Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu

PMLats

Mode/Punttimimmit
Mode
Ikä
47
Naureskelinpa tässä päivänä eräänä itselleni, kun muistelin, miten pihalla noiden ravintoasioiden kanssa on joskus ollut. Monella olisi varmaan hauskoja juttuja siitä, mitä itse on luullut tai mitä on kuullut luultavan??

Voin aloittaa:
- Teini-iässä vielä uskoin, että paahtoleipä on paahtamisen jälkeen terveellisempää. Tulihan siitä paheksutusta "vaaleasta leivästä" muutaman asteen verran ruskeampaa, ja vielä rapeaa (logiikka: näkkileipä on terveellistä ja rapeaa -> rapea leipä on terveellistä). Piti kuitenkin varoa, ettei leipä päässyt hiiltymään, koska siitä mustasta osasta saattoi saada syövän
- Vielä jonkin verran myöhemmällä iällä olin vakuuttunut siitä, että banaanissa on runsaasti proteiinia joten sitä kannattaa bodarin syödä :rolleyes:

Varmaan noita on enemmänkin, nyt ei vaan jaksa muistaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joskus kauan sitten kun ensimmäisiä kertoja eksyin lisäravinnakauppaan ja ostin palautusjuoman, niin myyjä yritti myydä myös proteiinin siihen samalla. Totesin vain että "eikös tässä palautusjuomassa jo ole proteiini". Kaveri vähän katsoi hölmönä. Määristä kun en tiennyt tuon taivaallista. Ajattelin vain että kun kerran pulveria on ni siinähän se.

Heh, kaveri(treenannut reilu4v.) valitteli ettei saa massaa
lisää, eikä palaudu..vaikka syö helvetisti perunaa josta kuulemma saa pirusti proteiinia ja kaikkee:D

Nyt se sitten siirty "isojen poikien ravinteisiin". Eettä näin..

Sama kaveri uskoo, että ennen kun alkaa treenaamaan, on hyvä hankkia
20-30rasva%..kun siitä on niin hyvä tehdä lihasta :lol2: :jahas:

nuorempana hillittömässä teini-iän testohuurussa kuvittelin luonnollisesti että kun sanotaan että pitää syödä paljon. noh paljon söinkin mutta näin jälkeenpäin on hyvä miettiä että millainen murto-osa siitä oli proteiinia eli lihasten rakennusainetta. Kun ravinto koostui järkyttävistä määristä peruskotiruokaa eli makaronilaatikkoa, perunaa maitoa leipää jne jne.

Ihme kyllä, kehitys oli hemmetin kovaa eikä rasvaa juurikaan kertynyt. on se testosteroni ihmeellinen aine :lol2:

silloinkun aloitin reenaamaan kuulin kavereilta ja joka paikasta että jos käy salilla ja syö proteiinia niin kasvaa... ostin ''proteiinia'' elikä halpis heraa ja purkissa luki että jos otat suoraan reenin jälkeen niin kannattaa ottaa myös energia jostain kuten maltosta, ajattelin että höpöhöpö mullahan on ihan tarpeeks energiaa joten söin noin kuukauden pelkkää protskua palautumis juomassa... olin tyhmä... se kuukausi tais mennä hukkaan. :(

en myös tietänyt että kuinka paljon sitä proteiinia pitää saada joten ostin wrangen super turbo proteiini nappuloita ja söin jotain 5-10 kerrallaan välipalaksi, 10 nappulaa = 4g prot. :wall:

Itselläni varmaan pahin harhaluulo oli, että mitä vähemmän syö, sitä nopeammin laihtuu. Nojoo, ehkä siinä sen verran perää oli, että paino ainakin rupeaa tippumaan :)

Naru85 sanoi:
silloinkun aloitin reenaamaan kuulin kavereilta ja joka paikasta että jos käy salilla ja syö proteiinia niin kasvaa... ostin ''proteiinia'' elikä halpis heraa ja purkissa luki että jos otat suoraan reenin jälkeen niin kannattaa ottaa myös energia jostain kuten maltosta, ajattelin että höpöhöpö mullahan on ihan tarpeeks energiaa joten söin noin kuukauden pelkkää protskua palautumis juomassa... olin tyhmä... se kuukausi tais mennä hukkaan. :(

en myös tietänyt että kuinka paljon sitä proteiinia pitää saada joten ostin wrangen super turbo proteiini nappuloita ja söin jotain 5-10 kerrallaan välipalaksi, 10 nappulaa = 4g prot. :wall:
Söin pelkkää proteiinia palautusjuomassa noin 3 vuotta. <- :david:

Itse joskus muistan vuosien takaa kun fanaattisena bodiukkelina heittelin rahkaa (prodejauheet olsi silloin vielä kalliita) + tuoremehua + maltoa sis. sheikkejä jottein tule ylimääräistä taikinaa massaa hankkiessa :D Huonoin mahdollinen juoma siihen tarkoitukseen, mutta tietämättömyydellä ei ollut silloin rajoja (ilmeisesti saatanan Bodaus-lehdestä olin lukenut, että malto on hidasta pitkäketjuista hiilaria). Kiitti taas, Bodaus-lehti! :lol2:

Tuli mieleen vielä pahempi ajoilta, jolloin olin 15 v. Kaverin kanssa käytiin ostamassa luotaistuotekaupasta jotain haita-paska muscle building -tippoja (ilmeisesti Wrangen markkinoimia), joita piti heivata kielen alle, jotta lihakset kasvaa nopeammin (olisko ollu jotain beetasitosteroli-lientä tms). Niitähän piti sitten salaa ottaa salin pukukopissa myös sarjojen välillä, jotta kehitys olisi maksimaalista :D No, kaverilla olikin kun se oli geneettinen superfriikki, joka oli nyt IFBB Pro jos ei ole ollut lahjakas _ja_ laiska

Mä vedin kaverin kanssa joku neljä kuukautta (onneksi vain) palautumisjuomana All Starssin Zell Techiä siinä uskossa, että se on maailman paras palkkari.....tossa sen ravitosisältö: / 100g: Energiaa 1380 kj / 325 kcal, proteiinia 7g, hiilihydraattia 72g, rasvaa 0g, kreatiinia 13g, L-glutamiinia 4g, tauriinia 3g, vitamiinit. Vähän jäi proteiinit vähille.....

Temp Human sanoi:
24 vuotta vältin rasvaa kuin ruttoa. Se kun katsokaas tuppaa lihottamaan......
2-vuotiaasta tietoisesti välttänyt rasvan saantia....välkky poeka ;)

Naru85 sanoi:
se kuukausi tais mennä hukkaan. :(

Hukkaan? Ei se hiilareiden vetäminen treenin jälkeen ole mihinkään kiveen kirjoitettu Edellytys kasvulle vaikka siitä hyötyä onkin.

Itellä oli joskus kovassa uskomus että hiilaria voi vetää miten paljon tahansa ja ei lihota, mutta jos vähänkin ottaa rasvaa mukaan niin menee heti läskiksi. No eihän se hiilari varsinkaan nopeana ja rasva yhdessä ole todellakaan samalla aterialla hyväksi. Mutta kumman tiukassa näyttää olevan vanhemmallakin väellä uskomut, että hiilaria voi vetää mielin määrin ilman lihoamisen pelkoa, mutta rasva se lihottaa heti ja välittömästi.

Mull o aik vähä mitää juttui ku treenasin alle vuoden ennenku löysin tän sivun..
Mut asiaan: sillo joskus alku aikoina ku tuli käytyy broidi kaa salin ja aina treenin jälkee se veti jotai pulverii sekotettuna vetee (broidi o aika lihaksikas), ni tuli "luvattuu" itellee ett en ala vetää tommosii hormooneit ettei tuu noi isoks..
Ja ku salil on pieni jääkaapi miss myydää kaiken mailman amino-happo drinkkei ni tuli kierettyy ne "laittomat" aineen kaukaa..

Ja ilman tätä foorumii ni täss olis kyll pitkä lista juttui.. Ku joka päivä oppii jotai uutta ku lukee teiä juttui.. :worship:

Wrangella oli joskus Gamma-oryzanoli pillereitä.Mitähän pirua
sekin aine on(varmaan jotain pässinkiveksistä jauhettua)? :hyper:
Näihin oli kova luottamus,mutta mitäänhän ei tietenkään tapahtunut,mitä
nyt rahapussi keveni. :D

Eiköhän se meikäläisen hulluin (not to mention sitkein...) uskomus ole ollut se sama kuin mooonella muullakin, eli rasva lihottaa ja rasva = paha, hiilihydraatti = hyvä. Joskus nuorena uskoin myös, että jos en syö enää illalla klo 18 jälkeen mitään, niin laihdun. :rolleyes: Josta sitten seurasi tietenkin se, että "fiksuna" tyttönä "järkeilin" hieman lisää ja päädyin siihen, että jos en syökään enää klo 15 jälkeen mitään, niin laihdun vielä enemmän... No, onneksi en sitten jaksanut tuota kovin kauaa, sen verran hyvä ruokahalu mulla on aina ollut :D

- 16-18 vuotiaana luulin, että proteiini on mustinen lihaskasvun räjäyttävä lisäaine, jota saa vain lisäravinnepulvereista. Tavallisessa ruoassa proteiinia ei ole.

- Vielä 30 vuotiaana luulin, että malto on sama asia kuin vilja. Se on piiiitkääääkeeeetjuuineeen hiilis. Maltoa voi vetää ihan miten paljon vaan. Verensokeri ja energiat pysyy erittäin tasaisena ainaskin 12 tuntia malton ottamisen jälkeen. Juoda maltoa on ihan sama asian, kuin syödä lautasellinen spagettia al dentte. Malto ei voi lihottaa. Luojan kiitos, mä en ole koskaan pahemmin maltoa hörppinyt. Mä en pysty tätä mitenkään todistamaan, mutta tätä ihan oikeasti tolkutettiin 90 luvun alkupuolella kauppiaiden toimesta vuosikausia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom