Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Itse kanssa "aina" luullut, että rasvat ne lihottaa!
Niinpä luuli meikäkin että se malto pitää verensokerin tasasena about 12h..
Olet ringside ihan oikeassa..niin ne pirut väitti!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
metalman sanoi:
Kun ravinto koostui järkyttävistä määristä peruskotiruokaa eli makaronilaatikkoa, perunaa maitoa leipää jne jne.

Ja mikä vika maidon, makaroonin ja jauhelihan proteiinessa on. Jos olet järkyttäviä määriä syönyt niin olet myös varmasti tarvittavan proteiinimäärän näistä saanut. :jahas:

eiköhän monet nykynuoret/teinit ole luullut tuota proteiinia jauheeksi joka on "oikotie"... itse joskus en meinannu mitenkää ostaa proteiini jauhetta ku luulin että se lihottaa ku tulee "massaa" :nolo: :nolo: :nolo: :nolo:

Joskus teininä vedin vähän aikaa (muutaman kuukauden) maltoa tasaisesti pitkin päivää, kun olin kuullut joltain, että se auttais pitämään energiavarastot täynnä ja treenaamaan kovempaa. Ei se nyt kummemmin lihottanut, kun oli silloin päällä kasvupyrähdys. Tuli kuitenkin "hieman" huono olo ja päätin lopettaa. :D

Teininä palautusjuomani sisälsi yhdessä vaiheessa 3dl maltoa + 2dl soijajauhoa, siis ei soijaproteiinia, vaan sellasta soyolk(vai mikä lie) soijajauhoa. Voin kertoa että kun tuon kiskasin ykösellä alas niin meinasin pari kertaa pyörtyä/kuolla kotimatkalla :) ....ja taisinpa tuohon vielä parhaina aikoina vetästä 1h ennen reeniä 2dl maltoa. Nohhh, tuli ainakin massaa...

Mä luulin vielä noin vuos sitten kun en ollut alottanutkaan salilla käyntiä, että natu tai natikka meinaa semmosta henkilöä joka ei vedä lisäravinteita (esim proteiinijauhoa) :nolo: :lol2: :lol2: :lol2:

nevahood sanoi:
oon luullut ennen (noin 18 vuotiaaksi asti) että syön tarpeeksi :lol2:
Niin mäkin. En varmaa syö vielkään tarpeeks.

Mä käsitin "proteiinin" homogeenisena tavarana siihen tyyliin, että ihan sama, mitä protskua vetää pataan. Siinä vaiheessa, kun tulin tietoiseksi palautusjuomasta, ajattelin, että kaiken maailman heraprotskukonsentraatit - isolaateista nyt puhumattakaan - ja aminohappoprofiilit olivat markkinamiesten kusetusta, joten pistin palkkariin aina vain pelkkää soijaprotskua.
Rasvoista ei myöskään tullut tiedettyä muuta kuin, että niitä pitää välttää.
Hiilareista ajatteli, että maltoa voi aivan hyvin pistää sen 50g-60g palkkariin, mutta jos sen tilalle pistäisi vaikka rypälesokeria tai mitä tahansa makean makuista hiilaria, niin johan tarttuisi läskiksi kiinni.

Temp Human sanoi:
24 vuotta vältin rasvaa kuin ruttoa. Se kun katsokaas tuppaa lihottamaan......
Sama
:itku:
Tästä voi kyllä syyttää täysin jo ala-asteella alkanutta ruokapyramidi-propagandaa, jossa rasva on pahapaha ja suomalainen peruna hyvähyvähyvä! :curs:

Tulipahan mieleen, että kun oli ihan pienen pieni, niin muistan mainoksen, jossa pöytä notkui erilaisia leipiä (oli siis myös tummaakin), pääsääntöisesti erilaisia ranskanleipiä ja sämpylöitä. Sitten pehmeä miesääni sanoi, että "Leipä ei lihota!"

Ja koska olin lapsena ja nuorena tosi kova syömään leipää, ajattelin että onneksi musta ei tuu koskaan lihavaa, kun mä syön leipää niin paljon :)

Tosin tykkään leivästä näin vanhanakin aika paljon :D

Yläasteella kuultiin, että yksi todella vahva jätkä söi lisäravinneproteiineja. Hänellä ei siis ollut oikeaa voimaa vaan "jauholihakset".

Kuulin joskus käsitteen "piilorasva" ja pari viikkoa koitin innokkaasti kaivaa esiin esim. lihapiirakan sisälle piilotetun rasvan. Ihmettelin myös miksi ihmeessä elintarvikkeisiin piilotetaan rasvaa :confused:

Toi rasvat lihottaa juttu on tuttu myös täällä.

Sitten joskus 13 vuotiaana, kun käytiin kerran viikossa koko kroppaa treenamassa kerralla läpi, niin treenin jälkeen ei saanut syödä mitään. Näin luulin tulevan entistä kireämmäksi.

Kyllä se rasva lihottaa vieläkin kun tarpeeksi vetää... :)

Mä en oo luullu mitään, kun ei kiinnostanu ja sen kyllä huomaa!

Ei kuulu ruokapuoleen, mutta joskus luultiin, että menthol tupakkia kannattaa polttaa flunssassa. :david:

Itse vedin silloin kun Malto oli uusinta uutta, niin pelkästään sitä ennen ja jälkeen reenin. Muutenkin syömiset oli vuosikausia mitä sattuu. Ferulihappoa ja kromipikolinaattia vedin silmät kiiluen, olin satavarma että nyt minusta tulee Jari Leino ja että tämä on nyt SE juttu.

Isäukostani ja hänen totuudestaan; eka proteiinijauheeni oli sitä dopingia ja se saarnasi mulle terveyshaitoista ja että sydän kasvaa ja kuolen nuorena.

Yläasteen ekaluokalla kun alettiin kavereiden kanssa käymään "puntilla" niin vedettiin aina palautusjuomat heti ekojen sarjojen jälkeen ja heti sen jälkeen tunti punttia siinä uskossa että se palautusjuoma muuttuu lihakseksi treenin aikana :wall:

skeema sanoi:
Mä käsitin "proteiinin" homogeenisena tavarana siihen tyyliin, että ihan sama, mitä protskua vetää pataan. Siinä vaiheessa, kun tulin tietoiseksi palautusjuomasta, ajattelin, että kaiken maailman heraprotskukonsentraatit - isolaateista nyt puhumattakaan - ja aminohappoprofiilit olivat markkinamiesten kusetusta, joten pistin palkkariin aina vain pelkkää soijaprotskua.

mikäs paha tuossa on? pääasia että proteiinia tulee tarpeeksi. vielä naurettavampaa on hifistellä proteiinejen imeytymisnopeuksilla kun samalla ei syö tarpeeksi. esim. jotkut välttävät "hidasta" maitoproteiinia ja näin jättävät maidon kokonaan juomatta eivätkä näin saa niin paljoa proteiinia. ennemmin huonolaatuista yli tarpeen kuin "huippuproteiinia" liian vähän.

Proteiini = Hormooni!
Saarnasin ja valistin muutamalle kaverille pari vuotta sitten, kun ne veti proteiini hormoonia!

Sit luulin et jos vetää proteiinia, niin lihakset lähtee heti pois, kun lopettaa niitten käytön.

Et eli samanlaisia uskomuksia, kun muillankin. :)

Aikalailla niitä perusluuloja.
Luulin, että läskistä on helppo tehdä lihasta, sen takia en kehittynyt, vaikka tein punnerruksia, vatsoja ja 3 min hauiksia.

Luin täältä joskus aikoja sitten tutkimuksen, jonka mukaan proteiinia nautittuna ennen treeniä auttaa rasvanpoltossa. Ei siis muuta kuin ennen treeniä Hera85:sta desi ja menoksi. Palautusjuomista ei ollut mitään tietoa. Pikkuhiljaa tulin koko ajan vakuuttuneemmaksi palautusjuomasähellykseen ja ostin maltoa kyytipojaksi ja sekoittelin palkkarin.

No nämä väärinkäsitykset eri ravintoaineista ja niiden suhteista ovat kuin suoraan vanhan polven ravintoterapeuttien (ja nykyisen UKK-instituutin) ohjeista ja neuvoista :) Eihän nyt urheilija muuta tarvitse kuin korkeintaan hiilihydraatteja ja paljon kotiruokaa...

Itsekin muuten luulin jossain vaiheessa että banaani sisältää ihan perhanasti proteiinia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom