Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
9 luokalla kun vielä olen niin tuli mainittua koulussa että otan proteiinijuomaa ja meiän liikunnan opettaja soitti kotii ja pyysi meiä mutsilt et lopettaisin ku siin on kuulemma sivuvaikutuksii :D:D:D:D

Jep mutta kuten ossipena selvensi, rypsiöjyssä o3 / o6 -suhde on erittäin hyvä. Itse ainakin pidän rypsiöljyä edelleen terveellisenä.

mutta rypsiöljyn o3 on tehottomassa muodossa ALA:na.

Ilmeisesti tärkeää on AA/EPA -suhde veressä. rypsiöljyn o3 ei nosta veren EPAa kovin tehokkaasti. o6 taas nostaa AA:n määrää.

Omega-6_3%20kilpailu.jpg

Ennen kuvittelin että mitään pitkäkestoista ei voi tehdä ilman hiilaripullapastatankkausta ennen ja jälkeen suorituksen.

Kun ensimmäistä kertaa vedin n. 30 km pikasiirtymisen kantamuksen kanssa VHH-opein, niin totesin että en ainakaan itse tarvitse ylen määrin pastaa tms. jaksaakseni tai palautuakseni. Tankkasin reilulla satsilla pekonia ja munia ennen lähtöä ja vedin matkalla pähkinöitä ja omenan ja hyvin jaksoi. Eli maksimaalinen hiilaritankkaus ei välttämättä ole onnen avain edes pitkäkestoisissa suoritteissa.

(Kaveri veti lisäksi puolimaratoonin ketovaiheessa eikä yhtään kuulemma piiputtanut.)

Suomen Puolustusvoimissa on aika kahjot ravintouskomukset ja käsitys hyvistä ravintoarvoista. Se joka löyti lihakeitostaan lihaa sai melkein huutaa "bingo!". Noh, eikait PV:llä oo vara sille määrälle porukkaa paljo parempaa laittaakkaan. Risoi vaan aina vetää napalmia viikko metsässä, ainoat proteiininlähteet suunnilleen kahen desin maito, jälkkärijogurtti ja ne 2 siivua makkaraa mitkä sai leivän päälle. Kumma kun aina alko leirin loppussa maseja kuormatessa kamat painaa enemmän ku leirille tullessa. :rolleyes:

Kaverin kanssa ku hommailtiin ekan kerran palautusjuomia, minä kävin Prismasta Hera+Malto sekoituksen, ku kaveri taas osti palkkariks pelkkää Kreaa :D

Ja mikä parasta, se laittoi siihen "palkkariin" aina sitä kreaa kuulemani mukaan 0,5dl :lol2:

Tänään opettaja paasasi, kuinka rasvaa pitäisi välttää viimeiseen asti, ettei liho.
Hiilihydraatteja sitten syödä pelkästään, koska sillon jaksaa ja ei tartu läski yhtään.
Meinasin olla vähän :curs: , mutta tyydyin kuitenkin hiljaiseloon. :)

tilasin n. 1v sitten ittelle ja kaverille palkkariaineksia (heraa, maltoa ja kreaa). itse olin jo sillon muutaman tunnin lukenut pakkista ja siinä sitte selitin kaverille et pistetään hera ja malto sekasin ja sit aina tlusikallinen kreaa päälle, niin siinä on meille sitten palkkari. ja sitte kaveri ihmetteli, että missäs on sitten se palauttava aine?

Oma isä esikuvana aloin kiinnostua puntilla käymisestä joskus 12v vanhana, ja mielessäni oli aina kuinka hän oli sanonut että makaroni menee suoraan lihakseen. Vitsaili siis joskus kun olin vielä nuorempi, mutta enhän sitä silloin tajunnut. Keitti makaronia ja sanoi tuon lausahduksen ja jännitti haukkaria nii pitihän se uskoa. Tulihan sitä treenien jälkeen keitettyä aina makaronit aikoinaan ajatellen että se todella tekee ihmeitä. :D Kyllähän sitä makaronia vieläkin vedellään kunnolla naamaan, mutta ei tietty siinä mielessä ja uskossa kun tuolloin.

Suomen Puolustusvoimissa on aika kahjot ravintouskomukset ja käsitys hyvistä ravintoarvoista. Se joka löyti lihakeitostaan lihaa sai melkein huutaa "bingo!".

Meillä ei ollu tätä ongelmaa, välillä tuntu et siinä ei ookkaan muuta kun lihaa:dance: ja leivän päälle oli aika usein cheddaria:kuola:

Meillä ei ollu tätä ongelmaa, välillä tuntu et siinä ei ookkaan muuta kun lihaa:dance: ja leivän päälle oli aika usein cheddaria:kuola:

Kasviskeittoja oli ne meidän lihakeitot minusta. Kasarmilla ollessa pystyi maitoo ja leivänpäällysmakkaraa ja -juustoo rohmuamalla pitämään ittensä jotenkuten proteiinissa kiinni. Leirilläkin lipastin aina kaikkee joutohetkillä tai esim. vartiossa järsittäväksi. Salillakin kävin aina kun yhtään ehdin ja jaksoin, kaiken mahdollisen mitä kiinni sain söin ja silti tippu paino siellä 20kg... Ja tulokset sen mukana, kaikissa isoissa liikkeissä sarjapainot laski 20-30kg. Ja puolustusvoimat kehuvat olevansa maan suurin kuntokoulu. :david:

Missäs herkkuperse laitoksessa palveluksen suoritit? :eek:

Edit. On-topic: Äiti luuli ku aloin dieetille (vasta muuttanu sille, ei tienny että _bodaan_) että mun pitäs syyä vaa perunaa että saan vitamiineja ku muutenki kalorit alhaalla, no tapeltii sitte 3 viikkoa mitä mun pitää syyä ja ostaako se mulle protu jauhoa :D

Ja kesäloman alussa rasvaa oli LIIKAA :david:

Aikanaan kun oli just alottanu reenaamisen eikä tienny mistään mitään, tuli syötyä vitusti kaikkee "terveellistä" kuten ruisleipää, puuroa yms. - myös iltapalalla, eikä tietenkään rasvaa ollenkaan koska sehän on pahasta :D

Pomoni kysyi viime kesänä epäuskoisena että "Ai lihottaako peruna??". Tietenkin, pulla lihottaa ja peruna ei, ja tällä ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa paljonko syöt ja paljonko kulutat. :D

silloinkun aloitin reenaamaan kuulin kavereilta ja joka paikasta että jos käy salilla ja syö proteiinia niin kasvaa... ostin ''proteiinia'' elikä halpis heraa ja purkissa luki että jos otat suoraan reenin jälkeen niin kannattaa ottaa myös energia jostain kuten maltosta, ajattelin että höpöhöpö mullahan on ihan tarpeeks energiaa joten söin noin kuukauden pelkkää protskua palautumis juomassa... olin tyhmä... se kuukausi tais mennä hukkaan. :(

en myös tietänyt että kuinka paljon sitä proteiinia pitää saada joten ostin wrangen super turbo proteiini nappuloita ja söin jotain 5-10 kerrallaan välipalaksi, 10 nappulaa = 4g prot. :wall:

Ite tuli kans joskus nieleskeltyä noita nappuoloita...karmeita kuivia kurkkuun tarertuvia ufon kokosia...mutta patti kasvoi, kun ikää oli 17 v ja testosteroni kohisi suonissa

kaupoissa monesti tulee kateltua kun porukka ostaa sipsejä, limsaa,suklaata,pizzaa,hampurilaisia yms muuta paskaa niin limsat ovat sitten lightia, ja maito rasvatonta. No pieni apuhan sekin on:D

Light-kokiksesta tuli mieleen: kaveri oli mäkkärissä töissä ja palveli siinä kahta huomattavan isokokoista naisihmistä. Toinen näistä tukevista leideistä tilasi jonkun järjettömän mättöaterian - kevytkokiksella, mitä toinen ihmetteli suureen ääneen. Perusteluna oli se, että kokiksessa on niin paljon kaloreja, johon tämä toinen viisaasti tiesi vastata, että on parempi juoda tavallista kokista koska makeutusaineista saa selluliittia :D. Fail.

Kyllä sitä kauhulla itse katselee myös ruokakaupassa toisten ostoksia jos sattuvat silmiin: keksiä, vaaleaa hötöleipää, teollisia lihavalmisteita (suurimmaksi osaksi siis glukoosia), vahingossa jonkun koriin on saattanut tippua 100 grammaa kalpeinta jäävuorisalaattia. Kukin tyylillään, mutta jengillä on varmaan ihan saatanan huono olo eivätkä itse sitä edes tajua, kun ei ole tietoa paremmasta.

Ystävättäreni kertoi, että meidän lähikaupassa myyjä ystävällisesti muistuttaa, jos hänellä ei ostosten joukossa olekaan viikottaista suklaalevyä. Ettei vaan pääse unohtumaan :D

Useemmankin kerran oon miettinyt, että kuinka tarkkaan myyjät muistaa esim vakiasiakkaiden normaalit ruokaostokset, tai että mihin tyyliin ko perheessä syödään. Kaupassa työskentelevä kaverini sanoi, että hyvin tarkasti :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom