Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
no itellä oli tossa joskus sellane fiilis et (on muute monellaki mun kaveril) noi kaikki palkkarit sun muute lisäravinteet on just niit mitä ne bodybuilderit vetää :D sitte ku äiti kysy et halunk mä jonku juoman ku oltii puntil ja äiti juoksees nii oli iha et wtf :D hiukan on juu mieli muuttunu täsä ajan kulues xD eipä kaverit vieläkää usko et lisä protsku ei oo mikään hirvee bodari buusteri...jos vaikka lekalla menis päähä 8D
Ja sama suomeks...?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitä alkaa naurattamaan kun joskus kuulee sanottavan 'sä vedätkin protskuja', kun keksitään selityksiä miksi toinen on isompi jätkä :D

Sitä alkaa naurattamaan kun joskus kuulee sanottavan 'sä vedätkin protskuja', kun keksitään selityksiä miksi toinen on isompi jätkä :D

No kyllähän se selitykseksi käykin jos toinen kaveri syö 1200 kcal päivä ja siitä 10% prodea niin ei ihme jos ei kasva :D

Maailmanlaajuinen bodareiden protskusalaliitto: Ne vetää prodee, ja siksi kasvaa..
Miksi vitussa se prode on niiiin kumma juttu normikansalaiselle? Siis huh huh, iso osa vegaanihippitutuistakin seuraa proteiininsaantiaan tarkemmin kuin normi kansalainen.

Proteiinijutut on kai aika perus. Kaveri kirjoitti 2 E+ 1 L ylioppilaskirjoituksissa aineina pitkä matikka, kemia, fysiikka.

-syötkö protskuu?
-joo. Entä sä?
-en tietenkään, miks vitus sä syöt?

Onneks oltiin kaupassa keskustelun aikana niin käytiin jauhelihan tuoteseloste läpi.

Em. Kaveri kirjoitti muuten biologia M

No jotenkin tulee mieleen että tää pakkiksen virallinen totuus ruokavaliosta on itsessään aika kahjoa puuhaa. Kun näkee miten tosissaan jengi on valmis mun näkökulmasta pilaamaan oman ruokailunautinnon muuttamalla ruokailun joksikin tankkaukseksi ja ruuan itsessään ravintoainepitoisuus/€ ajatteluksi. Ja protskujauhoja tietenkin naamaan niin perkeleesti.

Tästä huolimatta hyvin suurella osalla näistä innokkaista tyypeistä on mun käsityksen mukaan melko vaatimattomat/tavalliset tulokset millä tahansa tavalla mitattuna. No varsinkin vaikka jollain yleisellä fyysisellä pystyvyydellä tai urheilullisuudella.

Ja mitä ulkonäköön tulee niin onko teidän mielestä sitten salillakävijät/urheilijat muuttuneet joksikin adoniksiksi tässä kaikessa hiljaisuudessaan kun nämä käsittämättömät rypsiöljyn juomiset, loputtomat protskujauhot ja kasa ehrmanneja päivässä naamaan tyyppiset tärkeät tavat ovat yleistyneet?

Sen nyt vielä ymmärrän että jos podaus on se elämän focus niin siitä vaan. Mutta vähän semmonen fiilis että tosiaan tätä samaa ruokailumallia tuputetaan kaikille mattimeikäläisille jotka haluavat "parempaan kuntoon" tms.

ylläolevalle...

Ainakin mun mielestä esimerkiksi tummat pastat, tummat/kokojyvä leivät on paremman makuisia kuin ne vastaavat normipastat ja ranskanleipä.
Dieetillä tulee vedettyä liha/salaatti -komboja ja toi todellakin on hyvää kun vähän viitsii maustaa ja salaatissa käyttää mielikuvitusta.

Mitä vikaa jos vetää muutaman ehrmannin päivässä? Ananasmurskan tai jogurtin kanssa menee jälkiruuasta. Makeammasta pitävät voi laittaa vähän jotain maukeuttavaa. Rypsiöljykin menee huomaamatta ruuanlaitossa. Ei kai sitä kukaan suoraan pullonsuusta juo :D

Todellakin voi syödä terveellisesti ilman että ruoka on pahaa! Itse nykyään mietin kaksi kertaa syönkö makkaroita tai kaupan valmispizzoja aka roiskeläppiä. Tiedän nimittäin turhan tarkkaan mitä niihin tulee :D

Ymmärrän kyllä hyvin Loomerin pointin, itse olen aika samoilla linjoilla. Onhan siinä eroa kun toinen syö lounaaksi vaikka nakkikastiketta ja toinen "140g tonnikala, 10g rypsiöljy, tomaatti"-lounaan.

Juu kyllä se kultainen keskitie kaikessa olis hyvä. Toki monet tykkää vetää näitä bodarisettejä niin no problem. Mutta kyllä se ruokailu on nautinnosta kaukana ainakin itellä jos ensin juo herat tuopista ja sitten rypsiöljyt pullosta jonka jälkeen syö tarvittavat hiilihydraatit ja kuidut leseistä ja kaurahiutaleista.

Omalle kohdalle olen omaksunut ohjeen että tarkkailen proteiinin saantiani ja pyrin pitämään sen yli 150 g päivässä, se palvelee hyvin tarkoitusperiäni, eli painon pudotusta. Paljon täällä neuvottu ja omalla kokemuksella hyväksi todettu knoppi on että proteiini pitää nälkää ja taitaa lihaskadon vähentyminenkin olla totta tai ainakin omassa silmässä näyttäis että painoa on lähtenyt nimenomaan rasvakudoksesta. Lisäksi tiheä ruokailurytmi on parempi kuin pari isoa mättöä päivässä omalla kohdallani.

Uskoin kauan että pöytäsokeri on pahasta...siis kaikissa tilanteissa. Näin monesti täällä palstallakin uskotaan (vieläkin).
Nyt kuitenkin amerikkalaiset bodauslehdet ovat ottaneet sokerin mukaan esim. palkkariin ja aamupalan yhteydessä; eli mikään paha asia se ei toki ole kunhan tietää milloin sitä käyttää ja mitä se ajaa takaa.

No jotenkin tulee mieleen että tää pakkiksen virallinen totuus ruokavaliosta on itsessään aika kahjoa puuhaa. Kun näkee miten tosissaan jengi on valmis mun näkökulmasta pilaamaan oman ruokailunautinnon muuttamalla ruokailun joksikin tankkaukseksi ja ruuan itsessään ravintoainepitoisuus/€ ajatteluksi. Ja protskujauhoja tietenkin naamaan niin perkeleesti.

Kovastihan jengi täällä yrittää kehittää päivittäisiä aterioitaan sekä tervellisemmiksi että nautinnollisiksi. Tankkaus nyt vaan sattuu tapahtumaan, kun syödään raskaampaa, yleensä vähähiilihydraattisempaa ruokaa, jolla on kaiken lisäksi olla täyttävämpää. Ne jotka vetää jauhoja, voi sitten tinkiä aktuaalisen lihan määrästä. Tämä ravintoainepitoisuus/€ on taloudellinen tapa täyttää jääkaappia, parempi se kuin perinteinen suomalainen alc.%/litra ajattelu!

Tästä huolimatta hyvin suurella osalla näistä innokkaista tyypeistä on mun käsityksen mukaan melko vaatimattomat/tavalliset tulokset millä tahansa tavalla mitattuna. No varsinkin vaikka jollain yleisellä fyysisellä pystyvyydellä tai urheilullisuudella.

Ja mitä ulkonäköön tulee niin onko teidän mielestä sitten salillakävijät/urheilijat muuttuneet joksikin adoniksiksi tässä kaikessa hiljaisuudessaan kun nämä käsittämättömät rypsiöljyn juomiset, loputtomat protskujauhot ja kasa ehrmanneja päivässä naamaan tyyppiset tärkeät tavat ovat yleistyneet?

Sen nyt vielä ymmärrän että jos podaus on se elämän focus niin siitä vaan. Mutta vähän semmonen fiilis että tosiaan tätä samaa ruokailumallia tuputetaan kaikille mattimeikäläisille jotka haluavat "parempaan kuntoon" tms.

Ihan fiksua kirjoittelet. Bodaus on tietenkin monelle elämäntapa. Oikealla tavalla syömään oppii ajan kanssa ja on oikeastaan aika mielenkiintoista kuinka sitä nykyään osaa yhdellä silmäyksellä arvioida ruoka annoksen kalori, proteiini, hiiilari ja rasvamäärät.

Sinänsä on hassua, että tässäkin ketjussa joku kirjoittaa kuinka meni treenitvuosia hukkaan kun join pelkkää proteiinia palkkarissa ja muuta soopaa. Suurin osa täällä hiukan iäkkäämmistä kavereista ei aloittaessaan tiennyt tuon taivaallista palautusjuomista tai oikeista määristä proteiinia. Tuloksia tuli silti. Itse asiassa porukka ei tämän päivän ravinto ja treenitiedolla ole yhtään sen paremman näköistä/nopeammin kehittynyttä kuin aikana ilman lisäravinteita.

Ei meikäläinenkään palkkaristaan nykyään luovu, mutta on se kumma ettei kaikki tämä tieto ja lisäravinteet ole kehonrakennusta yhtään sen helpommaksi tehnyt.

Uskoin kauan että pöytäsokeri on pahasta...siis kaikissa tilanteissa. Näin monesti täällä palstallakin uskotaan (vieläkin).
Nyt kuitenkin amerikkalaiset bodauslehdet ovat ottaneet sokerin mukaan esim. palkkariin ja aamupalan yhteydessä; eli mikään paha asia se ei toki ole kunhan tietää milloin sitä käyttää ja mitä se ajaa takaa.
Kerrohan lisää? :)

Ihan fiksua kirjoittelet. Bodaus on tietenkin monelle elämäntapa. Oikealla tavalla syömään oppii ajan kanssa ja on oikeastaan aika mielenkiintoista kuinka sitä nykyään osaa yhdellä silmäyksellä arvioida ruoka annoksen kalori, proteiini, hiiilari ja rasvamäärät.

Sinänsä on hassua, että tässäkin ketjussa joku kirjoittaa kuinka meni treenitvuosia hukkaan kun join pelkkää proteiinia palkkarissa ja muuta soopaa. Suurin osa täällä hiukan iäkkäämmistä kavereista ei aloittaessaan tiennyt tuon taivaallista palautusjuomista tai oikeista määristä proteiinia. Tuloksia tuli silti. Itse asiassa porukka ei tämän päivän ravinto ja treenitiedolla ole yhtään sen paremman näköistä/nopeammin kehittynyttä kuin aikana ilman lisäravinteita.

Ei meikäläinenkään palkkaristaan nykyään luovu, mutta on se kumma ettei kaikki tämä tieto ja lisäravinteet ole kehonrakennusta yhtään sen helpommaksi tehnyt.

Aikaisemmin treenattiin kovaa, ja usein. Pahinta nykyaikana on koko ylikunto hömpötys.

Mitä enemmän hiilaria, sen parempi. Mitä enemmän rasvaa, sen pahempi. Proteiinilla ei mitään väliä. Tällä ajattelutavalla totesin vuosia sitten jonkun paskaisen roiskeläpän terveelliseksi :)

:D :lol2: Päivän naurut, kiitos. Ei siis pilkallisessa mielessä, osasit vaan niin hauskasti kiteyttää ton näkökannan. Tuo kommentti oli niiin meidän keittiöstä, mies aina kummastelee mm. mun "rasvasta raejuustopuuroa" (missä on siis hiutaleet, öljy, raikkarit, glutamiini, hiukan soijaproteiinia ja rypsäriä tilkka).

Niinpä. Asiaahan sinäkin tosiaan puhut. Itsellä se ajatus tässä hommassa että kun pääasiassa syö järkevästi ja omia tavoitteita palvelevalla tavalla, niin sekaan mahtuu kyllä sitä suklaatuuttia, pannaria ja mehuakin. Jokainen ateria ei tarvi olla kulinaristinen nautinto ja lempiruokaa mutta hyvä on välillä nautiskellakin. Kuten moni muukin on täällä todennut.

Kerrohan lisää? :)

Kerro lisää mistä?

Jos sokerista haluat tietää, niin lue niitä MuscleMageja tai FLEX-lehtiä.. En muista missä numeroissa tai missä lehdessä mitäkin lukenut. Monesti suositeltu pöytäsokeria palkkariin ja aamupalan kanssa (tablesugar).
Yhdessä TOP-6 foods-listalla oli sokeri muistaakseen toisella paikalla (en muista mikä numero ja mikä lehti). Kannessa muistaakseen kirjoitus "You'll never believe what made the top-6 list in foods." tai joku vastaava teksti. Lohi oli kuudennella sijalla ja broccoli vissiin ekalla...sen verran muistikuvaa artikkelista. :D

Esim. on se nyt maukkaampaa syödä aamupuuro ja -marjat lisäämällä ruokalusikallisen sokeria sekaan. Hyvää se on eikä se huonoa tee.. :thumbs: ..eikä se pari lusikkaa palkkarissakaan huono juttu ole ellei muita riittävän nopeita hiilarin lähteitä ole seassa.

Vai...?

Tuoretta matskua tältä päivältä. Maissilastut ovat terveellisempiä kuin tavalliset sipsit, koska niissä on vähemmän rasvaa ja enemmän hiilaria, vaikka kaloreita on lähes samanverran - mutta kalorithan eivät kuulemma ratkaise lihomista, vaan rasva. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom