Heissan,
olen 17-vuotias tyttö Helsingistä ja uusi täällä. Urheilua eri muodoissa on tullut aina harrastettua, ja salille eksyin ekaa kertaa joskus 12-13 -vuotiaana. Pitkän aikaa sali on ollut sellainen "kiva lisä" muiden lajejen treenaukseen (vuosien varrella olen harrastanut mm. kilpailumielessä lentopalloa ja cheerleadingia sekä harrastuspohjalta aerobiciä). Muutettuani vuosi sitten Helsinkiin opiskelemaan aloin käydä aktiivisemmin puntilla ja nykyään käyn salilla n. 3-5kertaa viikossa. Olen alkanut pikkuhiljaa lueskella bodaukseen liittyviä lehtiä ja viimein päädyin tännekin rekisteröitymään. Olen tällä hetkellä suht. hyvässä peruskunnossa, siis "normaaliin" nähden, en siis vielä ole mitenkään huomiota herättävän lihaksikas.
Olen alkanut haaveilla kisalavoista, lähinnä bodyfittnes ja classic body building kiinnostaisivat sen perusteella, mitä olen netistä lueskellut. Toiveissa olisi kisata vuoden päästä, jos vaan kropan saa pumpattua tarpeeksi hyväksi.
Mitä eroa ko. lajeilla on? Fittnessissä pitäisi tehdä vapari fysiikkakierrosten lisäksi, mutta mites tuo bodyfittnes ja body building, niissä on fysiikkakierrokset, mut onko niissä jotain eroa?
Olen ajatellut valmentajan hankkimista, kun en kuitenkaan usko tietäväni kaikkea tarpeellista kisaamisesta, kisadieteistä, yms. Haluaisin siis jonkun, jolla on kokemusta ja halua auttaa - mielellään opastamaan omalle puntille pari kertaa, tekemään ohjelmat, yms. Miten minun kannattaisi edetä asian kanssa? Olen parin kuukauden ajan etsinyt netistä ja lehdistä eri personal trainereita, järjestöjä, yms. tietoa, mutten ole osannut päättää, kehen ottaisin yhteyttä ja mistä kyselisin asiasta. Päädyin siis tänne, ensi viikonloppuna suuntana fittnes expo (yleisönä), joka varmaan antaa vähän lisää osviittaa.
Vastauksia odotellen,
Nora