Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mie uskoin pienenä että ns. epäterveellistä ruokaa sai syödä niin paljon kuin ikinä haluaa jos vain sen "alle" syö jotain terveellistä. Ts. pullaa sai vedellä rauhassa jos ensin söi ruisleivän ;)

No näinhän se menee!:thumbs:vai...?

En muista mistä tämän kuulin, mutta 300g maltoa estää kuulemma kanuunan muki-illan jälkeen:D

Saman suuntaista olen kuullut, tosin se oli vain pari ruokalusikallista hedelmäsokeria veteen ja naamariin ennen nukkumaanmenoa niin ois paljon parempi olo aamulla, joku taisi jopa väittää että nopeuttaa vähän alkoholin palamista, mutta tiedä sitten onko tuosta mitään tieteellistä todistetta :D

Söin teini-iässä aina salin jälkeen palkkarina yhden omenan.. Olin oikein ylpeä, että syön niin terveellisesti treenin jälkeen kun jotkut muut veteli protskujauhoja tms.
Näin jälkeenpäin ajatellen silloinen palkkari saattoi hieman hidastaa maksimaalista lihaskasvua. Muutenkin tuli vältettyä hirveästi rasvaa, ja punaista lihaa.

Saman suuntaista olen kuullut, tosin se oli vain pari ruokalusikallista hedelmäsokeria veteen ja naamariin ennen nukkumaanmenoa niin ois paljon parempi olo aamulla, joku taisi jopa väittää että nopeuttaa vähän alkoholin palamista, mutta tiedä sitten onko tuosta mitään tieteellistä todistetta :D

Heh, enpä usko että on. Olisihan se kätevää vetää sokeria huoviin nukkumaan mennessä (parissa promillessa) ja herätä sitten selvinpäin 8:00 aamulla. Krapulan lievitykseen olen kyllä kuullut saman tapaisia juttuja.

Tämä nyt ei oikeastaan tänne kuuluisi, mutta liippaa kuitenkin aihetta läheltä: Työkaveri näki työpöydälläni sheikkerissä heradrinkin ja alkoi kyselemään mitä protskua vedän. Alkoi siinä sitten kehumaan miten hänen verkostomarkkinointikaverinsa myisi maailman parasta protskua (jotain sellasta ylihinnoteltua "ihmejauhoa" siis), koetin selittää että sillä ei ole kuule mulle paskankaan väliä mitä heraa vedän, kunhan nyt jotain välipalaksi. Olin kuulemma hakoteillä, on erittäin tärkeää syödä näitä LAADUKKAITA jauhoja, joista saa enemmän HYÖTYÄ. Koetin väittää vastaan, mutta eihän sellainen aivopesty ihminen mitään kuuntele. Lopetin sitten koko väittelyn ennen kuin V-käyrä kohosi ylemmäs..:curs:

En nyt sitten tiedä olenko aivan väärässä, mutta ymmärtääkseni alkoholi poistaa sokeria ja vettä verestä eli ennen nukkumaanmenoa nautittu sokeri+vesi vähentäisi krapulaa, tiedä häntä

Kyllä. Useita tutkimuksia on tullut vastaan asiasta, tässä vaikka yksi:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/e...ez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum

CONCLUSIONS: Higher blood levels of long-chain n-3 fatty acids, mainly found in marine foods, and of linoleic acid, mainly found in non-hydrogenated vegetable oils, are associated with a reduced risk of prostate cancer. The direct associations of linoleic acid metabolites with prostate cancer risk deserve further investigation.

Eikö tuossa sanota nimenomaan että omega3 vähentää eturauhassyövän riskiä?

Edit: Vai wtf :D

Eikö tuossa sanota nimenomaan että omega3 vähentää eturauhassyövän riskiä?

Edit: Vai wtf :D
Rypsärissä on runsaasti omega6:tta. Tuossa mainittiin erikseen, että alfalinoleenihappo oli neutraali tekijä, jota rypsärin omega3 on.

Viimeksi muokattu:
Sillai, että periaatteessa ei oo väliä syökö, esim:

1. Proteiinia, + kuitua (esim. vehnälese) + valkosta leipää

tai

2. Proteiinia + jtn täysjyväleipää

Kun kummassaki satsissa tulee kuitenkin hiilaria ja ne kuidut myös. :dance:

Rypsärissä on runsaasti omega6:tta. Tuossa mainittiin erikseen, että alfalinoleenihappo oli neutraali tekijä, jota rypsärin omega3 on.

Vaan silti lopussa sanotaan, että linolihapon yhteys syöpään vaatii lisää tutkimusta. Sitä paitsi yhteenvedossahan sanotaan myös, että korkeat omega-3 rasvahappojen ja linolihapon pitoisuudet veressä ehkäisevät eturauhassyöpää. Rypsärissähän on eniten linolihappoa. Aika epävarmaa tutkimusta vai olenko itse lukenut väärin?
Blood levels of gamma-linolenic and dihomo-gamma-linolenic acids, fatty acids resulting from the metabolism of linoleic acid, were directly associated with prostate cancer
Tuon pätkän mukaan rasvahapot, jotka metaboloituvat linolihapoksi ovat vaarallisimpia.

Luulin joskus et auringonkukkaöljy on tosi terveellistä, kun siinä oli niin paljon monityydyttymättömiä rasvahappoja :jahas:

joo ja aiheesta: luulin että jos bulkkaa niin se tarkottaa jumalatonta karkinsyöntiä + saarioisen roiskeläppäpitsoja... :D

Jep mutta kuten ossipena selvensi, rypsiöjyssä o3 / o6 -suhde on erittäin hyvä. Itse ainakin pidän rypsiöljyä edelleen terveellisenä.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom