Kadehdin läskejä

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen ollut nyt kuukauden varastohommissa, ja painoni on pudonnut n. 10 kiloa rasvaprosentin (n.15%) pysyessä suunnilleen samoissa. Treenattu on noin 1-3 kertaa viikossa ja syöttykin on paskasti. Työssä palaa kaloreita aivan homona ja ruokahalukin on täysin kateissa. Painoin siis ennen töiden alkua 79 kiloa (pituutta löytyy 180cm) ja tänään vaaka näytti aamupainokseni massiiviset 68 kg. Ennen töitä vietin aikaani pääasiassa istuen tietokoneen ääressä, joten kaloritarpeeni oli silloin huomattavasti pienempi. Söin silloin 3-5 kertaa päivässä vaihtelevasti ja paino pysyi aina siinä 77-80 seutuvilla. Työpäiväni kestää 8 tuntia ja koko ajan tulee oltua liikkeessä, istumaan pääsee ainoastaan safkiksella.

Nyt kaipaisin vinkkejä että miten parannan ruokahaluani, sekä kommentteja suunnittelemastani ruokavaliosta. Tarkoituksena on treenata työn ohessa HST:llä 3 kertaa viikossa. Kun saisi tuon painonputoamisen nyt stoppaamaan niin voisi alkaa panostamaan vähän erilailla treeneihinkin.
Olen kehotyypiltäni ektomorfi ja varsinkaan nuorempana massaa (läskiä tai lihasta) ei saanut mitenkään. Vaikka silloin ruoka maistuikin ja tuli syötyäkkin kuin hevonen. Luulin olevani 100-prosenttinen läpipaskoja, kunnes reilu vuosi sitten sain hankittua pizzabulkilla ja hst:llä 10 kiloa massaa. Uskon tämän johtuvan siitä että nyt reilusti yli parikymppisenä aineenvaihdunta on huomattavasti hidastunut.Lisäksi syömällä kerralla paljon ja harvoin pidin sitä myös hitaampana. Inhoan syömistä, kadehdin kaikkia läskigeenisiä jotka pitävät massansa pienellä kalorimäärällä. :curs:

Arvioimani pahimmat ongelmakohdat:
1.Syön liian vähän hiilareita ja tämä varmaankin osaltaan vähentää näläntunnetta.
2.Stressaan liikaa ja se vie myös ruokahalua, mutta mikäpä tähän auttaisi?
3.Liikaa kahvia n. 0,5 litraa päivässa. Pahentaa stressiä ja energiankulutusta.
4.Nopeilla hiilareilla en viitsisi hirveästi bulkata, koska verensokerini heilahtaa melko herkästi ja tällöin iskee älytön väsymys.

Vähän treenitaustaa:
Tullut treenattua vaihtelevasti jo muutamia vuosia. Tuloksista en kehtaa juuri sanoa mitään. Ainoat lihakset jotka selkeesti vastaavat treeniin ovat rintalihakset, ne paisuvat varsin kivasti. Tissitreenien suhteen onkin pitänyt höllätä, ettei ala liian friikiltä näyttämään suhteissa muihin "lihaksiin". Pohkeisiin en edes tuhlaa aikaani.

Nykyinen syömiseni:

Melkoinen kalorivaje. En lähde kalorimäärää arvioimaan koska määrät vaihtelevat aika paljon. Mutta hiilarimäärästä voi sanoa että se on varmasti liian alhainen, perunat, riisi ym. eivät vain maistu.
Mutta lihaa tulee syötyä lämpimillä aterioilla ihan mukavasti.

klo 5 - puuroa tai kalapuikkoja, vitskut ja kalaöljykapselit
klo 11 - mitä työpaikan ruokalistalla onkaan
klo 15 - protskudrinkki
klo 18 - jauhelihaa ja perunaa (se tavallisin)
klo 20 - mitä jääkapista löytyy, kananmunaa, raejuustoa ym.

Suunnittelmani uusi ruokavalio:

Koska ruoka ei maistu pyrin vetämään mahdollisimman paljon safkaa nestemäisenä ales. Esim. Kananmunia on vaikea saada keitettynä syötyä kahta enempää, joten vedän ne raakana. Jauholitkuja en ala kuitenkaan älyttömästi vetelemään,koska imo normaaliruoka on oltava kaiken perusta. Ainoastaan lompakon ja hermojen säästämiseksi sorrun muutamaan proteiinidrinksuun päivässä.

klo 5 - 6 raakaa kananmunaa (keltuaisineen),neljänviljanpuuroa ja vitskut naamaan
klo 8 - ???? (Tähän jotain evästä joka ei veisi ruokahalua varsinaisesta safkiksesta) Ehkä vaikka pari voileipää kinkulla höystettynä.
klo 11 - työpaikkasafkis (yritetään vetää niitä hiilareita myös kunnolla)
klo 14 - protskudrinkki työpäivän päätteeksi heti naamaan ja 2 banaania messiin
klo 17 - lämminateria, jotain lihaa n.300g ja perunaa/riisiä/ruisleipää mahdollisimman paljon
klo 20 - iltapala milbonarahkaa 500g, oliiviöljyä muutama ruokalusikallinen

Jos tämänkaltaisessa ruokavaliossa saan pysyttyä, eikä muutoksia ala näkymään niin hyväksyn kohtaloni olla kynäniska 4ever.

ps. Paljon sekavaa tekstiä valitan, mutta jos joku jaksaa lukea ja heittää rakentavaa kommenttia niin thänks.

Kaurahiutaleet on käteviä jos hiilareita haluaa syödä. Ei kannata keittää niitä kun ne paisuu eikä saa syötyä niin paljon vaan laitat suoraan pussista maidon joukkoon. Aluksi saattaa tulla vähän ilmavaivoja mutta ne tasottuu ajan kanssa. Maitoa kannattaa kanssa litkiä tulee suht helposti lisää kaloreita. Ja ei se syöminen aina niin helppoa muillekkaan ole eli safkaa naamaan vaan.

Nightrain_ sanoi:
Arvioimani pahimmat ongelmakohdat:
1.Syön liian vähän hiilareita ja tämä varmaankin osaltaan vähentää näläntunnetta.
2.Stressaan liikaa ja se vie myös ruokahalua, mutta mikäpä tähän auttaisi?
3.Liikaa kahvia n. 0,5 litraa päivässa. Pahentaa stressiä ja energiankulutusta.
4.Nopeilla hiilareilla en viitsisi hirveästi bulkata, koska verensokerini heilahtaa melko herkästi ja tällöin iskee älytön väsymys.

Vähän treenitaustaa:
Tullut treenattua vaihtelevasti jo muutamia vuosia. Tuloksista en kehtaa juuri sanoa mitään. Ainoat lihakset jotka selkeesti vastaavat treeniin ovat rintalihakset, ne paisuvat varsin kivasti.

1.Lisää ruokavalioon hiilareita ja ns. hyviä rasvoja eli lorauta kylmäpuristettua rypsiöljyä tai oliiviöljyä puuroon, salaatteihin, makaronilaatikkoon jne.

2.Opettele nukkumaan 7-8 tuntia vuorokaudessa, ts. rauhoita nämä tunnit kaikelta muulta tekemiseltä. Jos ei tule uni niin pysy silti punkassa. Vaadi itseltäsi että nämä tunnit ollaan levossa.

3.Opettele juomaan laimeampaa kahvia. Nestettä voi olla silti sama määrä.

4.Käy verensokerin rasituskokeessa selvittämässä miten sinun elimistösi reagoi verensokerin muutoksiin. On tapauksia missä verensokeri saattaa laskea jopa ns. paastoarvon alapuolelle ja tästä seuraa hirveä väsymys. Panosta ruokavaliossa hitaisiin hiilihydraatteihin ja syö niitä tasaisesti pitkin päivää.

Treeneissä kannattaa sitten keskittyä raakasti massaliikkeisiin: reidet, pakarat, vatsa ja selkä. :thumbs:

feikki-elvis sanoi:
Voih kun olisin sinä, paino nousee jo suht pienillä kaloreilla ja tämä on vittumaista koska rakastan syömistä

Kuin suoraan suustani, oispa se :kuola: vetää 2-3g/painokilo protua ja siihen vielä nannat päälle ilman pelkoa muuttumisesta tynnyriksi. :curs:

feikki-elvis sanoi:
Voih kun olisin sinä, paino nousee jo suht pienillä kaloreilla ja tämä on vittumaista koska rakastan syömistä

Aivan sama homma mulla, sen takia syömisissä pitääkin aina miettiä mitä suuhunsa laittaa

Minua sietääkin kadehtia.

;)

Älä kadehdi!!1!

Minä kadehdin sinun us-ko-ma-tonta painonpudotustasi. 10 kiloa kuukaudessa, rasvaprosentin pysyessä samana. Vautsi! Siis 5 kiloa nestepöhöä ja 5 kiloa tiukkaa lihasta lähtenyt kuukaudessa? ;) (Tässä on nyt se vaara, että jos sama meno jatkuu, niin Sir Bob Geldorf tulee loppukesästä ottaan susta videokuvaa Live 9 Help Poor Finland -konsertin taustoiksi.)

Mä sanoisin että sä olet nyt ihan asian ytimessä: olet itse ajoissa huomannut, että elämäntapojen muutos vaikuttaa elimistöön ja olet ruvennut tekemään asialle jotain. Uusi ruokavalio näyttää ihan asialliselta. Viime kädessä sinä itse olet ainoa, joka pystyy sanomaan mikä on parasta (eli mikä maistuu ja menee alas, jos se kerran on ongelma).

Mielenkiintoista olisi ollut kuulla myös miten treenipainot suhtautuu ruuminpainon pudotukseen (vaikka miten bodipainotteisesti sitten treenaisitkin). Epäilen että tulokset eivät ole juurikaan pudonneet, ja painostakin on pudonnut (kuitenkin) enimmäkseen nestepöhöä ja LÄSKIÄ. Uuden ruokavalion myötä laitat sitten myös treenipuolen kuntoon!

Kauan meinasit olla noissa varastohommissa. Jos oot "vain" kesän siel niin ensin laittaisin ruokavalion vaan kuntoon ja sitku o duunit o ohi niin armotonta treeniä. Kyllä muuten varmasti on läskiäkin vähän lähtenyt samalla. Jos taas oot pitkään noissa varastohommissa niin hommaa parempi duuni paikka. :whip:

Itse olin joskus sellasessa AkuAnkka margariinitehtaalla varastotöissä missä ei todellakaan omassa rauhassa saanu hommia tehdä. Polvetkin oli aina ihan saissena siitä 8 tunnin seisomisesta. Heräsin yölläkin saatana siihen et taas o kiire laittamaan niitä lappuja, se ei enää todellakaan ollut mugavaa kun sitä tapahtui joka yö n. 5 kertaa...never again.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä oon kans tämän kesän varastohommissa ja paino on pudonnu kuukauden aikana n.4 kg. Ruokahalu on kova fyysisestä työstä johtuen, aivan kuten kulutuskin, mutta kuumuus hillitsee ruokahalua aika lailla.

Tähän auttaa raa'at kananmunat ja terveelliset öljyt, mitkä on jo mainittu. Kokeile ostaa vaikka fastin massaa tai vastaavaa, sitä on helppo juoda kun janoa varmasti pukkaa töiden lomassa.

Ja jos mikään muu ei auta, niin punasta maitoo kehiin, kokeiltu on ja TOIMII. :rock:

skuge sanoi:
Kauan meinasit olla noissa varastohommissa. Jos oot "vain" kesän siel niin ensin laittaisin ruokavalion vaan kuntoon ja sitku o duunit o ohi niin armotonta treeniä. Kyllä muuten varmasti on läskiäkin vähän lähtenyt samalla. Jos taas oot pitkään noissa varastohommissa niin hommaa parempi duuni paikka. :whip:

Itse olin joskus sellasessa AkuAnkka margariinitehtaalla varastotöissä missä ei todellakaan omassa rauhassa saanu hommia tehdä. Polvetkin oli aina ihan saissena siitä 8 tunnin seisomisesta. Heräsin yölläkin saatana siihen et taas o kiire laittamaan niitä lappuja, se ei enää todellakaan ollut mugavaa kun sitä tapahtui joka yö n. 5 kertaa...never again.

Mullakin on noussut paino koko ajan sen jälkeen ko lopetin tehtaalla kolmivuorotyön. Vielä niin vittumainen homma että vaikka ei ois ollut mitään tekemistä niin silti piti esittää niinkä ois kauhea kiire. Jos istahti alas niin heti oli joku mulkoilemassa ja sanomassa että onpa helpot urakat. Nyt kaveri jäi vielä sinne hommiin ja kyllä se kiroilee ja on mulle kateellinen ko mulla on aikaa treenata ja paino nousee vaan :)

feikki-elvis sanoi:

Vannomatta TODELLAKIN paras. Nimimerkillä kokemusta tällaisista. 4real

Mullakin on ongelmana ettei saa syötyä tarpeeksi. Proteiini pitoisia ruokia kyllä menee tarpeeksi, useimmiten ne on hyvän makuisia. Ja rasvaakin saa tarpeeksi senkun vaan ottaa pullosta. Mutta niitä hiilareita ei millään meinaa saada uppoomaan tarpeeksi. Maltodextriiniä vois tietty ruveta lipittämään pari satsia joka päivä, se menis ainakin helposti alas. Pelkään vaan että se kerääntyis läskiksi helposti, on kuitenkin aika nopeeta vissiin. Käyttääkö kukaan tota maltoa muualla kun palkkareissa?

Muista juoda vettä tarpeeksi. Tarpeellisesta määrästä lienee useitakin threadeja. Minulla ainakin ruokahalu menee aivan nollaan, jos kroppa on kuiva.

Jos saat roskaruolla painon nousemaan ja haluat painoasi nostaa, niin miksi ihmeessä suunnittelet ruokavaliota, joka näyttää samalta kuin joku kisadieetti ???

Jauhopolitiikasta olen ihan samaa mieltä. Proteiinijauho on ravintolisänä ok, mutta malto ja muut massanlisäyshiilarit ovat liian raffinoitua ravintoa.

Sympatiani ovat puolellasi, samojen ongelmien kanssa olen tapellut. :thumbs:

feikki-elvis sanoi:

sama homma täällä, aineenvaihdunta aivan sairaan hidas ja lepopulssikin ruhtinaallinen 35 :wall:

Tuosta juomishommasta vielä. Voi olla tuttua juttua, mutta varmuuden vuoksi lisäselvennystä..... Liika juominen syömisen aikana tai sen jälkeen hidastaa ruuan sulamista. Juon itse ainakin puoli litraa noin puoli tuntia ennen syömistä. Ja kun rauhassa juo, niin että sylkeä sekoittuu veteen, niin enemmänkin voi juoda.

Tämmöstä useamman kerran päivässä, niin alkaa se paino nousemaan ja jos ripeä olet niin alle 10:n minuuttiin menee. Elikä vajaa 800kcal hyvälaatuista, puhdasta ja halpaa ravintoa näin:
-100g erilaisia hiutaleita, myslejä, muromyslejä jne. sekaisin
-500g rasvaton maito
-500g Ehrmann maitorahka Funlightilla maustettuna

Noita nakkelet töissä 3 kappaletta ja kotona perussafkat, niin alkaa sitä ylimääräistä tulemaan. ;)

feikki-elvis sanoi:

Sama. Nyt dietin keskivaiheilla menee se ~1800kcal/pv, josta vielä joka aamuinen 50min airoopinen vie osan. Paino ei meinaa tippua tuolla edes puolta kiloa viikossa.

:david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom