onnistuu 30 kilosella.

Pitäis kai ostaa isompi kahvakuula että voi naapurien iloksi vippailla pihalla. Jotenkin ankeeta lähteä salille tällä ilmalla.

Kyllä alkaa aamu hyvin kun vedin takapihalla kuulareenin heti herättyäni. Ladder tyylisesti , tosin aloitin viidellä toistolla ja kuula oli 20kg
Yhden käden Etuheilautus ->around the world -> goblet squat ja viiteentoista asti menin. Alaspäin ei kunto riittänyt.
Yhteensä etuheilautus 220, around the world 110, goblet 110 ja aikaa meni 22min. Paska kunto toisin sanottuna, mut eiköhän tää tästä vielä kehity :D

Ensimmäistä kertaa tuli tänään testattua breathing ladder tyylistä reeniä.Päivän treeni oli tempaus, tosin taisin tehdä vähän väärin kun tuli tehtyä aina 'molemmille puolille' , mutta tulihan tempauksia ainakin tehtyä tälle päivälle tarpeeksi.
20kg kuula ja kymppiin asti eli yht 110 tempausta ylös mennessä. Ne tuntui sen verran hapottavalta että alaspäin oli vedettävä 16kg kuulalla (90tempausta). Se tosin tuntuikin sitten jo kevyeltä :). Aikaa meni tasan 20min.
Harmi kun ei ollut eilen paikallisessa prismassa enää noita kuulia tarjouksessa (mikäli siellä ollutkaan) , olis varmaan 24kg kuulan hommaus paikallaan.

On tää koukuttavaa!!!

Tuo ladder-juttu kuulostaa mielenkiintoiselta. Me tehtiin vissiin vähän samanlaista viimeksi crossfitissa, mutta laskevilla toistomäärillä. Olisiko jossain sivua jossa olisi kätevästi listattuna näitä erilaisia kiertoharjoitus tms. treenejä?

Heh, parilla aikaisemmalla kerralla otin 30 kilosta murkulaa heilurisessioihin mukaan ja tänään kiiruussa tein pelkästää 24 kilosella. Kylläpä tuntu kevyeltä. Piti mennä saunaan että sai hien pintaan :puntti:.

- - - Updated - - -

Tuo ladder-juttu kuulostaa mielenkiintoiselta. Me tehtiin vissiin vähän samanlaista viimeksi crossfitissa, mutta laskevilla toistomäärillä. Olisiko jossain sivua jossa olisi kätevästi listattuna näitä erilaisia kiertoharjoitus tms. treenejä?
Siinä 10000 heilautusta haaste ketjussa oli muistaakseni ihan hyviä laddereita ym. muita tsydeemejä.

Itte oon kauan heilutellut 16kg kuulaa. Tällä viikolla sain sitten 24kg kuulan. Kyllähän tuo jo tuntuu paljon paremmalta. 16kg on tuon jälkeen kyllä tuntunut melko lelulta.

Pitää kattella jos ainakin heilureihin alkaisi harkita 32 kg kuulaa kesän lopulla. Tällä hetkellä tulee vastaan ote tuota 24kg heilutellessa. Muuten kyllä heiluisi vaikka kuinka pitkään. Voisi joku päivä kokeilla sellaisella alustalla jolla kuulan pudottaminen ei haittaa miten se pysyy pelkästään sormien varassa.

No ei sitä tarkoitus ole kuitenkaan pudottaa. Heti kun ote ja tekniikka alkaa pettää niin kuula maihin. Kyllähän sitä ihan eri tahtiin kuulailee kun ei tarvitse miettiä tuollaisia turhia asioita kuten lattian rikkomista tai johonkin sivulliseen osumista kun tulevat palloilemaan liian lähelle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos kahvakuula-komplekseista sattuu tykkäämään, niin kokeilkaapa The Hellion -nimistä (kompleksi nimineen poimittu Pat Flynnin blogista):

The Hellion

This single kettlebell complex is deceptively challenging. The fatigue, like a night prowler, creeps up and slams you unexpectedly.

Check it out, The Hellion goes like this:

Two Hand Swing
One Arm Swing (Left + Right)
Single Arm Kettlebell Thruster (Left + Right)

Start with two reps of each movement. Then, after your first cycle through, perform four reps of each movement. Continue to ladder up by two reps every cycle until you are performing a total of ten reps of each movement. Descend the ladder in the same fashion.

Videonpätkää kompleksista löytyy täältä: The Hellion

Siinä mielessä loistava kompleksi, ettei tuo sisällä teknisesti kovin pahoja liikkeitä, eli voi suorittaa suht' turvallisesti loppuun asti vaikka pientä happivajetta pukkaaakin.

Ei ole muuten mikään helppo treeni, meikä hyytyi jo tikapuiden yläpäähän, ei riittänyt enää happi tulla alaspäin. Eikä puhuta kuulan koosta mitään, joohan...

Pat Flynnillä on todella mukavia juttuja, kokeilin Sequential Dismay (rive & etukyykky) parilla 20 kg:n kuulalla, hapokasta. :)

Oli ihan pakko laittaa linkki tänne, vaikkei varsinainen tekniikkavideo olekaan:

Tummatukkainen nainen videossa...:haart:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voisko joku antaa vinkkiä kuinka iso kahvakuula kannattaisi ostaa? Olen mies ja harrastanu saliharjoittelua 13 vuotta, mitat 185cm 91kg

Olen tosiaan kahvakuula harjoittelussa ihan noviisi, mutta ajattelin sitä nytten lähtee kokeileen kun on siitä kuullut paljon hyvää...

Kiitos jo etukäteen!

Voisko joku antaa vinkkiä kuinka iso kahvakuula kannattaisi ostaa? Olen mies ja harrastanu saliharjoittelua 13 vuotta, mitat 185cm 91kg

Olen tosiaan kahvakuula harjoittelussa ihan noviisi, mutta ajattelin sitä nytten lähtee kokeileen kun on siitä kuullut paljon hyvää...

Kiitos jo etukäteen!
Nää on siitä harmillisia asioita, että kun tekniikat ja liikeradat tulee tutuksi, niin äkkiä jää moni kuula pieneksi. Itse 190 cm ja +120 kg läski, niin pääkuulat tällä hetkellä 24 kg ja 30 kg. 16 kg on vain enää lämmittelykuulana ja 20 kg teen joskus kevyempiä treenejä/tekniikkaa. Jos mahdollista, niin kannattaa kokeilla jossain, että mikä tuntuu alkuun sopivalle. Riippuu tietty mitä liikkeitä tekee ja mitkä tavoitteet (GS vai vain parempi kunto tai muuta treeniä tukevaa yms.). Sori sekavasta vastauksesta.

Kyllä mä melkein lähtisin 12-16 kiloisesta liikkeelle. Riippuu tietty liikkeistä ja sarjapituuksista, mutta noilla jaksanee perus heilautuksia sun muita 3x1min settejä jo heittää.

91kg miehelle 12-16kg kuulostaa aika pieneltä, koska itse parikymmentä kiloa kevyempänä kahvakuulaillessani käytän pääasiassa 12kg kuulaa. Muita minulla ei olekaan, mutta olen kokeillut salilla 16kg kuulaakin. En myöskään ole aktiivi kuulailija vaan satunnaisesti heilauttelen kun siltä tuntuu.

Riippuu hyvin paljon mitä tekee. Mulla käytössä nyt 16kg ja oon viime talven kuulaillut ~kerran viikossa. Kyllähän se ekassa sarjassa tuntuu kevyeltä, mutta puoli tuntia kun on tahkonnut 45s palautuksilla niin alkaa jo painaa. Jos ihan bodaustyylisesti kympin sarjoja tekee pitkillä palautuksilla, niin varmasti saa olla isompi.

Riippuu aika paljon siitä mitä liikkeitä aiot tehdä. Jos aiot kahden käden heilautuksia tehdä niin mielestäni tuon kokoisella treenatulla voisi eka kuula olla vähintään 20kg. Itse olen ihan vinkuheinä ja aloitin 16kg kuulalla, nyt se on kahden käden juttuihin aivan liian pieni. Kaikkein paras olisi jos pääsisit jossain kokeilemaan tai lainaamaan jotain kuulaa vähäksi aikaa, sitten tietää paremmin minkä kokoisen ostaa. Kahvakuulat tuppaa tulemaan pirun kalliiksi kun pitää ostaa isompia koko ajan ja aina vain kalliimpia... (toisaalta voi lohduttautua sillä että hyvät kuulat on käytännössä ikuisia kunhan ei jätä pihalle ruostumaan)

Juu ja kun 20 kiloisesta aloittaa niin varmasti on liian raskas että sillä tohtisi mitään muuta sitten tehdäkkään kuin sitä etuheiluria, kahdella kädellä.

12 ja 16 kiloiset, joita myös D.Yates suosittelee. 12 kiloinen tekniikaktreeniin jotta se liikavalikoima kasvaisi käsittämään vähän muutakin kuin etuheilurin ja tekniikat oppii tekemään muutenkin kuin voimalla ja päin vittua. 16 kiloinen riittää alussa aika pitkälle, etuheiluri kun käy keveäksi niin tempausta perään. Kun tempaus käy keveäksi niin sitten kannattaa jo miettiä vaikka 20 kiloista tai 24 kiloista.

Täällä näköjään porukka fiilistelee miten on mukavaa kuulaill 'perse ja puuro' tyyliin. Tuossa juuri päätin treenin jossa työnsin kahta 24 kiloista ja temmoin yhtä 24 kiloista 50 minuuttia, piti sisällään kymmnenen lepominuuttia. Ihan mukava peruskestävyystreeni, eilinen kahden 32 kiloisen työntely ja bulgaarikyykyt vaan pikkuisen tuntuu lihaksissa ja muutenkin kroppaa piti herätellä ensimmäisen 20 minuuttia.

Oikeastihan se vituttaa alusta loppuun, mutta ainakin sen jälkeinen venyttely on ihan jees. Syön kyllä makkaraperunat, saatana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom