Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei Tuomo!

Sopisiko kahvakuulatreeni 2-jakoisen kanssa voimistamaan kehoa samalle viikolle esimerkiksi näin

Ma rinta,hauis,etureidet, forkut, pohkeet
Ti ojentajat,olkapäät,selkä,takareidet, vatsat
Ke lepo
To rinta,hauis,etureidet, forkut, pohkeet
Pe ojentajat,olkapäät,selkä,takareidet, vatsat
La lepo
Su kahvakuulaharjoittelu valinnaisilla liikkeillä ja progressioilla

Moi

Kannattaa varmasti pitää kahvakuula ja myös kuulatreeni suhteelllisen kevyenä ja tehdä pitkäkestoisia harjoitteita. Sinulla tulee viikkoon voimailua jo ihan riittävästi. Esimerkiksi 12kg kahvakuula ja tunti treeniä. Vaihtelua ja samalla myös palauttavaa treeniä puntista.

Tuomo

Nyt kun pääsee taas pihalle treenaamaan, niin onko antaa jotain vinkkejä ulkoharjoitteluun? Erilaisia heittoja olen yrittänyt tehdä. Hyvin saa sykkeen nousemaan, kun yhdistää kuulailuun juoksuspurtteja ja muita yleisliikkeitä.

Moi

Kahvakuulailijan kannalta kevät ja kesä on mukavaa aikaa! Treenaaminen onnistuu melkein missä vaan ja kuula on helppo napata mukaan lähditpä sitten lenkille tain viikonlopun viettoon mökille.
Ulkona kahvakuulalla voi tehdä samoja juttuja kuin sisälläkin, mutta myös paljon muuta. Heittoja kannattaa tosiaan kokeilla. Jos heität kuulan etuheilautuksella eteen ja juokset kuulan luokse vaikkapa
kymmenen kertaa, niin syke tosiaan nousee mukavasti.

Yksi mitä kannattaa ulkona myöskin kokeilla on ns. "flipit", joissa ote kahvasta irtoaa ja kuula kiertää ilmassa haluttuun suuntaan. Ennen flippejä kannattaa kuitenkin hioa tekniikkaa kuulan kanssa hetki.

Alkuun pääsee kuvissa näkyvällä yhden käden etuheilautuksella, jossa tehdään aina edessä otteen vaihto. Lähde varovasti liikkeelle ja jos kuula karkaa liiaksi eteen, anna sen pudota maahan. Kuulan pitäisi jäädä hetkeksi "leijumaan" vaakatasoon ja sinulla on hyvin aikaa napata kuulasta toisella kädellä kiinni. Tämä toimii hyvin myöskin etuheilautuksen tekniikan harjoitteluna. Eli myös sellaisissa etuheilautuksissa, joissa ote kahvasta ei irtoa, pitäisi saada kuulaa "painoton olotila."

Tsemppiä kuulan kanssa touhuamiseen!

Tuomo

1-kaden-etuheilautus1.jpg

1-kaden-etuheilautus2.jpg

1-kaden-etuheilautus3.jpg

Aaaah pitkästä aikaa kahvakuulareeni takana. Vaikkei kestäny ku 4min ni oli se melko hauska rykäsy pitoreenin jälkeen. Huomena vähän isompi satsi rinnallevetotyönnöillä ja ensviikolla täytyy jo ottaa isompi kuula takaisin käyttöön. Tabataintervalleja 20s työtä ja 10s taukoa tempauksilla. Huomena rivetyönnöillä ja ensviikolla etuheilautuksilla. Makiaa!

Kunhan mun vibramit tulee ni meen pelkät vibramit päällä barenakeddeileen tuonne puistoon kuulien kans. Raportoin putkasta miten reenit meni!

Hyviä vinkkejä Tuomolta! Tuota flippausta on joskus tullut tehtyä, siten että kuulan kahva pyörähtää etukautta ympäri. Vaatii mukavasti puristusvoimaa varsinkin hikisillä käsillä tehtynä.

Aaaah pitkästä aikaa kahvakuulareeni takana. Vaikkei kestäny ku 4min ni oli se melko hauska rykäsy pitoreenin jälkeen. Huomena vähän isompi satsi rinnallevetotyönnöillä ja ensviikolla täytyy jo ottaa isompi kuula takaisin käyttöön. Tabataintervalleja 20s työtä ja 10s taukoa tempauksilla. Huomena rivetyönnöillä ja ensviikolla etuheilautuksilla. Makiaa!

Kunhan mun vibramit tulee ni meen pelkät vibramit päällä barenakeddeileen tuonne puistoon kuulien kans. Raportoin putkasta miten reenit meni!

Barefoottailu ja miksei barenakuilukin sopii hyvin tuommoiseen alkukantaiseen treenimuotoon:) Pistähän raporttia miten Vibramit toimii. Mulla on ollut käytössä Feelmaxit n.vuoden verran ja juoksukäytössä aika huonot kokemukset on. Sauma niin matalalla, että jos nurmikko vähääkään märkä niin sukat kastuu. Ilman sukkia ei voi käyttää, koska alkavat hiostamaan. Sauma päästää myös hiekan läpi, niin eipä paljon biitsillä voi käyttää. Nyt talvella olen pitänyt niitä salikenkinä, mutta aika liukkaat ovat ainakin muovimatolla.

Mennään työporukan kanssa kahvakuulailemaan piakkoin. Saa nähä mitä siitä tulee kun en oo ikinä kahvakuulaa kädessä pitäny :D Mielenkiinnolla odotan kyllä.

Mennään työporukan kanssa kahvakuulailemaan piakkoin. Saa nähä mitä siitä tulee kun en oo ikinä kahvakuulaa kädessä pitäny :D Mielenkiinnolla odotan kyllä.

En tiedä onko tää vähän epäsovinnainen neuvo, mutta kannattaa käyttää raskasta kuulaa, ainakin 16-kiloista. Kevyemmillä nuo heilautukset ja muut tulee tehtyä liikaa vaan käsillä ja jaloilla, eikä lantion voimaa käyttäen niin kuin oikeasti pitäisi.

Aijaa. Saa nähä mitä ohjaaja sanoo. Hankala kuvitella että jaksaisin 16kg murikkaa paljoo heilautella.. Eihän sitä tiedä ennen ku kokeilee.

Aijaa. Saa nähä mitä ohjaaja sanoo. Hankala kuvitella että jaksaisin 16kg murikkaa paljoo heilautella.. Eihän sitä tiedä ennen ku kokeilee.

Varmasti jaksat:). Yleisesti on tiedossa että jos pystyy jonkun painon mavettamaan, niin sitä pystyy myös heilauttamaan (vähän kärjistetysti tietenkin). Mutta teette tietenkin niin kuin ohjaaja sanoo.

Pitää painaa vaan täysillä :whip: Palkkarit mukaan tietty!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moro
Kuulostaa hyvältä, mutta en valitettavasti älyä miten liike etenee! Yksi kahvakuulan hyvistä puolista on juuri tuo liikkeiden muunneltavuus. Variaatioita voi kehitellä aika tavalla loputtomasti. Fysioterapeuttisi tekee minun mielestä hyvää työtä, kun opettaa ihmisiä liikkumaan.

Nauhotin tubeen videon jossa koitan saada tuon menemään, kierto on kyllä vähän vajaan näköistä, mutta ehkä tuosta saa jotain tolkkua: http://www.youtube.com/watch?v=mctxQIJGrM4 .
Toi fysioterapeutti on kuntouttanut taistelulajeissa hajonnutta porukkaa, joten sieltä löytyi aika hyvät treenit mullekin.
Itse en käsitä tuota yhden jalan etuheilautusta, miten ne jalat pitäisi asetella ettei rupea horjumaan tai saa kuulasta polveen?

Moi

Yritän saada tempauksesta liikkuvaa kuvaa esille jossain vaiheessa. Pätevä yleisohje on mielestäni sellainen, että ensin pyrkii tekemään perusliikkeiden perusversiot puhtaasti ja sitten lisää haastetta, kun homma alkaa toimimaan. Yhden jalan etuheilautuksen idea onkin että se horjuttaa. Ja tuohan on samalla myös kahvakuulaharjoittelun yksi hyvä puoli. Ei ulkopuolista tukea, vaan keho joutuu itse antamaan liikkeelle tasapainon.

Yleisesti on tiedossa että jos pystyy jonkun painon mavettamaan, niin sitä pystyy myös heilauttamaan (vähän kärjistetysti tietenkin). Mutta teette tietenkin niin kuin ohjaaja sanoo.
Pitääkin sitten huomenna kokeilla etuheilautusta 200 kg painolla :)

Tänään oli pitkästä aikaa kahvakuulailua:
1. Yhdenkäden tempaus, 10/käsi
2. Etuheilautus yhdellä kädellä 10/käsi
3. Tempausvala yhdellä kädellä 5/käsi (oli muuten vittumainen liike...)
4. Turkkilainen ylösnousu 5/puoli
5. Windmill 10/käsi

Käytössä oli tällä kertaa vain 24 kg kuula. Tein tuota kiertäen tunnin verran. Huomenna saattaa olla liikkuminen aika hiljaista...

Lisätään vielä sen verran, että mun mielestä etuheilautuksen teho menee ihan hukkaan jos tekee liian suurella liikeradalla. Ite oon pitänyt max. rajana rinnan/kaulan korkeutta, sitä korkeammalle en heilauttele. Jos menee helpolla korkeammalle, niin isompi kuula käyttöön. Jos taas haluaa tehdä pidempää sarjaa, niin tekee sit pienellä kuulalla, mutta rennompana niin jaksaa pidempään. Kahvakuulamies saa korjata jos olen väärässä:).

Kokeilin heittelyharjoituksia tuossa yksi päivä. Eli rystyotteella heilautus eteen ja kahvakuulalle yksi voltti ilmassa. Kiinni toisella kädellä ja taas sama uusiksi. Yllättävän kivaa homma.

Onkos kukaan kuorinut tuollaista Gymstickin kahvakuulaa?
Ei kuula oikein kestänytkään niin hyvin kuin luulin ja meni muovi halki kahvasta.
56376750.jpg

Mietityttää vain, että onko kuoren alta paljastuva kahvakuulan pinta jotenkin huonoa (ei sileää).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom