Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omega 6:tta tulee silti rypsäristä 100% enemmän kuin vastaavasta määrästä oliiviöljyä ja omega 3:lla ei väliä. Tätä tässä ymmärtääkseni haettiin.

ite oon elänyt siinä käsityksessä, että noiden o3 ja o6 suhde merkkaa huomattavasti enemmän kun itse o6:n määrä.

muttaniinni sit alkuperäiseen aiheeseen: miks rypsäriä pitäis sit litkiä 100l viikossa? jos ottaa teelusikallisen viikkoon, niin eikös siinä silti tule o3 yms terveellisiä ainesosia elimistölle ja samalla o6:n saanti ei ole kovin suurta.

vähän niinku väittäis että salaatti on epäterveellistä kun mahalaukku voi revetä jos sitä vetää liikaa...

ite oon elänyt siinä käsityksessä, että noiden o3 ja o6 suhde merkkaa huomattavasti enemmän kun itse o6:n määrä.

Samoin. Mutta ilmeisesti uusimmat tutkimukset viittaisivat siihen, että omega 6:n saanti olisi myös merkittävä jutska. Oliiviöljyä pidän parempana perusöljynä juuri tästä syystä. En silti lähtisi kylmäpuristettua rypsäriä epäterveelliseksikään haukkumaan.

Puhuin töissä työkaverin kanssa myslipatukan sokeripitoisuudesta, niin hän fiksuna totesi ettei se sokeri, vaan ne hiilarit. Ihmetteli myös mun annoskokoja (mä en edes syö niin paljon ja vielä jotain kotiruokaa; soijarouhekastiketta ja perunaa) ja kertomalla miten minä lihoan jos en lopeta syömistä.

Tämä on jotain helvetin uskomatonta, aiheuttaa minulle myötähäpeää ja hajottaa muutenkin, mutta kerrotaan nyt pois: Minun vanhemmat aina saarnaa "lihastenkasvatusmömmöjen" vaarallisuudesta. Hera, malto ja kreatiini on dopingaineita niiden mielestä. Vaikka niille miten selittäisi että niitä myydään ihan joka helvetin kaupassa tänä päivänä niin eihän ne usko, luuleevat että noita tuodaan rajan yli jonkun Iigorin hanurissa ja myydään eteenpäin pimeillä kujilla. Ne on sitä vanhaa sukupolvee joka suunnilleen tietää vaan että ruokaa syödään ja thäts it, ei hajuakaan mitä ne sisältää ja että omalla lautasellakin on noita dopingaineiksi luultuja proteiineja ja hiilareita. Lisäksi äitini pitää salillakäyntiä tyhmien ihmisten ja väkivaltaisten rikollisten harrastuksena ja valittaa usein enkö voisi harrastaa mitä tahansa muuta järkevämpää.. Jos asiallisesti yritän oikoa asioita niin todennäköisesti tulee vaan jotain "elä sinä ala meitä neuvomaan, kyllä me tiedetään paremmin" -vittuilua. :david: :5:

Tämä on jotain helvetin uskomatonta, aiheuttaa minulle myötähäpeää ja hajottaa muutenkin, mutta kerrotaan nyt pois: Minun vanhemmat aina saarnaa "lihastenkasvatusmömmöjen" vaarallisuudesta. Hera, malto ja kreatiini on dopingaineita niiden mielestä. Vaikka niille miten selittäisi että niitä myydään ihan joka helvetin kaupassa tänä päivänä niin eihän ne usko, luuleevat että noita tuodaan rajan yli jonkun Iigorin hanurissa ja myydään eteenpäin pimeillä kujilla. Ne on sitä vanhaa sukupolvee joka suunnilleen tietää vaan että ruokaa syödään ja thäts it, ei hajuakaan mitä ne sisältää ja että omalla lautasellakin on noita dopingaineiksi luultuja proteiineja ja hiilareita. Lisäksi äitini pitää salillakäyntiä tyhmien ihmisten ja väkivaltaisten rikollisten harrastuksena ja valittaa usein enkö voisi harrastaa mitä tahansa muuta järkevämpää.. Jos asiallisesti yritän oikoa asioita niin todennäköisesti tulee vaan jotain "elä sinä ala meitä neuvomaan, kyllä me tiedetään paremmin" -vittuilua. :david: :5:

Eilen töissä eräs 40v kaveri rupesi aprikoimaan,että onkohan ne miten haitallisia terveydelle ne lihasten kasvatus aineet.. Pienen kyselyn jälkeen selvis,että kaveri tarkoittaa niitä pussukoita,joita mainostetaan erään viikkolehden sivuilla "kuikelon" kuvalla varustettuna.

Kun ei tiedä vaikka sisältäisi melamiinia.. Itse ei kuulema uskaltaisi ainakaan syödä. Eihän siihen voinut kuin kommentoida,että sen kyllä huomaa :D

...ruokaa syödään ja thäts it, ei hajuakaan mitä ne sisältää ja että omalla lautasellakin on noita dopingaineiksi luultuja proteiineja ja hiilareita.

:D Ja kun raudan vääntämistä ja jauhon popsimista jatkat, niin tulet vaan kuuleen lisää ja lisää tuota samaa suunnalta jos toiselta... siihen tottuu :rolleyes:

...taitaa tosin nykyään olla niin päin, että tuo lihakarjan lopputuote (=piffi) sisältää suuremmalla todennäköisyydellä niitä horomooneita kuin jauhopussukat :eek:

Todella usein kun joku kyselee että käytätkö lisäravinteita. Kun vastaa että kyllä, niin vastaus on usein "Eiks niillä lihaksista tuu sellasta proteiinimömmöä eikä mitään oikeeta lihasta"

ei sitä monesti ole uskoa edes omia korviaan kun kuuntelee ihmisten ravinto "tietoutta"

etenkin lisäravinteet tuntuvat olevan kovinkin maagisia aineita...

ei jaksa alkaa pätemään ja korjaamaan noita harhaluuloja joten olenkin päättänyt vain
pöljänä myötäillä vieressä ;)

Eilen töissä eräs 40v kaveri rupesi aprikoimaan,että onkohan ne miten haitallisia terveydelle ne lihasten kasvatus aineet.. Pienen kyselyn jälkeen selvis,että kaveri tarkoittaa niitä pussukoita,joita mainostetaan erään viikkolehden sivuilla "kuikelon" kuvalla varustettuna.

Kun ei tiedä vaikka sisältäisi melamiinia.. Itse ei kuulema uskaltaisi ainakaan syödä. Eihän siihen voinut kuin kommentoida,että sen kyllä huomaa :D
Melko reilu vastaus. :hyvä:

:D Ja kun raudan vääntämistä ja jauhon popsimista jatkat, niin tulet vaan kuuleen lisää ja lisää tuota samaa suunnalta jos toiselta... siihen tottuu :rolleyes:

...taitaa tosin nykyään olla niin päin, että tuo lihakarjan lopputuote (=piffi) sisältää suuremmalla todennäköisyydellä niitä horomooneita kuin jauhopussukat :eek:

Ymmärtäis ees vähä sitä hormoonihätäilyä jos oisin ees oikeesti iso enkä perus pari vuotta sillon tällön vähä treenaillut tapaus. Nyt tosin kunnolla taas salihommissa mukana kun viime vuosi ja tämän vuoden alku oli mitä oli; mm. loukkaantuminen, leikkaus, pitkä sairasloma ja SA-INT paskalaitosksessakii tuli käytyä puolen vuoden keikka lusimassa :david: Risoo vaan niin pahasti kun asiasta tietämättömät on vaan jämähtäneet ennakkokäsityksiinsä eikä ees kuuntele jos yrittää selittää :jahas:

Ennen vanhaan luulin että kun käy salilla niin ekaks lähtee kaikki rasvat, ja kun rasvat ovat tarpeeksi alhaalla, sitten vasta tulee lihaksia. Olin tällöin ala-asteella, luokkanumerolla 5 tai 6...

Joskus 5-6 vuotta sitten kun aloittelin treenaa, faija oli ostanut himaan ternimaito kapseleita ja tsekkasin purkin kyljestä että kylläpäs on paljo prodea tässä. Söin niitä sitte yli annostuksen ja taisin syödä jopa KOLME tabua kerralla, muutaman kerran päivässä jonku viikon ajan. Nyt kun asiaa miettii niin ne kolme tabua sisälsi prodea ehkä sen 1 gramman jos sitäkään. Ilmankos meikäläisestä tuli niin iso ja massiivinen.

7-luokalla kun ei ymmärtäny syömisestä yhtään mitään, niin tuli joka päivä koulussa syötyä: noin 3 lautasellista ruokaa riippumatta mitä oli tarjolla, +5 näkkileipää (joka näkkärin päällä 10g levitettä), monta lasia maitoa.
Painoa 7 luokan aikana taisi kertyä reilut 15kg josta 0% oli lihasta:(

Naistenlehtien ja kynäniskaisten vegaanien aivopesemänä luulin, että..
-mitä vähemmän syö, sitä enemmän laihtuu (olin ylpeä pärjätessäni 700 kalorilla päivässä :david:)
-treenin jälkeen kannattaa sinnitellä ilman ruokaa ettei vaan syö takaisin polttamiaan kaloreita
-proteiinia ei tosiaan kannata/tarvitse syödä kuin se 0,3g/painokilo korkeintaan (kiitos, vegaani-ituhipit..) ja tämän kaiken saat papuja ja viljaa mussuttamalla
-rasva on saatanasta. "Hyvän ja pahan rasvan ero on kuin ero hukkumisen ja hirttäytymisen välillä" - joku vege-lääkäri
-kolesteroli=kuolema, kaksi kananmunaa viikossa on jo liikaa
-terveellisessä ruokavaliossa makrot jakautuvat näin: 60-70% hiilareita, 10-15% proteiinia ja loput rasvaa (niitä kevytmargariineja)

Fail.

Joskus luulin, että hitaat hiilarit lihottavat, koska ne imeytyvät hitaammin ja pidempään.

Ituhippien metkut on aina hauskoja. Eräs kaverini (hippi) yritti kerran uskotella, että lihaa ei tarvitse kuin kerran viikossa. Kaksi kertaa viikossa on maksimi, mitä on terveellistä syödä ja jos syö enemmän, se on haitallista terveydelle.

Ituhippien metkut on aina hauskoja. Eräs kaverini (hippi) yritti kerran uskotella, että lihaa ei tarvitse kuin kerran viikossa. Kaksi kertaa viikossa on maksimi, mitä on terveellistä syödä ja jos syö enemmän, se on haitallista terveydelle.

Niin, totuushan on se ettei sitä lihaa _tarvitse_ lainkaan.

Eräs tyyppi vanhalla salilla kävi vetämässä kreatiinia pukuhuoneessa (hauis)sarjojen välissä. Antaa kuulemma tehoa sarjoihin :D Yhdessä treenissä saattoi mennä 50g kreaa..

Joo itselleni tuli kyllä monenlaista noottia esim. vanhemmilta joskus kun aloitin palautusjuomien nauttimisen reenin jälkeen :D Tässä taas nähdään kuinka ennakkoluuloisia vanhat suomalaiset ihmiset on eivätkä millään voineet uskoa miten se palautusjuoma vaikuttaa todellisuudessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom