Kahvakuulamies
AMMATTILAINEN
Tuomo Kilpeläinen ilmoittautuu Kahvakuulamiehenä palvelukseen!
Olen työskennellyt kahvakuulaharjoittelun parissa neljä vuotta Voimatoimi nimisellä yritykselläni, ja vuoden 2010 alusta siirryin työskentelemään Trainer4You -yrityksen projektipäällikkönä.
Vastuualueena minulla on kahvakuula aiheiset koulutukset ja kaikki lajiin liittyvä. Väline- ja oheismateriaalien myyntiä hoidan edelleen Voimatoimen kautta. Tämän hetken tiukin projekti on
kahvakuulakirjan työstäminen.
Keskustelu on jatkoa aikaisemmin Pakkotoistoon kirjoittamalleni Kahvakuulaharjoittelu -artikkelille. Tähän keskusteluun tulen lisäämään parin viikon välein jonkin kahvakuulaliikkeen kuvallisine ohjein varustettuna. Toiveita saa esittää, ja niitä myös kuunnellaan. Toivottavaa on myös, että aiheeseen liittyviä kysymyksiä saadaan viestiketjuun mukaan, ettei tarttis yksin askarrella.
Aikaisemmat kahvakuula -aiheiset keskustelut olen koonnut tähän alle. Toivon, että jatkossa kaikki lajiin tai varusteisiin liittyvät kysymykset päätyisivät tähän keskusteluun. Vastaan mielelläni kysymykseen kuin kysymykseen.
Aikaisemmat keskustelut:
Girya, kahvakuulatreenaminen
Girya, nopeutta, voimaa ja kestävyyttä
Treeni kahvakuulalla
Ensimmäisenä liikkeenä esitellään kahden käden etuheilautus.
Liikkeeni nimi: Etuheilautus kahdella kädellä
Kohdistus: Koko vartalon yleisliike
Suoritusohje: Ota hartioiden levyinen haara-asento ja ota molemmin käsin kiinni
kahvasta. Pidä kädet rentoina ja pyri koko suorituksen ajan ainoastaan
pitämään kahvasta kiinni.
1. Lähtöasennossa polvet hieman koukussa ja
kuula jalkojen välissä.
2. Heilauta kuula eteen lantiota ja jalkoja
ojentamalla ja lisää kuulaan vauhtia jokaisella suorituksella.
3. Lakipisteen korkeudeksi riittää hyvin oman pään korkeus. Myöskin
alaslaskuvaiheessa kädet pysyvät rentoina. Eli pyri jatkuvaan,
hallittuun heilurimaiseen liikkeeseen.
Yksi liikkeen suorittamisen tavoitteita on löytää "painotontila." Kun kuula on vartalosi edessä, pitäisi jokaisella suorituskerralla pystyä huomaamaan tuo tila, jossa kuula ei paina mitään ja myös sormet saavat
olla hetken aikaa rentoina.
Olen työskennellyt kahvakuulaharjoittelun parissa neljä vuotta Voimatoimi nimisellä yritykselläni, ja vuoden 2010 alusta siirryin työskentelemään Trainer4You -yrityksen projektipäällikkönä.
Vastuualueena minulla on kahvakuula aiheiset koulutukset ja kaikki lajiin liittyvä. Väline- ja oheismateriaalien myyntiä hoidan edelleen Voimatoimen kautta. Tämän hetken tiukin projekti on
kahvakuulakirjan työstäminen.
Keskustelu on jatkoa aikaisemmin Pakkotoistoon kirjoittamalleni Kahvakuulaharjoittelu -artikkelille. Tähän keskusteluun tulen lisäämään parin viikon välein jonkin kahvakuulaliikkeen kuvallisine ohjein varustettuna. Toiveita saa esittää, ja niitä myös kuunnellaan. Toivottavaa on myös, että aiheeseen liittyviä kysymyksiä saadaan viestiketjuun mukaan, ettei tarttis yksin askarrella.
Aikaisemmat kahvakuula -aiheiset keskustelut olen koonnut tähän alle. Toivon, että jatkossa kaikki lajiin tai varusteisiin liittyvät kysymykset päätyisivät tähän keskusteluun. Vastaan mielelläni kysymykseen kuin kysymykseen.
Aikaisemmat keskustelut:
Girya, kahvakuulatreenaminen
Girya, nopeutta, voimaa ja kestävyyttä
Treeni kahvakuulalla
Ensimmäisenä liikkeenä esitellään kahden käden etuheilautus.
Liikkeeni nimi: Etuheilautus kahdella kädellä
Kohdistus: Koko vartalon yleisliike
Suoritusohje: Ota hartioiden levyinen haara-asento ja ota molemmin käsin kiinni
kahvasta. Pidä kädet rentoina ja pyri koko suorituksen ajan ainoastaan
pitämään kahvasta kiinni.
1. Lähtöasennossa polvet hieman koukussa ja
kuula jalkojen välissä.
2. Heilauta kuula eteen lantiota ja jalkoja
ojentamalla ja lisää kuulaan vauhtia jokaisella suorituksella.
3. Lakipisteen korkeudeksi riittää hyvin oman pään korkeus. Myöskin
alaslaskuvaiheessa kädet pysyvät rentoina. Eli pyri jatkuvaan,
hallittuun heilurimaiseen liikkeeseen.
Yksi liikkeen suorittamisen tavoitteita on löytää "painotontila." Kun kuula on vartalosi edessä, pitäisi jokaisella suorituskerralla pystyä huomaamaan tuo tila, jossa kuula ei paina mitään ja myös sormet saavat
olla hetken aikaa rentoina.